Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła do szosówki na codzień i dla sportu.


14 odpowiedzi w tym temacie

#1 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 luty 2010 - 19:54

Wiem że jest temat Wybór kół .
Ale tutaj chciałbym zasięgnać języka aby nie zginęła w wypowiedziach innych następująca sprawa :

Pytania strikte marketingowe ( już tak napisze bo i tak się domyślą ).
Są dwie opcje -

1. Koła do jazdy codziennej ( ważniejsza cena i niezawodność )
2. Koła do jazdy lekko sportowej ( tu stawiam na cena/waga/ niezawodność )

I jakbyście mogli powiedzieć - praktycznie bo mnie głowa boli od dywagacji na czym można by złożyć.

Mam do wyboru :

- Piasty Shimano i Novatec ( pojawiły sie nowe modele piast )
- Obręcze Mavic, AlexRims
- Szprychy Dt - tu stawiam na wersje 2/1.8 wyłącznie.

Które z modeli połączyć tak aby odpowiadały punktom do wyboru.
Ważna jest niestety cena , waga pośrednio , niezawodnosć.

Za piastami Shimano przemawiała mi cena i dostępność, Novatec- bezobsługowosć i lepsze toczenie się
Obręcze - no tutaj mavic daje ograniczenie wagowe .

No bo jest tak, klient pyta gdzieś w sklepie - chcę koła do jazdy codziennej - i są gotowe , pyta o lżejsze do śmigania - i też są , ale nie może byc xxx modeli tylko 2 .

Jesli byście chcieli podzielić się swoimi spostrzeżeniami co do wyboru komponentów do tych zastosowań byłoby miło, po prostu co dać a co nie ma sensu.
Górna granicą myśle klasa około 105 .

Moze tylko nie szalejmy z drogich komponentach, koła mają być max tanie, czyli minimum kosztów.

I prosiłbym nie zbaczać z tematu bo o kołach ogólnie jest inny odpowiedni. admin czuwa.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#2 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2010 - 20:48

W ubiegłym roku Karbon złożył mi na Novatecach + DA28 + SapimRace - jak dla mnie i mojej wagi militarny zestaw... zrobiłem na nim ponad 10k km - za dwa tygodnie będziesz mógł sam obejrzeć - jedynie tylne koło jest delikatnie w dosłownie jednym miejscu do podciągnięcia (o co będę cię prosił).
Genialne - co prawda ważą koło 1,8kg zestaw, ale do treningów w cenie 600-700zł idealne.

#3 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 luty 2010 - 21:42

Piasty - model - pamiętasz ??
Koszt 600-700 zł na koła w 2 kategori nie wiem czy nie za duzy pułap cenowy.
Zobaczyć i zobacze jaki i czy luz na łożyskach jest :lol:

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#4 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 14 luty 2010 - 22:08

Ze strony Karbona:

Koło przednie (846,2g):
obręcz: Alexrims DA28 32h (496,7g),
piasta: Novatec 751SB (121,0g),
szprychy: Sapim Race 286 mm (199,4g),
nyple: Sapim Polyax mosiężne 12 mm (29,1g).
Koło tylne (1044,9g):
obręcz: Alexrims DA28 32h (497,5g),
piasta: Novatec F172SB (290,0g),
szprychy: NDS: Sapim Race 286 mm / DS: Mach1 282 mm (228,3g),
nyple: Sapim Polyax mosiężne 12 mm (29,1g).
Masa kompletu: 1891,1g.



#5 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 14 luty 2010 - 23:42

Zestaw treningowy do rowerów z osprzętem Campagnolo:

-piasty: Miche Primato Sintesi 32h (460g/kpl.)(325,-PLN)
-obręcze: MACH1 Road Runner - oczkowane (550g/szt.)(95,-/szt.)
-szprychy: DT 2mm (???)(???)

Na tym jeżdżę - nie do zajechania.

Lżejszy i tańszy:
- piasty: Miche Racing 32h (460g/kpl.)(300,-PLN)
- obręcze: Remerx SUNBOW - oczkowane (495g/szt.)(72,-/szt.) lub MACH1 CFX - nieoczkowana (460g)(70,-/szt.)
- szprychy: 2/1,8mm - do uzgodnienia

Nad takim się zastanawiam.

Może to nie dokładnie odpowiedź na pytanie, ale może komuś przypasują te propozycje.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 luty 2010 - 23:56

Tzn ja szukam alternatywy i 2 modeli kół wyłacznie do produkcji powiedzmy szerzej .
Piasty Miche - za drogie - mało znane dla "zjadacza chleba " , Novatec i Shimano taniej wyjdzie.
Obrecze Mach - cieżkie, za cieżkie, Alexy są już lżejsze .

Wazne połączenie wagi /ceny i jakosci, jak najtaniej - jak najlepej i aby przyciągało.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 15 luty 2010 - 00:07

oczywiście mowimy o oponkach bo najpopularniejsze więc:

codzienna jazda
-piasty novatec
-obręcze alex lub rigida[chrina], mach, ew. droższe cxp22,33
-szprychy 2mm lub 2/1.8mm

trochę bardziej sportowa:
-piasty shimano ultegra/novatec
-obręcz mavic open pro,mavic cxp 33,alexy z serii R,ambrosio excellence (jak dorwiesz w Harfie)
-szprychy 2/1.8

jak dla klientów to dla codzinnej jazdy postaw na zachwalanie bezobsługowych i prostych w naprawie piast oraz mocnych obręczy. Dla bardziej sportowej-zareklamuj lekkie,markowe i mocne obręcze (na mavica na pewno polecą :-P), cieniowane szprychy i lekkie piasty.
to działa :-)

EDIT: przecytałem że max tanie więc w 1 opcji Alex zdecydowanie lub rigida chrina (niedocenianie, dla mnie super-obręcze)
w 2 opcji Mavic bo nęci nawą, albo alex jak ma być taniej, ale tu też można by zaaplikować chrinę bo tania,mocna i lekka.

#8 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 luty 2010 - 00:09

1. Ambrosio F20 + przód: Novatec A171 + tył: Novatec F172 + Sapim Race przód, Race NDS / Leader 18.8 DS, nyple Polyax mosiężne, szytki Tufo S33 Pro.
2. to samo tylko na Open Pro.
Najwięcej takich zestawów składam bo to liderzy w dziedzinie cena/jakość.
Koszt wersji oponowej można obniżyć o ponad 200 zł stosując Alexrims DA22.
Propozycje 1 i 2, których składam bardzo dużo - jak już pisałem, są identyczne cenowo, lekkie (szczególnie na F20) i mocne. To około 800 zł. Dajesz DA22 i masz około 600 zł.
W Twoim przypadku szprychy to DT Comp i Champ. Szprychy bierzesz od Meridy? Jeśli tak to Wojtek B. Cię obsługuje? Chyba nie dosięga do Krakowa, z tego co pamiętam.

Chcesz zrobić mi konkurencję? :D

#9 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 15 luty 2010 - 00:17

Dla "maniaków" może być jeszcze tania Ambrosio balance,cenowo tania, ale nie wiem czy dostepna w Polsce. z Reichu pewnie trzeba by brać. Nie mówiąc o tym, jak wspomniał Karbon, że można wstawić F20 albo Excellight/Excellence na oponkę.

#10 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 15 luty 2010 - 00:17

To dla jeżdżących na Campie nic nie zaproponujesz ? Ograniczysz się do SH ?

Miche to jedyna propozycja poza firmowymi piastami.

Do Novateców jak dołożysz bębenek pod kasetę Campy - chyba za 95,- to ci wyjdzie podobna cena, jak za Miche Racing box. Dostać tylną Novateca z zamontowanym bębenkiem Campy ciężko. Był jeszcze taki komplecik Miche Team box - bardzo tani.

OK, obręcze MACH1 nie są popularne, ale warte uwagi.

"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#11 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 15 luty 2010 - 00:26

Obecnie nie ma nic sensownego niskobudżetowego z piast na Campagnolo, oprócz Novatec z takowym bębenkiem i Miche. Nie dziwe się, że nawet ta ostatnia,fatalna,kanciasta wersja piast Campy nawet z najniższych grup (szczegolnie tylne)rozeszły się jak swieże bułeczki.Campa zawsze była droższa i bardziej prestizowa, więc nie ma się co dziwić ze i taka sama piasta novateca z bębenkiem Camp bedzie więcej kosztowała ;-)

#12 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 luty 2010 - 00:28

Jakbym chciał zrobic konkurencje to
1. kasa
2. to samo co masz tylko taniej

Ale nawet zamiaru nie mam, bo mtb raczej u nas króluje w regionie.

Szytki mnie na razie nie intetresują - Pw wyjasniło dlaczego.

Koła o które pytam - modele maja służyć w okreslonym z góry w pkt 1 i 2 jako alternatywa gotowców Shimano.

Karbon - te które opisujesz to np obre.czy nie mam dostępnych, dlatego Mavic albo Alex.
Mavic- kazdy gówniarz to słyszał i tu jest przewaga.
Alex- lepsza niższa cena - na tym takze się jeździ.
O szprychach nie dyskutuje bo decyzja na DT 2/1.8 jest i kropka, a obsługuje mnie M ( czarny inaczej ) jest dobra cena i tyle , Sapim , moze , ale jak sie dogadam ewentualnie w tej samej cenie.
Piasty , Shimano to nawet pojadą i mając 30 tys przebiegu, Novatece - łożyska wymieniać trza co jakis czas , aby ładnie się kreciły.
Ty tam sobie w karbonie rzeżbisz , ja raczej w No Tubes, bo mtb to podstawa u mnie .
Takze Moze DA 22 jako podstawa czy R450, moze Mavic Open Sport, tyle że 490 g , niski profil, firma, oczkowana, bo myśle że Open PRO to już do pkt 2 zaliczę, testowałem je w tym roku na sobie i czemu nie.

Tyle że różnica między R 450 i DA 22 która z nich, bo cena takze gra role, ale jeśli tańsza wymaga większej uwagi w użytku to moze Da 22 ?

28 nie chce bo: cena i profili takich nie lubie.

Rigioda nie ma w Polsporcie ofeerty interesującej.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#13 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 luty 2010 - 00:47

DA28 to obręcz dla ciężkich kolaży. Zakładasz do nich piasty Sh 105, szprychy 2,0 i masz koła bez ograniczenia masy kolarza. A jeśli koła budżetowe to tylko DA22.

#14 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 15 luty 2010 - 08:41

No tak ale ciężar DA 28 jest większy w porównaniu z Da 22.
Mysle tak :

1. R 450 + piasty Tiagra albo Novatec 171 + 192 + 2/1.8
2. Open Pro albo DA 22 ( tu spora róznica w cenie ) + 105 albo Nov. 171 + 172 + 2/1.8

Pod campe jest gorzej bo piasty N są tyły 582 tylko cena jest spora.

Jesli Da wystrczą to Mavic odpada, no i piasty - producent w każdym przypadku proponuje inne łożyskowanie.

Karbon , a co z Mavicami Open sport ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#15 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 luty 2010 - 10:40

Nikomu nie robiłem kół na Open Sport. Nie znam też nikogo kto by na tym jeździł. To czarna owca u Mavica :D
Przecież jest N F172 z bębnem Campy. Dajesz wersję z alu bębnem i jest lekko. Wielowpusty są na tyle głębokie, że bębnowi nic nie grozi.



Dodaj odpowiedź