Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przełaj/cx + 2 Komplet Kół.

cx karbon 56

5 odpowiedzi w tym temacie

#1 skwarek2

skwarek2
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądGdynia

Napisano 28 grudzień 2015 - 14:57

Cześć, 

jako że w poprzednim sezonie pozbyłem się za dużej Demy, a budżet się ustabilizował szukam powoli CX najlepiej w węglowej ramie na canti/mini v-break ewentualnie disc.

Rozmiar wiem że 56cm (182 wzrostu, długie ręce).

Osprzęt 105? Miałem Tiagra/Sora na Microshifcie i nie mam ciśnienia na DuraAce'y czy stare Ultegry.

Będę go używać na dojazd do pracy po szutrach i mieście. Plus pewnie wypady w lekki teren, na las mam 29era. 

 

Do tego będę szukał kompletu kół na szosę (dlatego ewentualnie disc - klockowe heble łatwiej wyregulować i koła/części są tańsze) + wymiana blatu na większy (napęd koniecznie 2 blatowy). Na wadze się nie znam, ważę max 82kg, aktualnie 77kg. Pewnie jakieś stożki - czasem ścigam się na Pomorzu (Gdynia, Gniewino, Krokowa), a jak jadę z rowerem gdzieś to krajoznawczo.

Więc jakie te stożki, jaka wysokość? Czy w ogóle się opłaca? Jak nie wpadam w pierwszej grupie na metę?

No i koła jeszcze będą cięły asfalt na zawodach triathlonowych. Tu dorzucam wtedy do roweru lemondke. 

 

Jak się to ma wszystko geometrycznie taki CX do szos typu Endurance? Wszystko się da ale czy wygodnie przetrwam np 150km po asfalcie? Oczywiście po kupnie biorę pod uwagę bike-fitting.

 

Szukam roweru pewnie używanego (choć CX to nie sprzęt o który się dba), może nowego. Nie tyle co linków szukam bo do wiosny to się zdezaktualizuje ale na co zwrócić uwagę.

 

Budżet max 4tyś za rower, koła pewnie 1500 zł.

Co sądzicie nt http://www.planetx.c...cross-bikes/xls57cm rama (900elżbiet, może jakiś rabat).

 

Z góry dziękuję za rady i serdecznie pozdrawiam.

 

 



#2 Slon78

Slon78
  • Użytkownik
  • 37 postów
  • Skądlubelskie/mazowieckie

Napisano 11 styczeń 2016 - 12:08

Po uwzględnieniu własnych preferencji co do geometrii ramy i odpowiednim dopasowaniu ( dł. mostka, drop itd.), rower Cx jest bardzo wygodny i pozwala na bezproblemowe pokonywanie długich dystansów na szosie.

Ważne aby dobrać odpowiadającą nam geometrię i rozmiar. Rowery z grupy przełaj magą różnić się pod tym względem dość znacznie.

 

2, 3 razy do roku wypuszczam się na czymś takim http://www.giant-bic...36630/#geometry w trasy ok 200 km i jest to bardzo mile i przyjemnie spędzony czas.



#3 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 11 styczeń 2016 - 12:28

Skoro w trudniejszy teren masz 29ra to tak trochę nie rozumiem po co chcesz łączyć funkcje przełaja, czasówki i szosówki w jednym. Chociaż jestem gorącym zwolennikiem CX to jednak jeśli chcesz mieć rower również do triathlonu i na szosę - weź po prostu jakąś szosę o w miarę sportowej geometrii. W teren pozostaw sobie 29 a z czasem najwyżej dokupisz jakiś przełaj.

Jak byś miał wyjechać na szosę to będziesz musiał opony zmieniać i blaty. Przerzutkę przód regulować na nowo - raz, czy dwa razy to zrobisz, a za trzecim razem szlag Cię trafi.


  • parmenides lubi to

#4 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 11 styczeń 2016 - 12:46

 

 v-break

 

A co to jest?



#5 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 11 styczeń 2016 - 13:14

Do tri przełaj? Skoro startujesz, to pewnie i czasem trenujesz. Przełaj do czasówek chyba się nie sprawdzi. 

Gdybyś łączył przełaj i ultramaratony, to byłby sens, ale z triatlonem i czasówkami to już jednak nie teges. 

 

@puchaty Ci napisał dobrze. Kup sobie spoko szosę (będzie nawet tańsza niż przełaj) i do tego koła o wyższym stożku (skoro planowałeś i tak drugi komplet kół). Wyjdzie na to samo, a będziesz mieć na szosę świetny rower, do tri dobry zestaw i do lasu i na krajoznawcze jazdy 29era. 

 

serdeczne pozdrowienia i daj znać co wybrałeś. 

pozdr

 



#6 skwarek2

skwarek2
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądGdynia

Napisano 07 luty 2016 - 09:05

Temat do usunięcia. Budżet poszedł w górę. 





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cx, karbon, 56