Skocz do zawartości


Zdjęcie

Postawić Na Ultegrę Czy 105


125 odpowiedzi w tym temacie

#1 grzesiowu

grzesiowu
  • Użytkownik
  • 13 postów

Napisano 12 styczeń 2016 - 13:07

Czy warto wchodzić w droższą ultegrę czy lepiej w 105 (chodzi mi o grupy 11s).
Masa nie ma dla mnie az takiego znaczenia. Dodałbym jeszcze że w prawdzie stać mnie na Ultegrę ale jednak każde 200 czy 300 zł to jest dla mnie odczuwalna różnica, no i jestem amatorem.
 
W przypadku kasety pytanie czy Ultegra jest trwalsza. 
Co do przerzutek i manetek czy odczuwalnie lepsza praca. 
Czy hamulce mają widocznie większą siłę hamowania. 
 
I jeszcze pytanie czy można łączyć łańcuch campagnolo record 11 z napędem od shimano.
 
dzięki za pomoc


#2 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2016 - 13:11

105. Miałem ten sam dylemat.



#3 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 829 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 12 styczeń 2016 - 13:40

105.Nie wyczujesz za bardzo róznicy.Naped Ultegry napewno nie jest trwalszy.Jak masz mozliwosc założ łancuch campy,wiecej pociagnie



#4 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2016 - 14:38

Ultegra. Korba nie trzeszczy po byle deszczu.



#5 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2016 - 14:44

Aha, bo jeśli jednemu kuglowi z szosa.org zatrzeszczała korba po deszczu to do razu trzeba kupić korbę o parę stówek droższą, LOL.

 

BTW - to raczej sprawa wkładu suportu, a nie korby, myśl logicznie. Jeśli korba ci trzeszczy to jest uszkodzona i nie zależy to akurat od modelu.



#6 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2016 - 15:14

Dzięki za poradę. Masz jeszcze jakieś?

 

,,Wywalasz kilka stówek więcej'' za lepszą korbę. Ultegra to nie jest przemalowana 105.

 

105 cykała, trzeszczała różnie to bywało. Nie była i nie jest uszkodzona (leży teraz w piwnicy ). Pewnie to kwestia lepszego uszczelnienia, bo jeżdząc na Ultegrze mam z tym spokój.


  • hembro lubi to

#7 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1081 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 12 styczeń 2016 - 15:17

Co można uszczelnić w korbie? Zębatki? ;)
  • Julkos i Ciachoorsky lubią to

Trzepak 

"MAMIL"


#8 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 2475 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 12 styczeń 2016 - 15:18

Gdzies już to było...

Przerzutka tylna Ultegry, szczególnie kółeczka, chyba będzie trwalsza dzięki lepszemu łożyskowaniu. Ale w 105 można tez podmienić same kółeczka ;)



#9 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 12 styczeń 2016 - 16:23

Potwierdzam. W mojej tylnej przerzutce 5800 musiałem po kilku tys. km wymienić kółka, bo dolne złapało duże luzy I się blokowało. Po wymianie na te z Ultegry wszystko chodzi jak należy. Był to jedyny problem jaki miałem z nową 105.



#10 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 12 styczeń 2016 - 20:34

Jak ktoś nie ściga się specjalnie o pudło, nie liczy gramów, ma z czego zrzucić kilogramy, to 105. 2 lata temu wszedłem w napęd Ultegry, ale jak zetrę wrócę do 105. Jakość jazdy (zmiana biegów, praca łańcucha) moim zdaniem (UWAGA!) z lekkim wskazaniem na korzyść 105. Ale to może zależeć od konkretnych roczników grup.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#11 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2016 - 20:47

Mam sporą styczność z nowymi grupami Shimano, nie miałem informacji że korba 105 komukolwiek trzeszczy.

Różnica to - z istotnych lub nieistotnych rzeczy - kolor i masa. 

Kiedyś przerzutki różniły się nie tylko rodzajem kółek ale też dopracowaniem szczegółów - użyciem różnych materiałów w większej lub mniejszej ilości, użyciem lepszego zabezpieczenia poszczególnych elementów. Teraz trudno o takie informacje nawet w samym Shimano.



#12 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2016 - 21:24

,,Cykanie'' 105 po jeździe w deszczu ( mówię o FC 5600 )przytrafiało się nie tylko mnie. Jeden mój kolega tak się wkurzył
że kupił jakąś korbę na kwadrat byle nie jeździć na 105.
Nie wiem jak teraz jest w FC 5800, ale 5600 była też bardziej wypukła od Ultegry ( FC 6600 ).

#13 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 12 styczeń 2016 - 21:32

Używam od niedawna Ultegry 6800 i powiem szczerze, że dupy nie urywa. Hamulce pozostawiają wiele do życzenia. Nie mam porównania ze 105, ale uważam, że nie warto przepłacać, nawet tych głupich 300pln


Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#14 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 12 styczeń 2016 - 21:49

Używam od niedawna Ultegry 6800 i powiem szczerze, że dupy nie urywa. Hamulce pozostawiają wiele do życzenia. Nie mam porównania ze 105, ale uważam, że nie warto przepłacać, nawet tych głupich 300pln

To nie wina Ultegry tylko shimano :D


  • Pan_Wonsik lubi to

"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#15 palli

palli
  • Użytkownik
  • 580 postów
  • SkądKonstancin

Napisano 12 styczeń 2016 - 22:02

Kugel, dziwna sprawa z tą korbą. W 5700 (53/39) którą posiadam nic nie cykało podczas jazd w deszczu czy śniegu. Jedyny raz kiedy chrzęściło, to jesienią 1,5 roku temu, gdy wpakowałem się na solidnie ubłoconą drogę (rzadkie błoto latało na wszystkie strony). Ale wtedy okazało się, że błoto dostało się między suport a ramię korby (po lewej stronie) i po wyschnięciu zaczęło cykać i chrobotać. Szybkie czyszczenie i po problemie.

 

Jeżeli miałbym wybierać, to brałbym 105. Ultegra tylko by zrobić komplet pod Di2. Aha... Ultegry nie ma też w czarnym :)

A gdybym miał gotówki jak lodu to... brałbym Reda.



#16 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2016 - 22:10

Coś z tym mechanizmem korbowym dawnej 105 było na rzeczy. Być może teraz jest lepiej. Jedni kupowali korby na kwadrat, inni Truvativa.
Jak miałem okazję, sam się w drugim rowerze przerzuciłem na Campagnolo. Jednak na Ultegrę nie mogę narzekać. Wszystko
chodzi elegancko, jak dla mnie hamulce brzytwa, klamki nie dzwonią na wertepach jak Tiagra której kiedyś używałem.

#17 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2016 - 00:10

Temat dotyczy grup 11 sp... Więc moim zdaniem danie czerwonej kartki 105tce z powodu korby 2 generację wczesniej jest trochę dziwne.
Serwisowalem setki rowerów szosowych i nie pamiętam by ktoś skarżył się na jakieś trzaski z rejonu suportu które były wynikiem niedomagajacej korby 105.
  • Malik i er_te lubią to

#18 bicicleta

bicicleta
  • Użytkownik
  • 364 postów
  • SkądRadom

Napisano 13 styczeń 2016 - 00:32

105 jest OK różnica z Ultegrą raczej nieduża, ale mam doświadczenie z 10sp. Różnica jest dopiero w porównaniu do DA bo jednak jakość, etc. lepsze no i fachowcy od razu zauważą i docenią sprzęt.

#19 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 13 styczeń 2016 - 00:36

tobo Nie daję żadnej kartki, mówię jak było u mnie i ze dwóch moich kolegów. Jeżeli nie miałeś takich przypadków,
w ramach doświadczeń zawodowych właśnie ci je zgłosiłem. Mówienie o ,,generacjach'' to chyba przesada - w uszczelnieniu
łożysk, a w tym chyba leżał problem nic się przecież nie zmieniło.

A tak na marginesie, mówisz jak jakiś mechanik - mentor. Ile lat serwisujesz rowery? Dwadzieścia? W takim razie szacunek.
Ale mam wrażenie, że chyba znacznie krócej.

#20 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 13 styczeń 2016 - 06:55

Ja tam wolę Ultegrę od 105. A od Ultegry wolę Dura Ace. Ale na wszystkich grupach da się fajnie jeździć, więc w zasadzie jest to kwestia kasy (wyceny dodatkowych korzyści z tytułu wagi, "prestiżu" czy większej wytrzymałości), którą się chce lub nie wydać na ten osprzęt. A to jest sprawa bardzo indywidualna.


  • 1415chris i bicicleta lubią to



Dodaj odpowiedź