Skocz do zawartości


Zdjęcie

Conti Cx King 35Mm Vs Conti Speed King 35Mm Opory Toczenia


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1925 postów
  • Skądkrakow

Napisano 18 styczeń 2016 - 15:02

Witam przełajowców. Która z tych opon będzie miała mniejsze opory toczenia na szosie?  pozdr



#2 rambo_3m

rambo_3m
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądGdynia

Napisano 18 styczeń 2016 - 16:31

Wydaje się że Speed King ale to tylko moje przypuszczenia. Ja jeżdzę na CycloXKing 35 a moja żona na SpeedKing i u niej napewno jest ciszej na szosie :)



#3 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1925 postów
  • Skądkrakow

Napisano 18 styczeń 2016 - 22:27

Dzięki, może się jeszcze ktoś odezwie.  pozdr



#4 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2740 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 18 styczeń 2016 - 23:01

A ja odpowiem przewrotnie, że z tych dwóch mniejsze opory na asfalcie będzie mieć Cyclocross Speed;-) .

http://www.continent...clocross-speed 

 



#5 rambo_3m

rambo_3m
  • Użytkownik
  • 40 postów
  • SkądGdynia

Napisano 19 styczeń 2016 - 09:55

http://www.bicyclero...esistance.com/ może tam coś będzie :)



#6 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1925 postów
  • Skądkrakow

Napisano 19 styczeń 2016 - 11:20

Dzięki. Marvelo, faktycznie jesteś przewrotny :oops:   SPIKE, wiem, że jesteś zboczony. Tzn często zbaczasz z szosy. Jakie byłyby Twoje typy na gumę najlepiej 28-32mm. Asfalt, boczne dróżki ze szutrem, może nawet lekki śnieżek. Też może na starość tego spróbuję. Coś, co się wzajemnie wyklucza. Lekkie, wytrzymałe, małe opory, tanie. Na koło 28. Ale pytanie?  pozdr



#7 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2509 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 19 styczeń 2016 - 13:55

Idealne będą właśnie te wspomniane przez marvelo. Jest też wersja drutowa, która jest nieco tańsza.



#8 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 409 postów

Napisano 19 styczeń 2016 - 18:26

Zerknij na Maxxis Raze 700x33 idealne dla twoich potrzeb ,sprawdzone przetestowane



#9 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1925 postów
  • Skądkrakow

Napisano 20 styczeń 2016 - 11:17

Dzięki, można coś wybrać. Na początek myślę o tanich vee ruber v 077  700x28. Wedlug sprzedawcy mimo drutu waga 440g. Cena 34z , a wysyłka w cenie.  pozdr



#10 kubaszosa1

kubaszosa1
  • Użytkownik
  • 25 postów

Napisano 20 styczeń 2016 - 11:55

Nie polecam NIKOMU opon Continental do przełaju, miałem chyba wszystkie dostępne modele. Z zewnątrz opony wydają się fajne, natomiast w jeździe beznadziejne. To takie typowe, twarde kartofle, o nie balonowatym kształcie przekroju, tylko bliżej im do litery T. Wraz z zużyciem trakcji ZERO, nie wspominając od mokrych warunkach.

 

Opona fajna na TWARDE ścieżki i sporo asfaltu, to Kenda Small Block Eight, natomiast jej mieszanka również jest twarda.

 

Przyjemne są Schwalbe, jeździłem na Rocket Ronach i Racing Ralphach. Fajna trakcja, miękka mieszanka, w błocie coś tam przytrzyma. Wada to szerokość 32, no ale sorry w CX taki mamy klimat. Pozdrawiam!

 

Marki, które mogę polecić śmiało do CX to również Vittoria i Clement



#11 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2740 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 20 styczeń 2016 - 13:00

Nie wiem ile masz miejsca na oponę w ramie, nick, ale ja osobiście założyłbym do takiej jazdy jak opisujesz możliwie najszersze, jakie się zmieszczą. Wiadomo, że szersza przy tej samej konstrukcji będzie mieć nieco wyższą wagę, ale opór toczenia na asfalcie często jest bardzo zbliżony, a w terenie jednak dużo większy komfort, odporność na dobicie i paradoksalnie czasem również lepsza trakcja niż wąskich z agresywnym bieżnikiem.

Nie rozumiem zarzutów mojego przedmówcy odnośnie "kartoflowatości" Continentali - ja na podstawie podstawowych wersji zwijanych (Race King w góralu i CrossRde w crossie) mam zgoła odmienne odczucia - opony te są bardo elastyczne i dobrze tłumią drobne nierówności, a opory toczenia również zaskakująco niskie. 

Te wyglądają na przełajowy odpowiednik sprawdzonego bieżnika Race King i może warto wypróbować:

http://allegro.pl/co...5910931321.html

    



#12 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1925 postów
  • Skądkrakow

Napisano 20 styczeń 2016 - 14:42

Z tyłu z 35mmm mógłby już być kłopot, bo to już dość leciwi Kross Vision. Kiedyś trochę rekreacyjnie bawiłem się też na Mtb, to był Author Egoist dość przyzwoity, ale poszedł do wnuka, który na szczęście złapał zajawkę. Teraz kolega mnie namawia na szuterki. pozdr



#13 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 507 postów
  • Skądxx

Napisano 20 styczeń 2016 - 15:40

@marvelo, może jest różnica między oponami do mtb i cx. Ty piszesz o odczuciach z jazdy na conti ale mtb, a kolega kubaszosa1 (tak wnioskuje) przeorał wszystkie rodzaje conti al w cx



#14 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2740 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 20 styczeń 2016 - 21:05

Te, które mam w crossie to taka nieco szersza wersja przełajowych CycloXKing, ten sam wzór bieżnika, ta sama technologia, więc myślę, że wrażenia z jazdy da się przełożyć na typowo przełajowe opony Continentala.

Pisałem kiedyś o nich tutaj: http://szosa.org/top...łoto-etc/page-3

DSCF1151J_esnwxas.JPG

 

nick, a zastanawiałeś się nad Schwalbe CX Pro? Te na pewno się zmieszczą (700x30), są dość lekkie, a drutówka kosztuje coś koło 50 zł. 

 



#15 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1925 postów
  • Skądkrakow

Napisano 21 styczeń 2016 - 10:55

Dzięki. Patrzyłem. Na razie zobaczę te Rubery, bo nie wiem jak mój gnat zareaguje na nierówności / to jest problem/. Jeśli odmówi współpracy to strata będzie niezbyt duża.  pozdr



#16 berski

berski
  • Użytkownik
  • 330 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 17 październik 2016 - 11:08

Miał ktoś może do czynienia ze schwalbe fast fred:

http://allegro.pl/le...6531375869.html

 

szukam opony na asfalt(myślę, że 75-80%) i szuter/bite drogi, w miarę lekkiej i w dobrej cenie, ale nie przesadnie delikatnej.

 

 



#17 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2740 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 17 październik 2016 - 13:03

Z Fast Fredem miałem do czynienia w różnych szerokościach i wersjach, od crossowych 28x1.5 (drutówki, waga około 500 g), poprzez 26x2.25 (zwijana, 470 g, QC), do 26x2.35 (drutówki, 680-700 g). 

Bieżnik tych opon na środku jest płytki, ale te boczne klocki są naprawdę przydatne i opona w zakrętach daje całkiem dobrą przyczepność i kontrolę, a w rozmiarze 2.35 nawet zadziwiająco dobrą. Na asfalcie nie są całkiem ciche, ale toczą się naprawdę dobrze, zwłaszcza te droższe wersje (inna mieszanka gumy, większe TPI). Do takich zastosowań, jakie przewidujesz powinny być w sam raz.

Moim zdaniem opony Schwalbe wcale nie są delikatne, nawet te najlżejsze wersje (mam też jedną sztukę Furious Freda 29x2.0 EVO) dzielnie znoszą ostre kamienie, pomimo pozornie "papierowej" konstrukcji.

Te z aukcji mają już trochę lat, ale tego Fast Freda 26x2.25 też kupiłem niedawno jako leżak magazynowy i guma nie wykazuje żadnych oznak starości, więc myślę, że przy tej cenie można zaryzykować. 



#18 berski

berski
  • Użytkownik
  • 330 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 17 październik 2016 - 13:08

Dzięki za odpowiedź

Wysłane z mojego D5503 przy użyciu Tapatalka



#19 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 292 postów
  • SkądwAw

Napisano 29 maj 2017 - 20:17

Witam. Przejrzałem wątek i wychodzi mi że na moje potrzeby (50% asfalt, 50% lekki teren)

1. Continental Cyclocross Speed 700x35C

2. MAXXIS Raze 700x33C

 

1. -> ten bieżnik jakoś bardziej do mnie przemawia ale jest szersza i ciut droższa

2. -> ciut tańsza, środkowy pasek klocków może dawać wrażenie niskiego tocznia, opis też brzmi sensownie.

Którą wybrać?

A może jakąś jeszcze inną?


każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#20 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2209 postów
  • SkądKońskie

Napisano 29 maj 2017 - 21:28

A może: https://www.schwalbe...ammy-slick.html - środkiem łysa jak Cyclocross Speed, ale po bokach ma klocki, które w zakrętach, w terenie mogą dawać pewne oparcie.

 

Sam teraz ujeżdżam Schwalbe "stary" Smart Sam, ten w romby i nie narzekam.

Ewentualnie mógłbyś zostać testerem nowego Smart Sam-a.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen




Dodaj odpowiedź