Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ułożenie Koła W Ramie


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 .bast'ia:n

.bast'ia:n
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • SkądKamieniec Ząbkowicki

Napisano 30 styczeń 2016 - 19:57

Cześć,
mam pytanko techniczne, może na odległość ktoś będzie w stanie odpowiedzieć.
Mam problem z kołem i ramą. Kupiłem używany dysk do czasówki i co się okazało, że jak wkładam go w ramę to koło leży krzywo w stosunku do ramy i opiera się na hamulcu (nie jest to wina źle ustawionych hamulców ale koła).
Scentrowane nie jest ale możliwe, że coś ma z ośką. Przede wszystkim mam ramę, gdzie koło wsuwa się od tyłu a nie od dołu: FRPXEX2DP_P2.jpg?v=t
Dokładnie tę ramę posiadam.
 
To powoduje, że znalazłem pewne rozwiązanie, tylko nie wiem czy jest poprawne.
Otóż jak włożę koło do końca docisnę do ramy to jest krzywo a jak lekko jedną stronę cofnę, tak by koło było ustawione prawidłowo to zacisnę i działa. Tylko w tym momencie mam małą szaprę między ośką a końcem wcięcia w ramie.
Czy taka praktyka jest dozwolona i przy takim mocowaniu koła w ramię tak się robi czy jednak z takiego koła nie da się korzystać i mimo wszystko zawsze powinno się go do końca wepchać i już?
 
Dotychczasowe koło z jakiego korzystałem wchodziło normalnie do końca ramy, dociskałem i po sprawie.


#2 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 30 styczeń 2016 - 21:10

Z przesuniętym kołem pojedziesz ale biegi powinny stracić na swojej płynności, łańcuch będzie wychodził pod złym kątem na kasetę = szybsze zużycie. Oś koła przesuń w  jedną stronę.

 

 



#3 .bast'ia:n

.bast'ia:n
  • Użytkownik
  • 99 postów
  • SkądKamieniec Ząbkowicki

Napisano 30 styczeń 2016 - 21:37

Nie no z przesuniętym kołem to nie będę jeździł, bo przy okazji mam bardzo wąską ramę, która nie pozwala na wielkie manewry szerokości.

Chodzi mi głównie o to, czy jak przesunę oś koła w jedną stronę to czy dobrze będzie się trzymać w ramie mojego typu (wsuwana od tyłu)? Biegi po takim przesunięciu chodzą bardzo dobrze.

 

Przy okazji czy coś takiego często się zdarza, czy to ewidentny feler mojego koła?



#4 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 30 styczeń 2016 - 22:01

Wygląda na to, że ten dysk jest po prostu niesymetryczny, czyli obręcz nie jest na środku między końcami osi. By to sprawdzić, najlepiej byłoby użyć specjalnego przyrządu (http://www.wheelfana...-wheel-dishing/), centrownicy, lub włożyć koło w ramę odwrotnie, by zobaczyć czy sytuacja się zmienia. 

Jeśli faktycznie tak jest, a dysk nie ma szprych pozwalających na wyrównanie symetrii koła, to może da się to jakoś załatwić podkładkami/kapslami (w zależności od rodzaju osi piasty).

Ustawianie takiego koła w ramie poprzez nierówne ustawienie osi w hakach daje pozorną symetrię, ale faktycznie koło zapewne nie jest wtedy równoległe do kierunku jazdy. 

Na zmianę biegów wpływ może być niezauważalny, ale już na prowadzenie roweru istotny.



#5 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 30 styczeń 2016 - 23:52

Możesz zrobić zdjęcie haków? Sprawdzałeś z innym kołem? W ramach z poziomymi hakami są zazwyczaj śruby lub podkładki pozwalające "wycentrować" koło.



#6 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 luty 2016 - 12:34

W ramach z poziomymi hakami są zazwyczaj śruby lub podkładki pozwalające "wycentrować" koło.

 

Miałem kiedyś taką ramę w początkach mojej drogi. Śruby średnio trzymały, więc większość roboty robił zacisk. Oczywiście przy silnym depnięciu koło uwielbiało się przesuwać. Spróbuj z podkładkami, wydaję mi się że mogą trzymać.

Lepsze właściwości roweru do skręcania w jedną stronę zawsze można wykorzystać jako atut przy odpowiednim doborze trasy ;)





Dodaj odpowiedź