Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rowery Szosowe Vs Szosówki Tri

kross Merida szosa kolarstwo triathlon góry Norseman Pomoc niemalipy jezdzimy

14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Hubciosz

Hubciosz
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 04 luty 2016 - 21:32

                            Witam chciał bym dostać poradę :) od Bardziej doświadczonych :) 

 

Mam dość duży dylemat chcę zakupić na ten sezon nową szosę narazie zastanawiam sie nad

 

 

 :Kross Vento TR 1.0 2016 Lub REACTO 300 road race 700c (2016)

Jeżeli macie do  polecenia jakieś inne ciekawe modele do 8 tysięcy max to zapodajcie:) 

 

Dodam że jezdzę na długich asfaltowych trasach co sprzyja tri i lemondce ale Ciekawe góry również posiadam Prosze o pomoc

 

 

Co wybrać :X ?

 

 

ps jezeli ten post umieściłem w złym miejscu prosze o przenieseienie a nie skasowanie dziekuję



#2 mess

mess
  • Użytkownik
  • 1612 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 06 luty 2016 - 13:30

Wiesz... rower szosowy to już pewna specjalizacja, a rower czasowy to już naprawdę wąska dziedzina. Sam zastanawiam się nad kupnem roweru TT (ale nie TRI), bo czuję, że to może być coś dla mnie, ale nie wyobrażam sobie mieć go jako jedynego. Jeżeli to pierwsza szosa, to radziłbym jednak kupić reacto/propel/foil/aeroad czy co tam jeszcze znajdziesz, teraz praktycznie każda marka dzieli swoje rowery na aero i "górskie". No chyba, że już swoje pojeździłeś i wiesz czego oczekujesz. Moim zdaniem zakładanie lemondki do reacto czy innego aero roweru wyścigowego aby jeździć na czas, to trochę jak przerabianie trekinga na szosę, czyli rzeźbienie w... :D



#3 piotrkol91

piotrkol91
  • Użytkownik
  • 1404 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 06 luty 2016 - 14:45

Zależy co oznaczają długie asfaltowe trasy. Czy jeździsz je bardziej turystycznie czy raczej starasz się jechać na 100% i bić kolejne rekordy czasowe. Bo jeśli tak to rower czasowy. Jeśli ma to być jazda komfortowa i nie w trupa to rower czasowy się zupełnie nie sprawdzi. Na nim ma być przede wszystkim szybko. Kosztem komfortu. Innego chwytu poza lemondką w takim rowerze praktycznie nie ma, bo ciężko dłużej jechać na tej "niby" kierownicy. A jechać kilka godzin w pozycji czasowej na lemondce to już bardzo ciężka sztuka i duże obciążenie dla organizmu.

W przypadku bardziej spokojnej jazdy to tylko zwykła szosa + ewentualnie lemondka. Jeśli dochodzą podjazdy to rower czasowy już zupełnie odpada. 



#4 Hubciosz

Hubciosz
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 luty 2016 - 14:08

Raczej ten rower miał by być do jazdy ok 100km ewentualnie tez podjazdy  dlugie górskie trasy czyli    nadawał by się chyba na moje warunki proszę coś powiedzieć mi wiecej o meridzie reacto 4000,500,400 lub 300     to niejest typowy tr      chyba najbardziej jestem teraz przekonany do reacto z 2016 ale ktoś musi utwierdizć mnie hehe

 



#5 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 08 luty 2016 - 14:40

Jak się przyłożysz i napiszesz to jeszcze raz po polsku to się zastanowię. "Hehe".



#6 Hubciosz

Hubciosz
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 luty 2016 - 14:46

lub jeszcze spojrzałem na meride scultura juz nieweim mam mentlik w głowie jest tak duży wybór że masakra haha

 

 



#7 Hubciosz

Hubciosz
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 luty 2016 - 14:53

Jak się przyłożysz i napiszesz to jeszcze raz po polsku to się zastanowię. "Hehe".

Co jest dla ciebie niezrozumiałe  mam mzamiar zakupić rower max do 8 tysięcy ma nadawać się na górskie cięzkie trasy jak i na długie ponad 100km jazdy i pytam co było by dla mnie najlepsze.Rowery z serii Merida Reacto 300,400,500 z 2016 / co o tym sądzicie

 



#8 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 224 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 08 luty 2016 - 16:00

Co jest dla ciebie niezrozumiałe  mam mzamiar zakupić rower max do 8 tysięcy ma nadawać się na górskie cięzkie trasy jak i na długie ponad 100km jazdy i pytam co było by dla mnie najlepsze.Rowery z serii Merida Reacto 300,400,500 z 2016 / co o tym sądzicie

jeżeli na długie ciężkie górskie trasy to rower raczej nie z segmentu aero  najlepiej obczaj giant Tcr ,scultura jak lubisz meride w góry się nada a i po płaskim pojedziesz ,rowery areo typu foil, reacto, propel ,aeroroad bardziej rowery wyścigowe na sprint płaskie odcinki z reguły cięższe co nie znaczy że rowerem aero nie pojedziesz po górach sam mam propela i daje rade po małych górkach



#9 Hubciosz

Hubciosz
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 luty 2016 - 18:07

jeżeli na długie ciężkie górskie trasy to rower raczej nie z segmentu aero  najlepiej obczaj giant Tcr ,scultura jak lubisz meride w góry się nada a i po płaskim pojedziesz ,rowery areo typu foil, reacto, propel ,aeroroad bardziej rowery wyścigowe na sprint płaskie odcinki z reguły cięższe co nie znaczy że rowerem aero nie pojedziesz po górach sam mam propela i daje rade po małych górkach

Rozumiem Chyba raczej zostanę przy Meridzie Reacto bardziej sie przyda na moje 100km a w górach też jakoś sobie poradzi tak jak mówisz zresztą dajesz radę po górach na  Propel.A jak oceniasz osprzęt ? tych reacto ?



#10 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 224 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 08 luty 2016 - 18:23

Osprzęt jak osprzęt 105 czy ultegra będzie działać dobrze różnica w gramach ważniejsza rama i koła



#11 Hubciosz

Hubciosz
  • Użytkownik
  • 7 postów

Napisano 08 luty 2016 - 18:29

Spoko rozumiem koła to pewnie pózniej bym dokupił dzięki 

 

;)



#12 Rosebikes.pl

Rosebikes.pl
  • Użytkownik
  • 478 postów
  • SkądWrocław

Napisano 09 luty 2016 - 07:35

Lekki, sztywny z możliwością konfiguracji przełożeń:

https://www.rosebike...9404/aid:819408

koła nie są złe, a na góry można je wymienić na komplet ROSE RS 1400 ważący ok 1,4 kg (bez dopłat). Pomogę dobrać rozmiar ramy i komponenty, szczegóły na priva. 

 



#13 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 224 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 12 luty 2016 - 16:51

Zwróć uwage na to e merida reacto na ramie alu bedzie ważyć ok 9,8kg to jest bardzo sporo a wgórach to ma znaczenie obczaj film o reacto

polecam  http://www.giant-bic....2/24484/89265/albo http://www.giant-bic....2/24482/92081/



#14 hefajstos

hefajstos
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 29 październik 2016 - 13:17

Mam meridę reacto 300. Sam rower jak najbardziej godny polecenia. To prawda co o nim piszą. Wiele rozwiązań technicznych zostało zaimportowanych z dużo wyższych modeli. Jesli zwracasz uwagę na estetykę - także polecam. Możesz kupić treka na którego nikt nie zwróci nigdy uwagi (pomimo jego licznych zalet), albo śliczniutką czarno-czerwoną meridkę. Ja długo zastanawiałem się nad kupnem nowej szosy i rozpatrywałem wiele mozliwości. Mieszkam w Warszawie więc mogłem w zasadzie kazdy zobaczyć, dotknąć a nawet wypożyczyć na jazdę próbną. Na meridę reacto 300 padło min. dlatego, że ma najlepszy stosunek jakości do ceny. Rywale za ta samą cene oferują grupę osprzętu opartą na shimano sora, a trek i giant na clarisie. W moim przypadku zatem był to jedyny rozsądny wybór w tej granicy cenowej (do 5000 zł). Rower do dzisiaj sprawuje się naprawde dobrze. jedyny mankament który dotychczas znalazłem to serwis. Konkretnie to Velmar w Piastowie. Może i nieźle serwisują, ale ceny usług mają nie do zaakceptowania. Dlatego ,,moja czarnulkę'' serwisuję w treku (absolutebikes) w Pruszkowie. Zresztą wystarczy porównać ich zaplecza techniczne. Ale wracajac do roweru - jeździ płynnie i cichutko. Jest dość wygodny i dobrze doposażony sztyca karbon, wewnętrzne prowadzenie linek, hamlec tylny w cieniu aerodynamicznym. No i jego główna zaleta - jest szybki. Nie mam kompleksów na ustawkach nawet z zawodnikami z droższymi ,,zabawkami''. Rama i widelec aero, obręcze na stożku 30 mm, lekkie opony od maxisa i blaty FSA 52/36 - robi swoje! Polecam.



#15 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1657 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 29 październik 2016 - 13:33

Temat się skończył 8 miesięcy temu....



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: kross, Merida, szosa, kolarstwo, triathlon, góry, Norseman, Pomoc, niemalipy, jezdzimy