Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kross Vento 2.0 - Wymiana Kół

koła szosowe

40 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarekM

MarekM
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 09 luty 2016 - 11:51

Posiadam Krossa vento 2.0 z 2014 roku. Wymieniłem siodełko i opony (Continental GP 2000), zamontowałem przystawkę czasową.

Specyfikacja roweru dostępna tutaj.

http://www.kross.pl/.../road/vento-2-0

 

Ważę 71 kg, rower używam do treningów (zwykle w granicach 60-120km) oraz zawodów triathlonowych. To moja pierwsza szosa i eksploatuję ją drugi rok. Zastanawiam się czy warto zainwestować w rozbudowę tego sprzętu czy lepiej odkładać powoli na nowy. Powszechna jest opinia że warto inwestować w koła. Czy uważacie że warto wymienić koła / obręcze przy tej klasie sprzęcie? Budżet nie jest raczej nieograniczony - ale pewnie koła mogłyby posłużyć w przyszłości po wymianie szosy. Myślałem o czymś up to 2000 - np. http://www.wertykal....ack-oponka/1564albo http://www.wertykal....m-RACING-3/1521

 

Z góry dziękuję za wszelki wskazówki rozbudowy sprzętu (albo i wskazówki aby nie rozbudowywać ;-))



#2 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2016 - 12:09

Mam nadzieję że nie zapłaciłeś za rower ceny katalogowej.

 

3200zł za rower nijakiej marki złożony na Sorze to raczej przegięcie. Ja tam bym w ten rower nie inwestował.

 

Inna sprawa - ile chcesz wydać na nowy? Bo za rower z kołami klasy Zondy trzeba będzie wybulić sporo, więc można by je kupić teraz a potem zamienić z kołmi z nowego roweru.



#3 MarekM

MarekM
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 09 luty 2016 - 12:19

Kupiłem go dwa lata temo bodaj za 2,5k. W tej cenie w Sorze zbytniego wyboru nie ma.

Na razie nie myślę o wymianie roweru (budżet) a o ewentualnej rozbudowie (komponenty można potem reużyć po wymianie roweru).

Mam nadzieję że nie zapłaciłeś za rower ceny katalogowej.

 

3200zł za rower nijakiej marki złożony na Sorze to raczej przegięcie. Ja tam bym w ten rower nie inwestował.

 

Inna sprawa - ile chcesz wydać na nowy? Bo za rower z kołami klasy Zondy trzeba będzie wybulić sporo, więc można by je kupić teraz a potem zamienić z kołmi z nowego roweru.

 



#4 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2016 - 12:32

2500 to już normalna cena.

 

Jak cię portfel swędzi to koła wymień, nie wiem ile ważą te twoje, ale Zonda poniżej 1600g (pamiętam że ważyłem i wyszło podobnie do tego co podaje producent)

 

 



#5 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 09 luty 2016 - 12:37

Warto zainwestować w koła. Jak będziesz kupował nowy rower to i tak producenci oszczędzają na kołach. Najczęściej spotykaną są oferty:

 

Fajna rama, fajny osprzęt, koła koła odstają od reszty. 

 

Wyraźnie lepszy rower to rower na całym karbonie i co najmniej shimano 105, Pytanie czy w przyszłości planujesz wydać taką kwotę na rower?

 

Gocu twoja opinia jest przesadzona o krossie.

Robi to samo co inne marki. Ramy zamawia u poddostawcy azjatyckiego.

 

 



#6 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2016 - 12:42



Robi to samo co inne marki. Ramy zamawia u poddostawcy azjatyckiego.

 

A myślisz że każda rama ze wschodu jest tej samej jakości? I Kross powinien raczej wyluzować z cenami - rowery OK, ale nie za tę kasę.



#7 MarekM

MarekM
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 09 luty 2016 - 12:54

W przyszłości zapewne karbon z osprzętem minimum 105.

Ewentualnie rower czasowy a nie szosowy (wtedy zostawię sobie moją aktualną szosę). W grę wchodzą też używki. Pytanie czy zauważę istotną różnicę po wymianie kół czy jednak lepiej zostawić jak jest i odkładać powoli na kupkę na nowy rower ;-)

 

Co do wymiany kół, ma to sens

Warto zainwestować w koła. Jak będziesz kupował nowy rower to i tak producenci oszczędzają na kołach. Najczęściej spotykaną są oferty:

 

Fajna rama, fajny osprzęt, koła koła odstają od reszty. 

 

Wyraźnie lepszy rower to rower na całym karbonie i co najmniej shimano 105, Pytanie czy w przyszłości planujesz wydać taką kwotę na rower?

 

Gocu twoja opinia jest przesadzona o krossie.

Robi to samo co inne marki. Ramy zamawia u poddostawcy azjatyckiego.

 



#8 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 09 luty 2016 - 13:23

A myślisz że każda rama ze wschodu jest tej samej jakości? I Kross powinien raczej wyluzować z cenami - rowery OK, ale nie za tę kasę.

Wiek XXI to wszelka standaryzacja w produkcji.

 

Wielkie marki nie są zainteresowane produktami wybitnymi z alu, bo wymagający klient i tak jest zainteresowany karbonem. Azjatycki też nie jest zainteresowany produkcją rożnych jakościowo ram. Będzie się starał robić jak najlepsze ramy, by pozyskać jak najwięcej odbiorców. Obniżenie kosztów  postara się uzyskać na zastosowaniu jednego procesu produkcyjnego. 

 

Jeśli projektanci od krossa nie zepsuli czegoś z geometrią, przypuszczam że ich ramy są tak samo dobre jak innych.

 

Nie zauważyłeś tej tendencji, że teraz jest wszystko do siebie podobne, bez względu na to jaki producent się pod tym podpisuje? 

 

P.S.

Ceny krossa  jeśli porównamy z innymi, też nie są zbyt przesadzone. Wszyscy wyraźnie się podnieśli z cenami kross pozostał. 



#9 MarekM

MarekM
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 09 luty 2016 - 13:53

To prawda z tymi cenami. W przypadku nowego roweru na Sorze trudno było znaleźć coś w tej kategorii cenowej.

 

Wiek XXI to wszelka standaryzacja w produkcji.

 

Wielkie marki nie są zainteresowane produktami wybitnymi z alu, bo wymagający klient i tak jest zainteresowany karbonem. Azjatycki też nie jest zainteresowany produkcją rożnych jakościowo ram. Będzie się starał robić jak najlepsze ramy, by pozyskać jak najwięcej odbiorców. Obniżenie kosztów  postara się uzyskać na zastosowaniu jednego procesu produkcyjnego. 

 

Jeśli projektanci od krossa nie zepsuli czegoś z geometrią, przypuszczam że ich ramy są tak samo dobre jak innych.

 

Nie zauważyłeś tej tendencji, że teraz jest wszystko do siebie podobne, bez względu na to jaki producent się pod tym podpisuje? 

 

P.S.

Ceny krossa  jeśli porównamy z innymi, też nie są zbyt przesadzone. Wszyscy wyraźnie się podnieśli z cenami kross pozostał. 

 



#10 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 09 luty 2016 - 17:19

Zmiana kół zawsze jest odczuwalna, zwłaszcza gdy nowe są lżejsze.

Sporą różnicę mógłbyś zauważyć wymieniając nawet tylko obręcze, szprychy i nyple, bo dając obręcze np. Kinlin XR-19W, szprychy 2-1.5-2 i aluminiowe nyple można obniżyć wagę o jakieś 300-400g (nie wiem ile ważą dokładnie te AT480, pewnie około 500g). Sora to wprawdzie piasty z niskiej półki, ale odpowiednio wyregulowane i nasmarowane potrafią się całkiem ładnie kręcić. Więc jeśli na konusach i bieżniach misek nie ma wżerów, wystarczy przesmarować (ewentualnie dać nowe kulki nierdzewne) i można zapleść do nich nowe obręcze, technicznych przeciwwskazań nie ma. To chyba najtańsza opcja (poza oponami), by coś w rowerze zmienić i aby dało to jakąś różnicę.

Z gotowych propozycji (ale klasycznych, na typowych częściach) znalazłem taką niedrogą ofertę:

http://e-bmx.pl/opis...ar-1560-gr.html

Obręcze niewiele lżejsze od Twoich, ale piasty już sporo (z zaciskami około 200g). Kupując te komponenty oddzielnie zapłacisz więcej.

 

Coś bardziej aero (w Twojej konkurencji, triathlonie, to może mieć większe znaczenie) będzie albo cięższe, albo znacznie droższe. 



#11 MarekM

MarekM
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 09 luty 2016 - 23:11

Wymiana opon z Schwalbe Lugano na Conti GP4000s dała mi odczuwalnie dużą poprawę, byłem na prawdę pozytywnie zaskoczony. Mam wrażenie że upgrade grupy osprzętu nie jest mi potrzebny (triathlon to jazda indywidualna, nie ma zrywów, walki w peletonie etc., "zapinasz się na wysokie przełożenie i jedziesz - oczywiście są podjazdy, walka z wiatrem ale nie ma nerwowej walki z przełożeniami a Sora wydaje się wystarczająco precyzyjna), stąd pomysł na wymianę kół. Na karbonie nie jeździłem, pewnie kiedyś o tym pomyślę (może coś wypożyczę na weekend i zobaczę czy warto) ale nowy rower w karbonie to pewnie minimum 6k i to pewnie na przeciętnych kołach.
Pytanie czy warto przy wymianie schodzic ponizej tej Zondy? Czy wymiana na koła za 600-1000 pln też ma sens? Sam raczej nie podejme się składania bo nie jestem na tyle wprawny.

Zmiana kół zawsze jest odczuwalna, zwłaszcza gdy nowe są lżejsze.
Sporą różnicę mógłbyś zauważyć wymieniając nawet tylko obręcze, szprychy i nyple, bo dając obręcze np. Kinlin XR-19W, szprychy 2-1.5-2 i aluminiowe nyple można obniżyć wagę o jakieś 300-400g (nie wiem ile ważą dokładnie te AT480, pewnie około 500g). Sora to wprawdzie piasty z niskiej półki, ale odpowiednio wyregulowane i nasmarowane potrafią się całkiem ładnie kręcić. Więc jeśli na konusach i bieżniach misek nie ma wżerów, wystarczy przesmarować (ewentualnie dać nowe kulki nierdzewne) i można zapleść do nich nowe obręcze, technicznych przeciwwskazań nie ma. To chyba najtańsza opcja (poza oponami), by coś w rowerze zmienić i aby dało to jakąś różnicę.
Z gotowych propozycji (ale klasycznych, na typowych częściach) znalazłem taką niedrogą ofertę:
http://e-bmx.pl/opis...ar-1560-gr.html
Obręcze niewiele lżejsze od Twoich, ale piasty już sporo (z zaciskami około 200g). Kupując te komponenty oddzielnie zapłacisz więcej.

Coś bardziej aero (w Twojej konkurencji, triathlonie, to może mieć większe znaczenie) będzie albo cięższe, albo znacznie droższe.



#12 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 luty 2016 - 23:51

Zmiana kół zawsze jest odczuwalna, zwłaszcza gdy nowe są lżejsze.

Lżejsze, ale na obręczy i oponie. Piasta lżejsza o 200g ma marginalne znaczenie.

Do triathlonu zastanowił bym się poważnie nad szerokimi obręczami, chociaż 50mm, a na tył nawet 80mm. Ty nie budujesz kół na góry, by były ultra lekkie, a takie są XR-19W. Tobie potrzebna aerodynamika, a te da szeroka obręcz. Obecne koła bym zostawił jako treningowe, po co ci coś lepszego na co dzień? Nie ma sensu, ale na zawody takie fajne koła aero to już konkretny zysk czasowy, taki sam jak na lemondce.

 

Tu masz namiary na forumowego kolegę, który zajmuje się budową kół:

http://dandyhorsesto...owe,c19,pl.html

Niestety szerokie obręcze to koszta jak sam widzisz :( Można dać tańsze piasty, ale jak zaoszczędzić na obręczach? Jedynie chiny mi przychodzą do głowy.



#13 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2016 - 07:56

 

Do triathlonu zastanowił bym się poważnie nad szerokimi obręczami, chociaż 50mm, a na tył nawet 80mm.

 

Co ty mu, fatbike'a szosowego proponujesz? ;) Aaa, już wiem, nie odróżniasz szerokości obręczy od jej wysokości...



#14 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2016 - 08:45

Jeśli miałbym robić koła nowe ze starych i wykorzystać z nich tanie przeciętne piasty to wolałbym zostawić obecne koła w całości jako zapas i złożyć inne.

#15 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 luty 2016 - 09:14

Co ty mu, fatbike'a szosowego proponujesz? ;) Aaa, już wiem, nie odróżniasz szerokości obręczy od jej wysokości..

:D

Fat szosówki to robią ludzie z górali zakładając opony 1,5"



#16 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 luty 2016 - 09:24

Też jestem zdania, aby zamiast iść w superlekkie niskie koła poszukać czegoś w przystępnej wadze ale już bardziej aero. Jeśli kręci Cię lemondka, tri to proponuję poszukać nowych Fulcrum Racing Quattro (stożek 35mm), Vision Team 30 lub Mavic Cosmic Elite (obydwa stożki 30mm). Wagowo komplety mieszczą się w okolicach 1700g. Lub jak dobrze trafisz to używki w dobrym stanie Mavic Cosmic Carbone SL na 50mm stożku dostaniesz w okolicach 2000-2500 zł.



#17 MarekM

MarekM
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 10 luty 2016 - 14:02

Czy te Fulcrum Racing Quattro nadają się do codziennego treningu (czy są dostatecznie wytrzymałe)?

Też jestem zdania, aby zamiast iść w superlekkie niskie koła poszukać czegoś w przystępnej wadze ale już bardziej aero. Jeśli kręci Cię lemondka, tri to proponuję poszukać nowych Fulcrum Racing Quattro (stożek 35mm), Vision Team 30 lub Mavic Cosmic Elite (obydwa stożki 30mm). Wagowo komplety mieszczą się w okolicach 1700g. Lub jak dobrze trafisz to używki w dobrym stanie Mavic Cosmic Carbone SL na 50mm stożku dostaniesz w okolicach 2000-2500 zł.



#18 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 luty 2016 - 17:59

Jak nie przekraczasz limitu wagowego to się nadają.
Zobacz ten filmik, to zrozumiesz ile dają koła aero i czy 35mm obręczy to wiele.

https://m.youtube.co...h?v=ZNxoNEteyL0

#19 Stasko

Stasko
  • Użytkownik
  • 497 postów

Napisano 10 luty 2016 - 18:13

Akurat ten odcinek nie jest o kołach ( ani aero ani zwykłych) 😉

#20 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 luty 2016 - 18:37





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koła szosowe