Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opony 700X25 Conti Ultra Sport Ii Vs Conti Grand Prix 4000 S Ii


23 odpowiedzi w tym temacie

#1 canon

canon
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKielce

Napisano 10 luty 2016 - 17:06

Co w praktyce da zamiana opon zwijanych 700x25 Continental Ultra Sport II na 700x25 Continental Grand Prix 4000 S II ?

Czy różnica w wadze 55 g na kole będzie odczuwalna np na podjazdach?

Czy mieszanka black chilli która teoretycznie ma opory tarcia mniejsze o 1/4 przekłada się w praktyce na zwiększenie prędkości przelotowej, prędkości średnich, a w połączeniu z niższą wagą opony jakąś odczuwalną różnicę na podjazdach?



#2 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 10 luty 2016 - 17:48

Tutaj masz porównanie tych dwóch opon:

http://www.bicyclero...a-sport-ii-2015

A jak to się przekłada na realne osiągi to już niech się wypowiedzą ich użytkownicy - ja nigdy na tych oponach nie jeździłem.


  • canon lubi to

#3 canon

canon
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKielce

Napisano 10 luty 2016 - 18:22

Czyli w laboratorium jakiś tam zysk jest, ciekawe jak to przekłada się na praktykę?



#4 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 11 luty 2016 - 09:38

Conti Ultrasport sa w miare szybkie ale dzieki temu ze nie.maja wkładki antyprzebiciowej. Fajna miekka.guma ale jak.masz duzo syfu na szosach to odradzam
  • canon lubi to

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 11 luty 2016 - 10:50

60TPI vs 110TPI

60TPI to przedzial opon kabanowatych.

Na tej drugiej bedzie jezdzilo sie zdecydowanie przyjemniej.


  • canon lubi to

#6 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 15 luty 2016 - 07:39

Między innymi o GP 4000 s II polecam http://road-racing.p...ingi-bazowe-cd 


  • canon lubi to

#7 danek

danek
  • Użytkownik
  • 608 postów
  • SkądKoszalin

Napisano 15 luty 2016 - 20:13

przy 100g rozniczy na kole cos bys poczul na niekorzysc ciezszej, a wyzsze tpi czuc tuz po przesiadce, jest bardziej komfortowo :D a potem tylek sie przyzywczaja i dalej jest jak bylo :D warto wziac cos z wkladka antyprzebiciowa :D


  • canon lubi to

ROSE XEON CRS 5000 Campagnolo Chorus :D http://szosa.org/top...00/#entry261183

 

 


#8 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 20 luty 2016 - 21:03

Cos szerszego, max ktory wejdzie w rame I widelec. Na tescie gp4000s 28mm byla najszybsza. Oprocz wagi wez pod uwage jak super ona sie klei do asfaltu na szybkich zjazdach, Jaka masz powierzchnie styku w por. do 23c, jak tlumi drgania. Jednak zeby miec 28mm opone zaleca sie szersza obrecz zeby nie zrobil sie ksztalt żarówki, co negatywnie wplywa na jej wlasciwosci. Ja mam 28c Ultrasporty na 19mm wew obreczy I jest super, polecam
  • canon lubi to

#9 canon

canon
  • Użytkownik
  • 30 postów
  • SkądKielce

Napisano 21 luty 2016 - 00:52

Jeździłem i jeżdżę cały czas na Ultrasportach II kiedyś 23 teraz 25mm i złego słowa o nich nie mogę powiedzieć o ich wytrzymałości, bo przez ok 2 tys. km jeszcze nie zdarzyło mi się złapać gumę, a nie zawsze drogi były idealne. No ale te Conti GP 4000s II kuszą i chyba jak już na dobre ruszy sezon to skuszę się na nie.

 

Wiktor24 nie da rady u mnie założyć 28mm, bo w tylne widełki wejdzie max 25mm tak jak mam teraz. Z obręczą nie ma problemu, bo obręcze Fulcrum 5 LG mają szerokość 17C, czyli 23mm. 



#10 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 luty 2016 - 08:15

Co ja bym zrobil, zapomnial o gp4000s2 i kupil vittorie pave 25.
Szczegolnie teraz, kiedy wszystkie gumy vittori sa w obnizonych cenach.

  • wojtek85 lubi to

#11 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 21 luty 2016 - 08:51

A ja bym nie zapominał o GP 4000 S2 choćby ze względu na trwałość tej opony. Jak na oponkę a tak sportowych właściwościach, jak super trzymanie na zakrętach i ogarnianie tematu na mokrym, wytrzymuje naprawdę sporo 8000 km gwarantowane. Nie chcę przez to powiedzieć że Vittoria to słaby produkt . To bardzo dobre opony, tylko ta trwałość...Takie opinie o oponkach Vittori  z wysokim TPI słyszałem od dwóch kolegów  z którymi jeżdżę

 

Conti na moim rowerze realnie ma szerokość 26,2 mm. Tak się ułożył na moich obręczach. To dodaje komfortu i pewności siebie.



#12 berski

berski
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 21 luty 2016 - 09:14

Conti na moim rowerze realnie ma szerokość 26,2 mm. Tak się ułożył na moich obręczach. To dodaje komfortu i pewności siebie.

A jaki to rozmiar?



#13 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 21 luty 2016 - 09:24

4 seasons jest ok jak komus zalezy na grubszym biezniku, lepszych przebiegach I opornosci na przebicia

#14 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 21 luty 2016 - 10:01

@berski 25 mm obręcz DT RRC 680 ciśnienie 7,5 bar



#15 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 21 luty 2016 - 10:03

4 seasons jest ok jak komus zalezy na grubszym biezniku, lepszych przebiegach I opornosci na przebicia

na treningi super sprzęt. i fajnie sobie na mokrym radzi.



#16 qusiu7

qusiu7
  • Użytkownik
  • 222 postów
  • SkądBochnia

Napisano 21 luty 2016 - 11:08

a ja podpadnie pewnie przez to większości ale mam niemiłe doświadczenie z conti GP 4000 S II, za tę cenę według mnie niedopuszczalnie jest bicie opon, pewnie rzadkość ale jednak, na forum ktoś wcześniej już pisał o tym problemie.



#17 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 21 luty 2016 - 13:14

Mnie denerwuje takie bicie w oponie za 50 -80 zł (kupiłem kiedyś w takiej cenie zwijane Rubeny Phoenix, a w Dacathlonie Micheliny Pro2, Krylion czy Lithion, Hutchinson Atom, Vittoria Rubino Slick), ale gdybym dostał bijącą oponę płacąc 150 zł/szt to bym reklamował.

Continentale Race King 26x2.2 (zwykłe zwijane, Made in India) trafiły mi się bardzo krzywe (zwłaszcza jedna), ale w mtb aż tak bardzo się tego nie czuje. Nie miałem nigdy opon tej firmy Made in Germany. 

Z szosowych opon generalnie, średnio biorąc, najlepiej wypadał u mnie Michelin. Miałem ich najwięcej i większe bicie zdarzało się rzadko.

 

Ciekaw jestem, czy ktoś kiedyś robił porównanie oporów toczenia opony idealnie równej i takiej z dużym biciem, ale przypuszczam, że różnice w ilości pochłanianej energii byłyby zauważalne.

 



#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 luty 2016 - 16:03

Ja wiem czy gp4000s2 tak bardzo sie roznia od poprzedniego modelu, zeby nazywac je wytrzymalymi?
Dla mnie nie ma roznicy, czy znika bieznik, czy opona przybiera ksztalt prostokata, co ma miejsce u gp4000s, mniej wiecej w takim samym czasie jak znika bieznik z klejonych opon typu vittoria corsa, pave itp.


#19 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 141 postów

Napisano 21 luty 2016 - 16:25

Cenię w Conti również Vectran zero kapci na dwóch kompletach przez 12000 km.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

#20 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 luty 2016 - 17:53

A ja w oponentach, duzo przyjemniejsza jazde :)
Twoje 12k km jest tak duzo mowiace, jak moje ciecia scianek opon gp4000s po kilkuset km. O dosyc szybkiej deformacji opony juz wspomnialem.



Dodaj odpowiedź