Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wysysanie Wiedzy

wiedza single speed ostre koło tanio

57 odpowiedzi w tym temacie

#1 So_Y

So_Y
  • Użytkownik
  • 31 postów
  • Skądwawa

Napisano 13 luty 2016 - 15:37

WItam Panie i Panów  :)

 

po ostatniej zimie i zajechaniu kolejnego napędu w szosie wpadł mi do głowy pomysł. Może lepiej kupić jakiegoś taniego single speed'a i zimą go zajeżdżać, a szosówke zostawić na cieplejsze i niesolone dni  :) powinno być chyba taniej naprawiać taniego singla, niż szosę... nota bene też tanią, ale jednak  :)))

 

Problem natomiast jaki zrodził ten pomysł jest taki, że niestety nie znam się na sprzecie, ramach, piastach itp i zupełnie nie potrafię odróżnić fajnego sprzętu od zupełnego dna. Znajduję w necie wiele ogłoszeń, niestety z braku wiedzy mogę kierować się tylko wyglądem. Czyli jak rama odmalowana to rower juz fajny, a jak obdrapana to fuj. Do tego biorą mnie bardzo wysokie stożki i tylko tym się kieruję :/

 

I teraz do meritium, bardzo chciałbym wyssać od was drodzy forumowiecze, wiedzę. Dokładniej chodzi mi o jakieś podpowiedzi, po czym rozróżnić dobry rower od słabego. Jak to robicie, że patrzycie na ogłoszenie i wiecie, że jest fajne lub nie. Nie chcę wklejać każdego ogłoszenia i męczyć czy ten dobry czy nie, bo nie mam parcia i nie muszę wybrać już natychmiast. Czli przeglądam naprawde setki ogłoszeń. Mogę sobie siedzieć, szperać i czekać na okazję.

 

I jeszcze może coś o moich preferencjach. 183cm, najlepiej flipflop, bo chciałbym też zobaczyć jak będzie na ostrym kole. Co dla mnie ważne to przełożenia, chciałbym móc w miarę spokojnie (kadencja 80-90)  kręcić przy prędkości ~30km/h czyli 44-16? 48-18? I jak pisałem wcześniej, duży stożek  :)  aaa no i chyba najważniejsze... taaaanio... czyli tak myślałem 500 maks 800  :) Na zimę, dojazdy do pracy tj. 40km dziennie, 200 w tygodniu. Czyli pancerny. Waga nie ważna, bo łatwiej mi zrzucić 5kg niż z roweru choćby 1kg  :)