Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosówka Do 3800 - Zmiana Typu Roweru


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marlboro

Marlboro
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 14 luty 2016 - 14:53

Temat jak mnóstwo innych - ale w sumie każdy indywidualne ma potrzeby.

 

Planuje zakup szosówki, wcześniej jeździłem crossem (Specialized Crosstrial DISC) od niego 2 lata temu zaczynałem jazdę rowerową i jeszcze nie wiedziałem gdzie będę tak naprawdę jeździł - ale z rowerku byłem (jestem) zadowolony. W ubiegłym roku moje wycieczki to 2x w miesiącu 130-200km i średnio 2x w tygodniu popołudniami 40-80 km. średnia prędkość wycieczek około 24km/h - na prędkości aż tak bardzo mi nie zależy - bardziej na dystansie. W ubiegłym roku ani razu nie pojechałem w las więc po sezonie postanowiłem zmienić rower.

 

Początkowo padło na Scott speedster 40, po sezonie rocznik 2015 był dostępny w cenie około 3200pln - no ale jak to u mnie bywa zawsze przeciągnę czas i teraz 2015 rocznika brak (albo nie wiem gdzie taki złapać) a 2016 już trzeba dać 3800. Czy owe roczniki się czymś konkretnym różnią czy cena aby ma odzwierciedlenie w zbliżającym się starcie sezonu ?

 

Patrzyłem też za innymi firmami - ale akurat na szosówkach się bardzo nie znam (ogólnie od sensu technicznego w rowerach za bardzo się nie wyznaje)

 

Kross Vento 3.0 2015 - ( c. 3000)
Scott Speedster 50 - (c. 3400)
Scott Contessa Speedster 45 2016  - (c. 3400) -> co to ? damska odmiana ? rama nie wygląda na taką ale nazwa Conressa ? cena taka sama jak 50

 

ewentualnie pozostać przy moim pierwszym typie i dać te 3800 -> tylko czy w moim przypadku będzie to miało  duże znaczenie ?

 

A może polecicie całkowicie inny rower. :)



#2 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 14 luty 2016 - 15:07

Ogólnie to Twoje typy raczej nie są okazją cenową. Skoro jesteś przy tym budżecie, to unikaj rowerów z osprzętem Claris. Sora może być, aczkolwiek w cenie 3000zł można zlaeźć już coś na tiagrze. Oczywiście osprzęt to tylko jeden z wielu parametrów. Być może o wiele ważniejsze są koła, rama, widelec, ale i pod tym względem te Scotty i Krossy się mocno nie wyróżniają.
Moim zdaniem jak najbardziej warto brać starsze roczniki. Różnice między starszymi a nowszymi rowerami to może być np. malowanie. W każdym razie, proponuję patrzeć na podzepsoły i cenę, a na rocznik czy markę trochę mniej.
W tej cenie bym poszukał coś na ciut lepszym osprzęcie. Poszukaj może jakiegoś Focusa (cayo lub culebro) - w cenie 3000-3500zł znajdziesz coś na tiagrze, a może nawet na 105. Ewentualnie zobacz na tribany w decathlonie. Np. https://www.decathlo...id_8290145.htmlten ma dobry stosunek jakości do ceny, chociaż nie każdemu musi się podobać i może być problem z dostępnością.

#3 Marlboro

Marlboro
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 14 luty 2016 - 16:37

Ogólnie to Twoje typy raczej nie są okazją cenową. Skoro jesteś przy tym budżecie, to unikaj rowerów z osprzętem Claris. Sora może być, aczkolwiek w cenie 3000zł można zlaeźć już coś na tiagrze. Oczywiście osprzęt to tylko jeden z wielu parametrów. Być może o wiele ważniejsze są koła, rama, widelec, ale i pod tym względem te Scotty i Krossy się mocno nie wyróżniają.
Moim zdaniem jak najbardziej warto brać starsze roczniki. Różnice między starszymi a nowszymi rowerami to może być np. malowanie. W każdym razie, proponuję patrzeć na podzepsoły i cenę, a na rocznik czy markę trochę mniej.
W tej cenie bym poszukał coś na ciut lepszym osprzęcie. Poszukaj może jakiegoś Focusa (cayo lub culebro) - w cenie 3000-3500zł znajdziesz coś na tiagrze, a może nawet na 105. Ewentualnie zobacz na tribany w decathlonie. Np. https://www.decathlo...id_8290145.htmlten ma dobry stosunek jakości do ceny, chociaż nie każdemu musi się podobać i może być problem z dostępnością.

 

O ile chodzi o focusy to na tiagrze zaczynają się od około 4000, za 3500 na sorach. Co do tych tribanów byłbym bardziej skłonny - cena i bliski sklep fizyczny (przymiarka).

 

Tylko ten co podałeś faktycznie może być problem z dostępnością (na stronie niedostępny w okolicach (to nie duży problem) ale dostępny tylko rozmiar XS (raczej nie będzie pasował :D ) ale dopatrzyłem model

https://www.decathlo...id_8331275.html

 

Coś o nim możesz mi napisać ? jakieś wady zalety.

 

E: 

i czytając inny temat jeszcze natrafiłem na

http://miastorowerow...5019349309.html

 



#4 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 14 luty 2016 - 19:19

Ten triban jest również spoko. Ogólnie, to chyba wszystkie tribany mają dobry stosunek cena/jakość. Jest o nich bardzo dużo napisane (poszukaj przypiętego tematu).

Co do focusów, są osoby z tego forum, które kupiły focusa na tiagrze w cenie poniżej 3000zł. Sam kupiłem za dokładnie 3000zł na 105. Napisz mi na PW skąd jesteś, Może coś znajdziemy.

#5 air

air
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 14 luty 2016 - 21:06

dołóz 199 zł i za 3999 zobacz Btwin Ultra 700AF w Decathlonie, na 105 5800, najlepszy stosunek cena/sprzet na rynku,

waga ponizej 9kg, na tym osprzecie lepszy jest tylko Canyon endurance a 6.0, ale cena tp 4600zł



#6 Marky

Marky
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 14 luty 2016 - 21:43

Ten btwin to raczej no comment, chociażby dlatego że ma suport press fit, a to badziew że hej, fajnie dopóki nie musimy wymienić łożysk. Nie jestem pewien na 100% ale chyba u krossa suport jest normalny i za 3,5k dostaniemy maszynę na shimano tiagra. Dla mnie wygląda o niebo lepiej od decathlonowkiej szosy którą widziałem na żywo i robi wrażenie dużo gorsze niż na zdjęciu. Ostatecznie może być i kross 3.0 bo sora 3500 też nie jest zła.



#7 wawmann

wawmann
  • Użytkownik
  • 17 postów
  • SkądDąbrowa Górnicza

Napisano 14 luty 2016 - 23:57

sam szukalem dla siebie ostatnio, aczkolwiek w troche wyzszym budzecie i za 4000 mozna dostac takie cos z rocznika 2016 na 105 http://rower.com.pl/...22-biegi-520163calkiem przyjemny sprzet w tym budzecie, w rozmiarze L wazy 8,52 kg (wazone w sklepie).

albo cos rok starsze, np Culebro od Focusa http://wertykal.com/...L-2.0-2015/2165(trzebaby popytac gdzie jeszcze sa, ale w kilku sklepach zostaly jeszcze)

 

mysle ze Fuji Roubaix 1.5 na nowej Tiagrze tez daloby sie wyrwac w zakladanym budzecie



#8 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 15 luty 2016 - 08:19

 

albo cos rok starsze, np Culebro od Focusa http://wertykal.com/...L-2.0-2015/2165(trzebaby popytac gdzie jeszcze sa, ale w kilku sklepach zostaly jeszcze)

 

 

 

Niedawno widziałem takiego w rozmiarze M w Bikestore w Bielsku - Białej.
 



#9 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 15 luty 2016 - 08:40

Kup sobie coś na Tiagrze 4700 bardzo fajnie chodzi, przynajmniej będziesz miał pełną grupę. Bo przedstawione rowery to tylko chwyt marketingowy że to 105, korba i hamulce poza grupowe. Zaoszczędzoną kasę lepiej odkładać na nowe koła bo szału nie ma, pewnie dojdzie wymiana siodełka, nie wiadomo jak z wyborem szerokości kierownicy, może trzeba będzie zmienić, itd. Jest to Twój pierwszy rower i raczej bym kupił coś taniego lub używanego, pojeździł i zobaczył czy to jest dla mnie i czego potrzebuję.



#10 Marlboro

Marlboro
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 15 luty 2016 - 12:08

dołóz 199 zł i za 3999 zobacz Btwin Ultra 700AF w Decathlonie, na 105 5800, najlepszy stosunek cena/sprzet na rynku,

waga ponizej 9kg, na tym osprzecie lepszy jest tylko Canyon endurance a 6.0, ale cena tp 4600zł

 

No budżet startowy to było 3000-3400 jako że przespałem końcówkę sezonu tak z bólem podniosłem do 3800. Podnosząc  jeszcze  można dojść do bardzo fajnego sprzętu jednak cena sporo już zaczyna odbiegać -a w chwili obecnej nie wiem czy mnie na to stać.

 

 

Ten btwin to raczej no comment, chociażby dlatego że ma suport press fit, a to badziew że hej, fajnie dopóki nie musimy wymienić łożysk. Nie jestem pewien na 100% ale chyba u krossa suport jest normalny i za 3,5k dostaniemy maszynę na shimano tiagra. Dla mnie wygląda o niebo lepiej od decathlonowkiej szosy którą widziałem na żywo i robi wrażenie dużo gorsze niż na zdjęciu. Ostatecznie może być i kross 3.0 bo sora 3500 też nie jest zła.

 

Sposób twojej wypowiedzi lekko jest irytujący nazwał bym to zalatujący hejtem - ale może i słuszny  tego nie jestem w stanie ocenić.

1. a to badziew że hej, fajnie dopóki nie musimy wymienić łożysk.

 Piszesz że badziew a w drugiej cześci zdania że fajny. Pomijając styl wypowiedzi napisz coś konkretnego. Czy łożyska w takim suporcie się szybciej zużywają ale z tego co się rozejrzałem różni się aby sposobem mocowania (nie wkręcany a wciskany) więc raczej żywotność łożysk od tego nie zależy. A może do wymiany łożysk potrzebne jest jakieś specjalistyczne narzędzie ? jeśli tak to jakie i jaki koszt (ewentualnie czy serwisy w okolicy takie posiadają się rozejrzę) - łożysk raczej się nie wymienia co wycieczka.

 

Sprawa wyglądu to już kwestia dla mnie całkowicie poboczna, pod koniec minionego sezonu na swojego crossa (typ nie firma) założyłem opony o szerokości 23mm (fakt wyglądał pokracznie  - ale chciałem potestować jazdę na wąskich oponach - z pozytywnym rezultatem)

 

Kup sobie coś na Tiagrze 4700 bardzo fajnie chodzi, przynajmniej będziesz miał pełną grupę. Bo przedstawione rowery to tylko chwyt marketingowy że to 105, korba i hamulce poza grupowe. Zaoszczędzoną kasę lepiej odkładać na nowe koła bo szału nie ma, pewnie dojdzie wymiana siodełka, nie wiadomo jak z wyborem szerokości kierownicy, może trzeba będzie zmienić, itd. Jest to Twój pierwszy rower i raczej bym kupił coś taniego lub używanego, pojeździł i zobaczył czy to jest dla mnie i czego potrzebuję.

 

 

Mógłbyś podać coś konkretnego ? tak jak pisałem o kasie wyżej - jeśli chcieć nówkę to cały czes można po trochu dokładać do wyższego sprzętu ale faktycznie w kasie idzie się do góry - a to nie jest takie proste do zrobienia jak się ładnie pisze. Do tego jeszcze do elementów które opisujesz dojdą buty i pedały (teraz jeżdżę na SPD - na szosę wypadało by na SPD-SL zamienić)

 

Rowery szosowe raczej nie są kupowany na niedzielne przejażdżki - więc są one dość mocno eksploatowane - nie mniej jednak przez bardziej doświadczonych  i często bardziej dbających kierowców niż niedzielni podróżnicy ale kupując używkę trzeba do każdej podejść indywidualnie a nie wiem czy tym typie rowerów wyłapał bym wszystkie znaczące niuanse.

 

Co do twojego taniego to właśnie takie 3000-3500 mam na myśli, ( i coraz bardziej mi te btwin chodzą po głowie), w swoim obecnym rowerze  mam osprzęt acera więc sporo niżej niż tu celuje 2 lata bez żadnej awarii. O rower wydaje mi się że potrafię dbać, po każdej wycieczce mycie i smarowanie, korekcje dociągu  śrub, smarowania linek itp średnio 2x w miesiącu oraz zwracanie uwagi aby w piach nie kłaść nigdy na przerzutki nie położyć, w czasie zimy wisi za rame nie na kołach itp.



#11 asdrubal

asdrubal
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądSiemce

Napisano 15 luty 2016 - 12:25

Ponoć Unibike ma mieć szosy na pełnej 105 w cenie 3999, i tańsze modele też. Może warto poczekać aż będą dostępne.



#12 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 15 luty 2016 - 13:11

Podaj chociaż wzrost i przekrok, bo ciężko coś podlinkować jak nie wiadomo jaki rozmiar potrzebny.



#13 Marlboro

Marlboro
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 15 luty 2016 - 14:47

175 cm wzrostu - przekrok  hymmmm - muszę zmierzyć - ale to wieczorem jak będę w domu



#14 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 15 luty 2016 - 14:56

No i jaki rejon, to może będzie się można samemu przymierzyć i zobaczyć na żywo.



#15 Marlboro

Marlboro
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 15 luty 2016 - 17:19

Pionki (k Radomia /Kozienic)



#16 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 15 luty 2016 - 18:55

Ten btwin to raczej no comment, chociażby dlatego że ma suport press fit, a to badziew że hej, fajnie dopóki nie musimy wymienić łożysk. ,

Jeszcze trzeba dorzucić idiotyczne położenie tylnego hamulca



#17 Marky

Marky
  • Użytkownik
  • 62 postów

Napisano 15 luty 2016 - 21:55

Marlboro, pisząc fajnie miałem na myśli przyjemność z jazdy takim rowerkiem której czar pryska jak nam padnie suport w tym bicyklu, bo o ile z h2 uporamy się z problemem (oczywiście gdy mamy klucz do misek) w 15 minut to z press fit nie będzie tak łatwo. Może się mylę bo widziałem jedynie filmik instruktażowy na youtube jak sobie z tym poradzić i dla mnie to jest klęska.



#18 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 15 luty 2016 - 22:12

Panowie ale jak często wymieniacie te suporty, że staje się to argumentem przeciwko? Ja przez 41 tys. kilometrów suport wymieniałem raz i to w rowerze, który już miał sporo wyjeżdżone zanim go kupiłem. Wychodzi średnio raz na 4 lata, prędzej nowy rower się kupi niż suport wymieni więcej niż ten raz ;)
  • Marlboro lubi to


53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#19 Marlboro

Marlboro
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 15 luty 2016 - 22:13

Marlboro, pisząc fajnie miałem na myśli przyjemność z jazdy takim rowerkiem której czar pryska jak nam padnie suport w tym bicyklu, bo o ile z h2 uporamy się z problemem (oczywiście gdy mamy klucz do misek) w 15 minut to z press fit nie będzie tak łatwo. Może się mylę bo widziałem jedynie filmik instruktażowy na youtube jak sobie z tym poradzić i dla mnie to jest klęska.

 

Pracy mechanicznej się nie boje, silnik od swojej shadow 500 rozebrałem, wyremontowałem,  złożyłem w domu  i motor jeździ więc i z tym powinienem sobie poradzić. Mam dość dobrze wyposażony warsztacik domowy (pewnie tam jakieś prasy będą potrzebne - których raczej nie mam) ale pracuje także w narzędziowni gdzie do pras, wytaczarek frezarek itp mam dostęp oraz do różnorakich narzędzi więc myślę że takie coś da się w jakiś sposób u mnie wykonać - a jak nie to wyposażyć się w odpowiednie do tego narzędzie lub zlecić wymianę serwisowi posiadającemu do tego narzędzie. Ale fakt muszę ten aspekt przejrzeć.



#20 Marlboro

Marlboro
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 15 luty 2016 - 22:23

 

z tego wygląda że wystarczy dotoczyć sobie komplecik pierścionków i śrubę  - on to wybija - ale przy zastosowaniu odwrotnego pierścienia i podparcia drugim o pierścień ramy spokojnie da się to wyciągnąć bez młotka. mając taki suport przed sobą można to spokojnie w parę minut rozrysować i wio na tokarkę :)





Dodaj odpowiedź