Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problemy Z Sorą 9-Speed


19 odpowiedzi w tym temacie

#1 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 luty 2016 - 09:50

Kupiłem dziecku pierwszą szosówkę na Sorze 9-speed. Korba Triple. Decathlon Triban 520. Mimo walki z klamkomanetkami przez dwa serwisy nie dało się wyregulować żeby to z sensem chodziło. Pytanie czy były to serwisy, które nie umiały tego zrobić czy Sora po prostu tak ma że działa podle i biegi same wchodzą i schodzą jak chcą? Jeśli to ostatnie to na co zmienić najtańszym kosztem co sensownie działa? To jest rower na 1-2 sezony bo dziecko szybko rośnie i za 1-2 sezony wsiądzie na moje rowery.



#2 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 17 luty 2016 - 10:00

Używam Sory 9-ki od dawna i nie narzekałem nigdy na działanie. Nie wiem co to za serwisy, ale dziwne mi się wydaje że nie potrafią wyregulować przerzutek.. tym bardziej że jest to czynność dosyć banalna.



#3 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 luty 2016 - 10:12

Jeden serwis to Decathlon więc tu się nie spodziewam za dużo a drugi to nie chcę pisać żeby im złej reklamy nie narobić bo "górnopółkowy" i zaprzyjaźniony :)

Ten drugi moje rowery na wyższych grupach osprzętu serwisuje bardzo dobrze. Może się nie przyłożyli.



#4 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 17 luty 2016 - 10:17

Polecam poszukać jakichś filmików pokazujących jak to się robi na youtube i samodzielną próbę regulacji od zera. Przydatna umiejętność.

 

W każdym razie wymiana na coś "lepszego" nie jest w tym przypadku rozwiązaniem (o ile nie masz np,. uszkodzonych klamkomanetek czy przerzutki, ale to mało prawdopodobne).



#5 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 luty 2016 - 10:23

To praktycznie nówki sztuki. Młody przejechał na nich może ze 100 km. Chyba przyjdzie samemu faktycznie powalczyć i młodego tez przeszkolić. Jego rower, niech się uczy :)



#6 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 17 luty 2016 - 10:51

Pytanie czy były to serwisy, które nie umiały tego zrobić czy Sora po prostu tak ma że działa podle i biegi same wchodzą i schodzą jak chcą? Jeśli to ostatnie to na co zmienić najtańszym kosztem co sensownie działa?

 

 

No to serwisy......, wysokich lotów. Sora śmiga  bez zastrzeżeń, ale na gównianych  pancerzach to nawet  najlepsza grupa  nie będzie prawidłowo działać. Do wymiany pancerze i ew, linki.

 


CykloOpole !!! :)


#7 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 17 luty 2016 - 10:53

Jeśli są nowe to nie sądzę.

U mnie w przełajówce - czyli przy dość częstej jeździe w błocie wymiany wymagał tylko końcowy odcinek pancerza, ten najczęściej narażony na kontakt z brudem. Linkę zostawiłem tę samą, przerzutka zaczeła działać jak złoto :)



#8 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 17 luty 2016 - 11:27

Ujeżdzam sore działa bez zająknięcia, może linka tylnej przerzutki jest zle przykręcona ? u mnie tak było i biegi same wchodziły.



#9 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 17 luty 2016 - 11:30

Raczej.

 

Pancerze w Tribanach są kiepskie, napęd nie działa jak powinien( wrzucanie/ zrzucanie przełożeń z opóźnieniem, problem z ośką), wyregulować się tego prawidłowo często nie da, po wymianie jak ręką odjął.


CykloOpole !!! :)


#10 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 17 luty 2016 - 11:36

Jeśli tak jest faktycznie to słowo "kiepskie" jest eufemizmem, a informację tę powinni czytać wszyscy którzy tak owego Tribana wychwalają. Niby fajny rower, ale już widać że diabeł tkwi w szczegółach...



#11 parmenides

parmenides
  • Użytkownik
  • 630 postów
  • SkądZgorzała

Napisano 17 luty 2016 - 12:00

Miałem sorę 3500, obecnie od dwóch lat ujeżdża ją jeszcze szwagier. Zero problemów. Przepraszam - szwagrowi po upadku strzeliła manetka i musiał ją wymienić, ale to nie wina sprzętu, tylko losowego przypadku. Wydaje mi się, że rady kolegów, żeny wymienić okablowanie mogą pomóc, bo nie widzę innej przyczyny. Chyba, że za długi łańcuch lub wadliwa kaseta. Czy kaseta też jest Sory?

Oczywiści może się zdarzyć, że wadliwa jest przerzutka i sprężyna trafila się felerna - to może się zdarzyć w każdym sprzęcie. Ale nie pamiętam, żebym słyszał o tego typu problemach z przerzutkami SH3500 i sam się z czymś takim nie spotkałem. 

 

Wymień linki i pancerze i sam wyreguluj napęd. 

 

pozdr

 



#12 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 17 luty 2016 - 12:44

Pokaż zdjęcie tylnej przerzutki z linką :)



#13 big75

big75
  • Użytkownik
  • 1560 postów
  • Skądpolska

Napisano 17 luty 2016 - 14:16

Nowy sprzęt więc mało prawdopodobne, że to co poniżej jest przyczyną ale kto wie.

 

Na zdjęciu poniżej zaznaczyłem to miejsce.

http://oi63.tinypic.com/5txszt.jpg

 

Tam jest taka regulacja , być może gwint zjechany , nie da rady wkręcić górnej częsci dlatego linka świruje i przerzutka sama od czasu do czasu zmienia biegi.

 

( Miałem taki objaw   w Tiagrze która była w góralu- pomogło nagwintowanie .Można też wywalić tę całą regulację , tez powinno być ok.)



#14 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 17 luty 2016 - 21:18

Trafienie baryłki rzadko się zdarza, ale jednak. Zazwyczaj są to buble fabryczne, bo przekręcić M3... ;)

CykloOpole !!! :)


#15 Senninho

Senninho
  • Użytkownik
  • 1383 postów
  • SkądSzczecinek

Napisano 17 luty 2016 - 22:16

W Tribanach na pancerzach oszczędzali. Co prawda ja od kupna nie miałem problemów z Sorą 3500 ale po 10 tyś. jak zmieniłem linki to zdziwiła mnie precyzja działania i siła hamowania. Się okazało, że wcześniej tylko zwalniał a po wymianie linek i pancerzy zaczął hamować. Jakość pancerzy w tańszych modelach z decathlonu często jest tematem na forach użytkowników i zwykle wymiana załatwia problem słabych hamulców oraz braku precyzji napędu.



#16 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 17 luty 2016 - 22:35

Zacznij od wymiany pancerzy i linki jeśli np ma zagięcia lub "wybrzuszenia". Można ewentualnie pancerze/linki przesmarować.

Serwis - ten "premium" - wydał jakiś wyrok co do przyczyny problemu? Bo nie rozumiem co znaczy regulowali ale nie wyregulowali.

Potem sprawdzenie geometrii przerzutki i haka. Sprawdź czy kaseta nie ma krzywych koronek. Z tym się spotkałem dwa razy.

Ostatecznie wymiana klamkomanetki, choć wg mnie skoro rower jest nowy to powinni ustawiać w Decu aż ustawią - bo działającej skrzyni biegów nie masz. 

 



#17 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 luty 2016 - 22:48

Serwis "premium" oddał rower i stwierdził że wszystko ok. Sądzę że na stojaku było ok ale pewnie nim nie jeździli. Jak jechałem koło młodego to słyszałem że mu biegi nie pracują czysto i wchodzą i schodzą same. Kazałem mu kręcić naciągiem linki przy klamce w czasie jazdy ale wiadomo że tak to ciężko coś zrobić. Spojrzę jeszcze na te pancerze. Rower po zimie jest jeszcze w torbie. Nie patrzyłem co to za kaseta w tym rowerze. To jest starszy model Tribana, pewnie z 2014, który wydaje się być na pełnej Sorze, w każdym razie chyba przerzutki, hamulce i korba były od Sory. Sprawdzę.



#18 .Kamil

.Kamil
  • Użytkownik
  • 354 postów

Napisano 17 luty 2016 - 23:18

Podeślij zdjęcie tylnej przerzutki z linką...



#19 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 18 luty 2016 - 01:01

Zmień serwis, nie ma opcji żeby po regulacji "na stojaku" biegi zmieniały się "same". Reszta tak jak napisał tobo, chociaż ja zawsze zaczynam od sprawdzenia haka i samej przerzutki.



#20 Gosc_grzesiek32_*

Gosc_grzesiek32_*
  • Gość

Napisano 18 luty 2016 - 12:55

Też mam sore,  manetki st2300 czyli nawet chyba szczebel niżej i nie ma problemów, mimo 32 tys km ogólnego  przebiegu. Trzy upadki, skrzywienia manetki, haka itd i nic się nie dzieje .Wszystko prostowane ręcznie.  Raz tylko była wymieniana linka w prawej klamce i to wszystko 





Dodaj odpowiedź