Następny test: http://ddata.over-bl...ular-specs.html
To co pisałem - Elite Jet testowane przy ciśnieniu maksymalnie 8,5 atm, a szytka ta jest skonstruowana na min 10 atm. Dziwi teraz duży uzyskany opór toczenia?
Lekkie szytki, jak i opony zawsze niosą lepiej niż cięższe modele. Stąd wynik Hi-Comp Carbon. Ale S3 <215g (której nie testowano tutaj) i Elite Jet mają znacznie niższe opory toczenia PRZY PRAWIDŁOWYM CIŚNIENIU!
Ciekawy test opon
Started By
ramzi
, 12 wrz 2007 17:06
21 odpowiedzi w tym temacie
#22
Napisano 20 maj 2011 - 10:53
Na fot. pokazane w jaki sposób testuje się opony na stanowisku Continental.
Brak słów po prostu. Poważne magazyny rowerowe a serwują nic nie warte testy.
Z takimi testami mogą się schować do głębokiej nory i z niej nigdy więcej wychodzić. To może dać jakieś tam rezultaty dla torowców, ale też nie całkiem, bo jeździ się po płaskiej powierzchni a nie po bębnie.
Profesjonalny test powinien być przeprowadzany w jakiejś dużej hali na asfalcie (najlepiej na kilku rodzajach asfaltu o różnej chropowatości, tak aby mieć porównanie jaka opona na jaki asfalt, tudzież uzyskać wypadkowy rezultat). Rower napędzany silniczkiem o dokładnym pomiarze mocy, odpowiedni mechanizm prowadzenia roweru aby nie miał wpływu na wyniki. Test powinien być kompleksowy - przy różnych ciśnieniach opon, przy różnym obciążeniu roweru, przy różnych prędkościach. Chętnie też bym się zapoznał z testowymi wynikami przyczepności opony.
Brak słów po prostu. Poważne magazyny rowerowe a serwują nic nie warte testy.
Z takimi testami mogą się schować do głębokiej nory i z niej nigdy więcej wychodzić. To może dać jakieś tam rezultaty dla torowców, ale też nie całkiem, bo jeździ się po płaskiej powierzchni a nie po bębnie.
Profesjonalny test powinien być przeprowadzany w jakiejś dużej hali na asfalcie (najlepiej na kilku rodzajach asfaltu o różnej chropowatości, tak aby mieć porównanie jaka opona na jaki asfalt, tudzież uzyskać wypadkowy rezultat). Rower napędzany silniczkiem o dokładnym pomiarze mocy, odpowiedni mechanizm prowadzenia roweru aby nie miał wpływu na wyniki. Test powinien być kompleksowy - przy różnych ciśnieniach opon, przy różnym obciążeniu roweru, przy różnych prędkościach. Chętnie też bym się zapoznał z testowymi wynikami przyczepności opony.