Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lemondka, Kupić?


99 odpowiedzi w tym temacie

#1 Szolantic

Szolantic
  • Użytkownik
  • 112 postów

Napisano 25 luty 2016 - 18:02

Witam,

Nie dawno znajomy polecił mi zakup "lemondki". Długo się zastanawiałem nad przydatnością tego sprzętu, lecz trochę o nim poczytałem w internecie i dowiedziałem się, że to coś pozwala mi na stworzenie pozycji areodynamicznej i daje pełną wygodę (to są jego główne zalety). Wadą jest natomiast waga i cena. Czy mieliście styczność z limondką, jak tak to interesuje mnie wasza opinia.

Pozdrawiam,
sol&braker

#2 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1628 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 25 luty 2016 - 18:18

Do jakiego roweru chcesz to zalozyc?

Waga jest minusem jesli masz lekki rower (jesli jest to w takim przypadku jakikolwiek minus), cena - zalezy w jakiej znalazles lemondke.



#3 Szolantic

Szolantic
  • Użytkownik
  • 112 postów

Napisano 25 luty 2016 - 18:29

Rower lekki nie jest, waży ok. 12.7 kg i jest to typ szosowo-crossowy. http://www.allegro.p...item=5990852764

#4 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1931 postów
  • Skądkrakow

Napisano 25 luty 2016 - 20:58

Kupić, kupić. Pod warunkiem, że będziesz robił długie czasówki na b. dobrej nawierzchni :oops:  pozdr



#5 funf

funf
  • Użytkownik
  • 83 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 11:52

Witam, podepnę się pod temat.

Również stoję przed zakupem lemondki, jestem pawie zdecydowany na coś takiego z sieci decathlon: http://www.decathlon...id_8324326.htmlWidzę jednak, że na internecie można kupić troche taniej, ceny od 150 z przesyłką. Czy to z decathlon'a i to z allegro, to jest to samo? hb-t03 ?



#6 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5697 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 lipiec 2016 - 11:55

To ta sama lemondka, produkowana przez Tranz-X, tylko w Deca oferują ją z plastikowym łącznikiem do montażu licznika.

 

BTW jutro mam dostawę dokładnie tego samego modelu (bez łącznika), tylko z jeszcze innym logo: M-Wave. Będzie jeszcze tańszy, więc w razie czego daj znać ;)


rowerplus-logo-2.png

#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1601 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 lipiec 2016 - 19:12

Ta sama lemondka produkowana jest przez XLC :)

Mam, fajna choć mi osobiście brakuje nieco możliwości rozsunięcia podporek na większą szerokość. Reszta spoko, waga rozsądna. XLC nie ma też łącznika na końcu.

#8 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5697 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 lipiec 2016 - 19:23

Łącznik zawsze można kupić osobno: http://rowerplus.pl/...o-lemondki.html
 
BTW lemondka M-Wave przyjechała jednak wcześniej :) http://rowerplus.pl/...e-lemondka.html W dodatku okazało się, że w zestawie są 2 komplety gąbek, taki miły drobiazg.
rowerplus-logo-2.png

#9 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 19:37

Pozostaje jeszcze kwestia dostosowania do lemondki. Siodło do przodu i mniejszy mostek? Lub jak ktoś kupuje nowy rower i wie że będzie korzystał  z lemondki to musi pomyśleć o rozmiarze -1?



#10 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 629 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 19:50

Kierownica czasowa to fajna rzecz, ale można się bez niej w zupełności obejść zwłaszcza gdy używa się typowego roweru szosowego ( o crossowym nawet nie wspominam). Bardzo dobre efekty daje pozycja aerodynamiczna na klamkach, podobne do, a nawet takie same efekty do kierownicy czasowej można uzyskać jadąc na przedramieniach . Kwestia wyuczenia i przyzwyczajenia się do techniki. Ważne, by owijka nie była " za twarda". IMO wydatek na kierkę tego typu przy jeździe stricte turystycznej jest w zupełności zbyteczny.

 

Oczywiście kierownicę czasową mam założnoną w jednym z rowerów. Kierownica z Deca, jak i tą co mam są stosunkowo ciężkie. Co ważne samo założenie kierownicy nie wiele daje, ale odpowiednia pozycja  to już  wiele do osiągnięcia sukcesu. Pozycja jest nie wygodna, ale do tego da się przyzwyczaić, dodatkowo ciało idzie do przodu co też ma wpływ na kolana dla osób wrażliwych zwłaszcza, że kręcimy z twardych przełożeń, żeby to miało jakiś sens.


  • maccacus lubi to

czklo.gif


#11 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:01

A jako dodatkowy chwyt aby odciążyć łokcie?



#12 funf

funf
  • Użytkownik
  • 83 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:02

Tak kolego, ostatnio zacząłem częściej jeździć na przedramionach i dlatego kieruje moją uwagę na lemondkę. Pozycja jest w miarę wygodna i bardziej aero, ale przydała by sie wlasnie taka podpórka na przedramiona bo na styku z kierownica jest trochę twardo. To ten z Deca ma na końcu mocowanie na licznik, tego nie wiedziałem, myślałem ze jest to tylko jakiś łącznik.

#13 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5697 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:06

Zgadzam się, że fajnie się jeździ z podparciem przedramion na zwykłej kierownicy, ale to jest pozycja na max kilka kilometrów. Z kolei na lemondce można jechać praktycznie w nieskończoność, w dodatku zachowując znacznie lepszą kontrolę nad rowerem.
rowerplus-logo-2.png

#14 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 841 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:11

@Szolantic zapomnij tylko o jeździe w grupie z lemondką. Po pierwsze wtedy się średnio przydaje a po drugie i w sumie ważniejsze, nie jest to bezpieczne. Zresztą regulaminy słusznie tego zakazują. Jak już to warto wybrać taką aby łatwo się demontowała (np na zacisk).

 

Na dłuższą metę przy prawidłowej pozycji lemondka nie będzie wcale wygodniejsza od kierownicy ;)

Chyba że zależy ci na biciu czasówek na płaskie krótsze dystanse.



#15 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 629 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:37

Mikroos to wszystko jest kwestią wyuczenia i przyzwyczajenia, dobra owijka i jedziesz wiele km, a jak jeszcze rotujesz na zmianę aero i przedramiona  i dolny chwyt to czasówkę można sobie całkowicie darować przy jeździe tyrystycznej.

 

Prawidłowa, a zarazem efektywna pozycja z uwzględnieniem kierownicy czasowej wcale nie jest wygodna, jak jesteś wytrenowany to wytrzymasz z 20 km takiej jazdy. Normalnie po kilku km odczuwalne są partie nóg, a zwłaszcza  kolana, lędźwie, łokcie, ramiona i dupa z racji jazdy na czubie( można przesunąć siodło do przodu ale) i przesunięcia ciała do przodu. 

 

Dokładnie to co pisze shmoo, jazda w grupie z czasówką w normalnych warunkach jest nie dozwolona.

Czasowcy albo jadą przed grupą, albo są przepuszczani " na odjazd".


czklo.gif


#16 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5697 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:51

To zależy od tego, do czego chcemy wykorzystywać lemondkę.

Jeżeli chcemy zasuwać w trupa, to wygodnie nie będzie, ale mimo wszystko lepiej na lemondce niż z ramionami na kierownicy. No sorry, nie przekonacie mnie, że bez stabilnego podparcia będzie równie wygodnie co na poduszkach :D

W turystyce, przy mniej pochylonej pozycji, też będzie lepiej. Po prostu opierasz się i zapominasz o wszystkim, w dodatku z łatwością korygujesz tor jazdy - i znów, za Chiny nie wmówicie nikomu, że wygodniej się kieruje łokciami opartymi o zaokrągloną powierzchnię niż dłońmi zaciśniętymi na rurce ORAZ łokciami, w dodatku opartymi znacznie stabilniej ;)


Nie mówię, że się nie da. Ale trzymajmy się faktów ;) Zaznaczam, że mówię to jako użytkownik lemondki, nie jako teoretyk.


  • Sufer, piotrkol91 i mucher lubią to
rowerplus-logo-2.png

#17 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 841 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:53

 

Prawidłowa, a zarazem efektywna pozycja z uwzględnieniem kierownicy czasowej wcale nie jest wygodna, jak jesteś wytrenowany to wytrzymasz z 20 km takiej jazdy.

 

Zgadza się bo prawidłowa pozycja pod lemondkę wymusza przesuniecie się do przodu na siodle.

Chyba że to ma być taka lemondka turistico!



#18 Robertson

Robertson
  • Użytkownik
  • 98 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 20:53

Mi łokcie doskwierają, pochylenie nie, mógłbym jechać cały czas tak, tylko dostroić dobrze lemondkę, bo przedramię na kierownicy boli :)
RedShift ma chyba najlepszą bo jest opcja ustawienie poduszeczek względem zacisku, nie trzeba wtedy regulować mostka. Ja sobie na pewno spróbuję. 



#19 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 629 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 21:02

Kierowania nie brałem pod uwagę, po prostu zmienam chwyt, ale i leżąc  lepiej jest zmienić chwyt zwłaszcza przy ostrym zakręcie. Tak samo nie miałem na myśli jazdy w trupa. Efekty są z czasówki, ale nie na zasadzie " położę się na poduszkach", bo równie dobrze można złapać za dolny chwyt by uzyskać podobny efekt.


czklo.gif


#20 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 620 postów

Napisano 13 lipiec 2016 - 22:38

A co z hamowaniem na lemondce jak np.auto wyjedzie z bocznej drogi?



Dodaj odpowiedź