Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lemondka, Kupić?


99 odpowiedzi w tym temacie

#61 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2068 postów
  • SkądKraków

Napisano 11 styczeń 2017 - 15:45

Moja nawet 420g. Kto da mniej? :D


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#62 nick

nick
  • Użytkownik
  • 1931 postów
  • Skądkrakow

Napisano 11 styczeń 2017 - 18:09

Zamieńcie się wagami i po kłopocie :oops:  pozdr



#63 Mymlok

Mymlok
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądRybnik

Napisano 04 luty 2017 - 21:09

Witam :)

Skłaniam się do zakupu lemondki, na długich trasach bolą nadgarstki itd..

tak czytając opinie skłaniał bym się do tej na zdjęciu

...jest jakaś alternatywa dla niej? chodzi o to by była raz gięta, 45° i nie za ciężka oczywiście :)

..ta ze zdjęcia kosztowała by około 450zł a nie chcę dawać tyle za 2 rurki :P 

 

Załączone pliki



#64 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5695 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 luty 2017 - 21:14

Ależ proszę ;) XLC HB-T04 - lemondka
rowerplus-logo-2.png

#65 Mymlok

Mymlok
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądRybnik

Napisano 04 luty 2017 - 21:57

..nie o to mi chodziło, trochę waży, 2x gięta, ta z pro waży 241g



#66 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2068 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 luty 2017 - 16:06

A na co Ci oszczędzanie 200g na lemondce?


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#67 Mymlok

Mymlok
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądRybnik

Napisano 05 luty 2017 - 21:16

...hehe zawsze lżej, po prostu szukam jak najbardziej podobnej alternatywy..



#68 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2068 postów
  • SkądKraków

Napisano 05 luty 2017 - 22:02

No jak chcesz tanio, to nie znajdziesz z taką wagą. IMO to bez sensu, lemondka jest po to by być szybkim na płaskim, a nawet pod górkę jadąc te 25, czy nawet 22km/h powinna rekompensować większą wagę lepszą aerodynamiką.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#69 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 05 luty 2017 - 23:55

Polecam lemondki gięte w ten sposób:

 

3T%20Mistral%20Pro%20Tijdritstuur%20Carb

 

Sam mam właśnie tego typu, też 3T (ale i inne firmy takie robią), i jest bardzo wygodna i do tego zgrabnie wygląda na kierownicy. Te wygięte do góry wyglądają strasznie topornie i odbierają urok rowerowi. I tak większość ciężaru opiera się na poduszkach, a chwyt na tych sterczących do góry wcale nie jest wygodniejszy lub bardziej naturalny. Znajomy taką miał, oddał za półdarmo i kupił podobną do mojej. 



#70 Mymlok

Mymlok
  • Użytkownik
  • 33 postów
  • SkądRybnik

Napisano 06 luty 2017 - 10:00

...w tych to ponoć w nadgarstku się ścięgna naciągają, co w jakiejś dłuższej trasie powoduje niewygodę



#71 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 06 luty 2017 - 16:58

Widzisz, więc tutaj trzeba przejść do innych spraw. Przede wszystkim do tego, czy użytkownik w prawidłowy sposób trzyma taką lemondkę. Jeśli jest ona użytkowana w poprawny sposób, to nie ma opcji, żeby było coś nie tak. Przecież nie chodzi o trzymanie się tych rurek, jakbyś wisiał na drążku, a jedynie o ich trzymanie, a ciężar opiera się na podłokietnikach. 

 

Druga sprawą jest to, do czego ta lemondka ma być potrzebna. Jeśli jeździsz czasówki - moja opcja jest lepsza. Jeśli ma być wykorzystywana tylko odcinkowo (czyli tak, jak w większości przypadków), to też. 

 

Tę sterczącą do góry widzę tylko w przypadku, gdy użytkownik bez przerwy na niej wisi, zamiast kierownicy. 



#72 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 13 marzec 2017 - 09:09

Podepnę się pod temat i szybko zapytam o wspominaną wcześniej HB-T03 (+ wariacie jej) - warto?

Gdzieś widziałem info odnośnie tej z decathlonu (czyli niby to samo) że słabo jest z regulacją podłokietników. 



#73 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1600 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 marzec 2017 - 09:33

No nie ma co ściemniać, ideałem jeśli chodzi o ustawienia podłokietników, to ona nie jest. Ale czy jest tragedia? Ścigałem się na niej na TT, treningowo robiłem trasy po 70/80km i wszystko było OK. Kwestią jest też to, jak bardzo sama kierownica pozwala nam na rozsunięcie lemondki od mostka. Miałem kierę Ritcheya Comp i w niej musiałem przykręcać lemondkę przy samym mostku, każde odsunięcie nawet na 5mm powodowało, iż ta ześlizgiwała się na boki, bo tam już było zwężenie kierownicy. Teraz mam inną kierownicę i możliwości ustawień powinny znacznie wzrosnąć.



#74 lukasamd

lukasamd
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 13 marzec 2017 - 10:57

Dobra to postanowiłem, że ją wezmę - i tak nieco zajmie dopasowanie i nauczenie się jazdy na tym ustrojstwie, a zależy mi ze względu na start na 1/4 IM w czerwcu. 



#75 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 13 marzec 2017 - 20:56

Powinieneś być zadowolony. W moim przypadku taka lemondka jest dużo wygodniejsza od tych mocniej wygiętych. 



#76 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 634 postów
  • SkądPuławy

Napisano 13 marzec 2017 - 21:37

https://rowerplus.pl...mondka.html?s=1

Podobne gięcie jak 3T, no może mniej łagodne, ale tylko 133,90zł i 447g.



#77 Born Ready

Born Ready
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 13 marzec 2017 - 22:28

Dobra opcja. 



#78 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 319 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 14 marzec 2017 - 01:26

003
 

Oto rower z ,,lemonem,, i hamulcem torpedo w pedałach papa.gif,  śmiganie w pozycji areo to nie jest takie hop siup. Zalecał bym zmianę siodła na anatomiczne. 



#79 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 634 postów
  • SkądPuławy

Napisano 14 marzec 2017 - 07:15

Ręce i nogi opadają :(.



#80 Prozor

Prozor
  • Użytkownik
  • 3957 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 14 marzec 2017 - 10:22

Polecam lemondki gięte w ten sposób:Te wygięte do góry wyglądają strasznie topornie i odbierają urok rowerowi. I tak większość ciężaru opiera się na poduszkach, a chwyt na tych sterczących do góry wcale nie jest wygodniejszy lub bardziej naturalny.

 

Polemizowałbym ;)

Mimo wszystko nadgarstki są wygięte i rozciągnięte. Dla mało kogo jest to ergonomiczne i nie każdemu to pasuje. Dla mnie jest to strasznie niewygodne. Wygląd w tym przypadku to kwestia drugorzędna, choć co niektórzy potrafią cierpieć katusze, byleby tylko rower ładnie i rasowo wyglądał :P

Jeszcze o jednej sprawie warto pamiętać, no może nawet o dwóch - bez zmiany mostka na krótszy (czasami znacznie) ustawienie podpórek na wysokości kierownicy może być mało optymalne i powodować nadmierne rozciągnięcie. Niektóre przystawki mają możliwość ustawienia położenia podpórek przód-tył, ale często taka regulacja jest zbyt mała. Warto sprawdzić, czy w komplecie z lemondką nie przydałoby się dokupić krótkiego mostka - oczywiście nie do incydentalnego użytku, ale przy częstym użytku i jeździe w pozycji TT to łatwiej zmienić mostek i dokręcić lemondkę, niż zmieniać na kokpit czasowy, choć to byłoby chyba najlepszym rozwiązaniem... 

Druga sprawa to zmiana ustawienia siodełka, powinno pójść do przodu, gdzieś nawet widziałem wynalazek sztycy ustawiającej "w locie" offset do jazdy normalnej, albo czasowej... O, znalazłem: RedShift dual-position seatpost (ale cena $180 za dość prosty w sumie system to trochę przesada - no cóż liczy się pomysł...)

 

przy okazji do kompletu mają system szybkiego mocowania lemondki do kierownicy (wraz z lemondką - niestety, proste rurki ;) - kosztuje drugie tyle co sztyca), swego czasu DCRainmaker opisywał ten komplet.

 

A przy okazji przeglądając na GCN rowery PRO zwróciłem uwagę na gięcie kierownic TT:

https://www.youtube.com/watch?v=Bc3zV4fTRGM

https://www.youtube.com/watch?v=xevl7vW1Sxs

https://www.youtube.com/watch?=2&v=YiTn87KAQR8

https://www.youtube.com/watch?v=_TyQ2XtLB9k

https://www.youtube.com/watch?v=qRUGxMj-iko

https://www.youtube....ch?=tXy1fLe6yJ0

https://www.youtube.com/watch?=10&v=ol7JCuYHP_4

 

 

Ok, parę TT z poziomym gięciem też jest (np. Fabian Cancellara czy Tony Martin z taką jeżdżą - jednak mniejszość!), ale jeśli Contador, Porte, Froome i wielu innych preferuje końcówki zgięte niż proste, to coś w tym jest - przecież każdy zdaje sobie sprawę, że prosi są zdolni rozciągnąć się bardziej, niż przeciętny amator, a mimo to nie nadwyrężają sobie nadgarstków ;)

 

 

 


  • funf lubi to

Focus Izalco ::::Powered by SRAM REDTM      24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png STRAVA 24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png    GarminConnect.png

                                                                                                                       Grupa Forum na Garmin Connect




Dodaj odpowiedź