Skocz do zawartości


Zdjęcie

Budujemy Accent Cx One...


205 odpowiedzi w tym temacie

#201 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 wrzesień 2016 - 20:15

i to się zgadza w 100% , samo z siebie nic nie pęka , musi być przyczyna aby wystąpił skutek .

W terenie zawsze może coś wpaść, kawałek patyka, kamień itd 

 

A teraz  pytanie , który z was sprawdza  czy ma prosto przerzutkę tył i przód przed jazdą ?? 

 

Założę się że nikt 

 

Ja tyrałem przełajką po trasach maratonów mtb a także w górach, nic nie pękło  i wszystko działa 

Zwalanie na firmę  wszystkiego nie ma sensu .

Założenie - na 50 ram, 20 pęka w tym samym miejscu - wada fabryczna , przegrzany spaw , rura itd , ale jak pęknie 1-2 ? różne czynniki do sprawdzenia .........tylko co hak ma z tym wspólnego ? 

aa haki przerzutek tylnych w mtb w terenie pękają nagminnie  i to jest część wymienna .

 

Rada ? sprawdzać przed jazdą czy hak i przerzutka jest prosta , czy ograniczniki biegów są prawidłowo wyregulowane, co nie wyklucza czynnika zewnętrznego, który wpadnie w napęd podwinęty przez koło np przód 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#202 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 01 wrzesień 2016 - 21:04

Nie ma co gdybać, czy coś wpadło, czy nie. 

Wszystko co trzeba już zdemontowałem i się trochę przyjrzałem. Moją uwagę zwrócił kształt haka, a szczególnie to, jak mało "mięsa" jest w tym przewężeniu - tam zresztą nastąpiło pęknięcie. 

http://velo.pl/czesc...l-nino-tormenta

Szczególnie, jak porównałem z hakiem w trekingowej ramie Authora - mniej więcej takim:

http://velo.pl/czesc...uthor/39-710102

Powiem, że grubsze haki niż w Cx-One mam w szosówkach. Moim zdaniem mogli dać masywniejszy hak, bo to przecież przełajówka. A może przerzutka Sora RD-3500 SS za ciężka ?  :)

 

Zniszczenia inne ? - pokrzywione blachy wózka przerzutki i pęknięte (!!!!) kółko dolne.

Hak i przerzutka już zamówione - śledzę przesyłkę.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#203 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 wrzesień 2016 - 21:10

Dupa. W MTB miałem bardziej wychudzony hak niz do tego cxa.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#204 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2600 postów
  • SkądKońskie

Napisano 01 wrzesień 2016 - 21:22

Przyjdzie nowy, założę, pojeżdżę, to się zobaczy, czy przypadek, czy jednak za słaby.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#205 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 02 wrzesień 2016 - 11:58

A ja wczoraj wyprostowałem mój hak - młotek + imadło. Także jak pęknie to przyczyna będzie znana ;) Przyczyna wygięcia również jest znana - najechanie innego kolarza od tyłu :) Z początku się nie zorientowałem, bo wszystko działało, dopiero po kilku dniach zauważyłem,że nie mam najszybszego biegu - przerzutka przesunęła się w stronę szprych o odległość równą odległości między dwiema zębatkami. Dobrze,że nie użyłem najwolniejszego biegu bo przerzutka wylądowałaby w szprychach ;) Wniosek jest taki,że nic nie dzieje się bez przyczyny, tylko skutek może być odległy w czasie.
  • feciol lubi to

#206 Pirx

Pirx
  • Użytkownik
  • 269 postów
  • SkądKlucze

Napisano 02 wrzesień 2016 - 12:55

Przyjdzie nowy, założę, pojeżdżę, to się zobaczy, czy przypadek, czy jednak za słaby.

A czasami nie miałeś zaciągnięć łańcucha wcześniej? Pytam, bo ten hak jest identyczny z tym, jaki miałem w moim dawnym rowerze Maxim. Przy zaciągnięciu łańcucha delikatnie odginał się do przodu na tyle, że wycięcie na oś koła było już daleko szersze niż wycięcie w ramie. Powodowało to jeszcze jeden efekt - mocno zaciągnięty zacisk qr, a właściwie jego nakrętka wciskała się w ten poszerzony otwór w haku wyginając szpilkę zacisku, a ja zachodziłem w głowę dlaczego ta szpilka jest ciągle krzywa :)

 

Jeśli zaciągnął Ci się łańcuch raz i drugi, mogło to spowodować naddarcie haka właśnie w tym miejscu, a później skacząca podczas jazdy w terenie przerzutka za każdym razem delikatnie go nadrywała bardziej, aż wreszcie odpadł. Pozornie bez powodu.

 

Generalnie ten typ haka jest miękki i w zasadzie gnie się bez powodu, prawie że w palcach.





Dodaj odpowiedź