Skocz do zawartości


Zdjęcie

Cantilevery Czy Tarcze Mechaniczne

cantilevery tarcze mechaniczne przełaj cyclocross

54 odpowiedzi w tym temacie

#41 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 13 marzec 2016 - 23:16

Nie, nie R785.

Dura Ace Di2 + zaciski saint/zee + tarcze 180/140 freeza. Idealne zrównoważenie hamowania :)


  • radomir82 lubi to

#42 Waldemar

Waldemar
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marzec 2016 - 23:21

Na ten rok - Canyon nie ma w ofercie tarczówek :(


Canyon CF SL 9.0


#43 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 13 marzec 2016 - 23:23

Wiesz, poza canyonem jest jeszcze zyllion innych marek z tarczówkami...



#44 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 13 marzec 2016 - 23:25

Ostatecznie zaś, można rower składać samemu. Dużo więcej to nie wychodzi ( Czasem nawet mniej, jak trafisz na wyprze i kupujesz pełne grupy ) - a rower zawsze szyty na miarę.

 

Za 10-15k to bym nawet nie myślał o niczym poniżej Di2/Hydro



#45 Waldemar

Waldemar
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marzec 2016 - 23:26

Canyon Dura Ace DI2 to 20k :)


Canyon CF SL 9.0


#46 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 13 marzec 2016 - 23:28

Dura ace. Ultegra to już 12-13k.



#47 Waldemar

Waldemar
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marzec 2016 - 23:30

Mam słabość do firmy Canyon - tak mam i już :)


Canyon CF SL 9.0


#48 Waldemar

Waldemar
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 13 marzec 2016 - 23:34

Ultegra DI2 to 12k tak to fakt, niby mało ale jak się robi rzut na taśmę z 7k na 10k to 12k to już Świat - he he.


Canyon CF SL 9.0


#49 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 14 marzec 2016 - 07:28

Nie, nie R785.
Dura Ace Di2 + zaciski saint/zee + tarcze 180/140 freeza. Idealne zrównoważenie hamowania :)

Pewien nie jestem ale producenci szos nie zalecają tarcz większych niż 160. Przy tak zabiedzonych wagowo ramach i widelcach nie lekcewazylbym tego. Stosowanie zacisków czterotloczkowych - to sugestia poparta jakimś pewnym sprawdzianem? Oczywiście w karbonowej szosie.

#50 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 14 marzec 2016 - 07:32

: :):) Dzięki, tylko trochę mnie to uspokaja. Chcę wydać kilkadziesiąt tysięcy na rower - jak już kupować to kupować coś konkretnego. Wkurzyłbym się, jakby hamulce tarczowe weszły na stałe do repertuaru firm. Osprzęt to raczej Shimano Ultegra. Nie jeżdżę w deszczu i nie mam gór. Dystans dzienny to: 50 do 90 km - średnio 70 w sezonie letnim (weekend 150 +) więc chyba niemało.
Niestety jest różnica w hamowaniu na co dzień jeżdżę z Triatlonistami i uwierzcie jest różnica w każdych warunkach.

Piszesz o kilkudziesięciu tysiącach do wydania, to kwoty rzędu 30-40 tysięcy. W takim przypadku padają adekwatne sugestie.

#51 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 661 postów
  • SkądKatowice

Napisano 14 marzec 2016 - 09:28

Pewien nie jestem ale producenci szos nie zalecają tarcz większych niż 160. Przy tak zabiedzonych wagowo ramach i widelcach nie lekcewazylbym tego. Stosowanie zacisków czterotloczkowych - to sugestia poparta jakimś pewnym sprawdzianem? Oczywiście w karbonowej szosie.

 

Zacytuj :) Bałbym się jeździć na sprzęcie który ma takie obostrzenia, i nie wynikają one z lokowania produktu.

 

Czterotłoczkowe zaciski mają ok 10% większą siłę ścisku niż dwutłoczkowe ( porównanie Saint Vs Xt ). Tarcza 180mm daje następne ok 10%. Więc efektywnie masz ~21% mocniejszy hamulec z przodu. Jeżeli tyle wystarczy, aby widelcowi zaszkodzić, to nie należy na tym jeździć. Jednak te 100 kilowe "nie elitarne" ;) miśki jeżdżą, więc chyba problemu nie ma.

 

Podobnie z tyłu - tam akurat przy tarczy 140 i dużym zacisku masz tyle hamulca co przy mniejszym zacisku, ale większej tarczy, ale masz też wyższą odporność na temperaturę, bo duże zaciski mają duże klocki.



#52 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3200 postów
  • SkądPoznań

Napisano 14 marzec 2016 - 09:55

O tych 160 też gdzieś czytałem i to już nieraz.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#53 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 14 marzec 2016 - 15:04

: :):) Dzięki, tylko trochę mnie to uspokaja. Chcę wydać kilkadziesiąt tysięcy na rower - jak już kupować to kupować coś konkretnego. Wkurzyłbym się, jakby hamulce tarczowe weszły na stałe do repertuaru firm. Osprzęt to raczej Shimano Ultegra. Nie jeżdżę w deszczu i nie mam gór. Dystans dzienny to: 50 do 90 km - średnio 70 w sezonie letnim (weekend 150 +) więc chyba niemało.

Niestety jest różnica w hamowaniu na co dzień jeżdżę z Triatlonistami i uwierzcie jest różnica w każdych warunkach.

 

https://www.rosebike...-di2/aid:849936

po szczegóły zapraszam na priva, w kwietniu będę miał ten model tyle, że w wersji ze zwykłymi hamulcami do przetestowania we Wrocławiu i okolicach. 



#54 Waldemar

Waldemar
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 marzec 2016 - 19:54

Piszesz o kilkudziesięciu tysiącach do wydania, to kwoty rzędu 30-40 tysięcy. W takim przypadku padają adekwatne sugestie.

 


10k to raczej maksymalna kwota - mogłem to jaśniej sprecyzować.


Canyon CF SL 9.0


#55 Waldemar

Waldemar
  • Użytkownik
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 14 marzec 2016 - 19:55

https://www.rosebike...-di2/aid:849936

po szczegóły zapraszam na priva, w kwietniu będę miał ten model tyle, że w wersji ze zwykłymi hamulcami do przetestowania we Wrocławiu i okolicach. 

 

 

Świetna maszyna, niestety poza moim budżetem.


Canyon CF SL 9.0




Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: cantilevery, tarcze, mechaniczne, przełaj, cyclocross