Skocz do zawartości


Zdjęcie

Rama I Koła Dla 104Kg Jeźdźca ;)

Karbon czy alu??

23 odpowiedzi w tym temacie

#1 defy2

defy2
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 06 marzec 2016 - 17:20

Witam.

Tak jak w temacie, waże 104kg i obecnie śmigam na Cube peloton sl z ramą z alu. w dalszej przyszlosci rozważam zakup ramy karbonowej, ale slyszalem ze z wagą powyżej 70kg to troche ryzykowne. Oczywiscie próbuje schudnąć, ale 34kg.....moze byc trudno. czy jest sens pakować sie w karbon czy lepiej pozostać przy alu?? na rowerku mam standardowe Mavici aksium S. czy są wystarczająco wytrzymałe? może macie jakieś sugestje?

 



#2 Majcher

Majcher
  • Użytkownik
  • 181 postów
  • SkądŁódzkie

Napisano 06 marzec 2016 - 17:30

Nie mam dużego doświadczenia ale przy Twojej aktualnej wadze pozostałbym przy alu,zawsze to będzie bardziej wytrzymalsze. Zawsze pozostaje udać się na siłownię,tam ułóża dietę (to podstawa) i trening i wtedy można zrzucić te 34 kg 😃

#3 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 06 marzec 2016 - 17:34

A dlaczego myslisz o karbonie? Bo inni maja karbon czy moze z jakiegos naprawde istotnego powodu?

#4 defy2

defy2
  • Użytkownik
  • 58 postów

Napisano 06 marzec 2016 - 17:36

Karbon chodzi mi po głowie ze względu na komfort.

#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 06 marzec 2016 - 17:45

Gdyby powyżej 70 kilo było ryzyko to przy przeciętnych gabarytach Iksinskiego nie miałby nikt odwagi robić rozmiarów ram większych niż M :)
Tymczasem podstawowe ramy karbonowe są - wbrew legendom - ciężkie i pancerne - niejednokrotnie okolice 1300 gramów.
Jeśli oczekujesz komfortu od karbonu to pożycz taki rower do testu. Wg mnie więcej komfortu będzie dzięki szerszym oponom, grubej owijce, czy kołom.

#6 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 06 marzec 2016 - 18:04

... Wg mnie więcej komfortu będzie dzięki szerszym oponom, grubej owijce, czy kołom.