Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tiagra 4700 Czy 105 5800 ?


59 odpowiedzi w tym temacie

#21 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 16 marzec 2016 - 12:36

Ale kaseta 11s jest szersza od 10s wiec odleglosci miedzy zebatkami sa bardzo zblizone. Zblizone do tego stopnia, ze kombinacja klamkomanetki i przerzutka 5800 dzialaja z kaseta 10s w moim przypadku 5600.

#22 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 marzec 2016 - 12:38

Prasa i Shimano mają pojęcie jak wciskać ludziom kit :)
Tiagra i 105 to sąsiadujące ze sobą grupy.
Wielu osobom nie podobały się "wąsy" w Tiagrze, teraz ich nie ma. Nowa korba tiagry ma rozwiązania jak 105, ta ostatnia puste ramiona co w praktyce nic wyczuwalnego nie wnosi.
Pająk kasety 105 to też kwestia wagi nie lepszego działania.
Przerzutki nie różnią się niczym.
Zawsze można wziąć katalog Shimano i sprawdzić dokładnie wszystkie śrubki i przekonać się co magicznego zyskasz przy 105. :) dla perfekcjonistow - przy tej samej rozpiętości kaset 105 ma jeden bieg więcej, więc mniejsze przeskoki co może mieć dla kogoś znaczenie.

#23 jajacek

jajacek
  • Użytkownik
  • 535 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 17 marzec 2016 - 16:19

Gdzies czytalem ze nowa 105 11-tkowa odpowiada 10-tkowej Ultegrze a nowa Tiagra 10-tkowej 105. Kolega ma nowa Tiagre ale w wersji flat bar i dobrze chodzi. Natomiast w kwestii korby to mialem 50-34 i nie bylem zadowolony z koronki 34. Teraz mam 52-39-30 i w ciezsze gory jest super. Natomiast po Polsce bez jezdzenia w ciezszych gorach wybralbym zdecydowanie 52-36. Nowa Tiagra obsluguje tez chyba wieksze koronki kasety bo kolega ma 34 z tylu i mu to dobrze chodzi. Wiec wyglada ze moglbys miec najmieksze przelozenie 36x34 czyli praktycznie to samo co ja mam w Campie 30x29. Praktycznie wszedzie na tym podjedziesz.

Wysłane z mojego SM-T335 przy użyciu Tapatalka



#24 air

air
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 26 marzec 2016 - 21:03

Ma ktoś z Was może zestawienie wagi jakie są dla poszczególnych  grup?

2300, Sora, Tiagra, 105. Szukam na necie, ale wszędzie są szczatkowe informacje lub pojedyńcze elementy grup.



#25 dixidi

dixidi
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 11 kwiecień 2016 - 21:11

Osobiście jeździłem na najnowszej Tiagrze 4700 oraz na 105 tce 5800, w poprzednim rowerze miałem Tiagre 4600 czyli starszą odmianę i cóż mogę powiedzieć, wizualnie najnowsza Tiagra oraz 105 tka obie bardzo ładne, korba w Tiagrze cięższa ale akurat ja nie należę do tych co ważą każdą część więc dla mnie 200 gramów w tą czy w tamtą nie gra roli a co poza wagą ...

klamki w nowej Tiagrze kształtem są praktycznie identyczne jak 105tki a w porównaniu do starej Tiagry sa wręcz rewolucyjne, dużo lepiej leżą w dłoni także tu duży plus, co do działania to mniejszy skok jest w 105 tce ale pewnie wynika on z tego że jest to napęd 11 rzędowy więc wychylenia musza być mniejsze by obsłużyć 11 zebatek nie mniej jednak Tiagrę obsługuje się również bardzo fajnie.

Części do Tiagry na pewno tańsze zarówno łancuchy jak i kasety bo te ostatnie można montować nawet z Deorki MTB.

Osobiście gdybym miał kupować całą grupę i różnica była by 200 czy 250 zł to bym dopłacił ale tak jak ja kupowałem cały rower i kazali dopłacić za wyższa jeszcze nie pełną grupę 105 prawie 900 zł to podziękowałem i cóż nie żałuję. Nowa Tiagra chodzi dużo lepiej od starszej odmiany w dodatku jest przyjazna dla domowego budżetu i jeżeli ktoś chce mieć fajny napęd ale chwilowo nie wygrał w totka to mogę z czystym sumieniem polecić. Dla tych którzy szukają jeszcze tańszego rozwiązania polecam poczekać dwa miesiące wchodzi nowa SORA, wyglądowo bardzo obiecująca nie wiem jak to ma się w rzeczywistości no ale to 9 rzedowy napęd będzie także tak czy siak Tiagra wydaje się być optymalna.



#26 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 kwiecień 2016 - 23:34

Mam kompletną Tiagrę 4700. Pracuje bardzo dobrze. Korci mnie zmienić tylko klamki na najnowsze 4700 po to, żeby pozbyc się zewnętrznych linek z przodu. Warto?

#27 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 kwiecień 2016 - 23:48

Tiagra 4700 model z 2013r 10-rzędowa. Wtedy kupiłem rower i klamki mają jeszcze zewnętrzne prowadzenie linek od przerzutek.

#28 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 kwiecień 2016 - 00:08

Ups, mój błąd. Moja tiagra to 4600. Sorry.

#29 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 kwiecień 2016 - 07:23

Korba 175 mm 50/34:

Tiagra 4700 - 917g
105 5800 - 753g

Jeśli wyczujesz w rowerze różnice w masie korby to faktycznie jest to minus tiagry.

#30 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 kwiecień 2016 - 08:58

Razem z klamkami (550-570zł), musiałbyś wymienić też obie przerzutki, które nie są jakoś szczególnie drogie (ok. 215zł). Za jakiś czas, jak zajeździsz już obecną korbę, to też możesz wymienić ją sobie na 4700 (ok. 315zł). Uważam, że warto dokonać takiej wymiany, ponieważ nowa Tiagra 4700 jest nie tylko bardzo ładna, ale również nowoczesna i dobra.


Pomysł fajny, ale na moim osprzecie przejechałem dopiero 6000km, więc jeszcze długa droga przede mną. Wymieniłem tylko łańcuch i tylną kasetę przy okazji zmiany kół. Chciałem pozbyć się tych kabli z przodu i tyle.

#31 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 12 kwiecień 2016 - 10:44

 nowa Tiagra 4700 jest nie tylko bardzo ładna, ale również nowoczesna i dobra.

 

A wczoraj mnie bardzo zaskoczyła - bo stwierdziłem że wsadzę ja do przełajówki zamiast Sory - myślałem że coś urwę z masy, a tu niespodzianka - Tiagra FC-4700 jest o 100g _cięższa_ od Sory FC-3550...

 

Ja rozumiem, Tiagra ma korby o 2,5mm dłuższe i zębatki 50/34, a  Sora - 46/34 - ale czy to tłumaczy 100g różnicy na korzyść korby z _niższej_ grupy? :)



#32 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 12 kwiecień 2016 - 10:59

No i dlatego też u mnie została stara Sora - tym bardziej że z tego co wiem nie można kupić do nowej Tiagry (inne mocowanie!) wieńca 46z - na którym mi do przełaju zależało.

 

Jedyną moim zdaniem zaletą FC4700 jest... wygląd (a to jak wiadomo - rzecz gustu).



#33 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 11:32

To jak juz o wadzie mowimy to taka ciekawostka. Klamkomanetki ST-2200 waza 218g a ST-5800 244g.

#34 perqsista

perqsista
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 14:17

Razem z klamkami (550-570zł), musiałbyś wymienić też obie przerzutki, które nie są jakoś szczególnie drogie (ok. 215zł). Za jakiś czas, jak zajeździsz już obecną korbę, to też możesz wymienić ją sobie na 4700 (ok. 315zł). Uważam, że warto dokonać takiej wymiany, ponieważ nowa Tiagra 4700 jest nie tylko bardzo ładna, ale również nowoczesna i dobra.

Dlaczego musiałby wymienić obie przerzutki?

Przecież zarówno Tiagra 4600 jak i 4700 są 10s.
Kilka dni temu skończyłem składać swój rower, gdzie mam pomieszane nowe klamkomanetki  ST-4700 i tylną przerzutkę 4700  wraz ze starą kasetą 4600, pozagrupową korbą  FC-4550 i używaną przednią przerzutką FD-4600 i łańcuchem HG-54. Do tego hamulce tarczowe (Hayes CX-5). Po regulacji i przejechaniu ok 100km wszystko wydaje się działać bez zarzutu. Wcześniej jeździłem na tym rowerze na jeszcze większych kombinacjach: prosta kierownica,manetki i tylna przerzutka, kaseta MTB i też działało (no może brakowało półbiegów w lewej manetce).  Skoro nowa grupa Tiagry jest fajna ale za ciężka korba i kaseta to jaki problem żeby kupić lżejszą  korbę np. od 105ki oraz kasetę 10s z wyższej grupy np. Ultegrę CS-6700? Trzeba od razu kupować całą wyższą  grupę? 



#35 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 14:20

4700 wzorem 5800 i 6800 ma inny ciag linki potrzebny do zmiany biegu. Kasete 4600 z grupa 4700 wymieszasz ale juz przerzutki 4600 z klamkomanetkami 4700 nie.

#36 perqsista

perqsista
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 14:22

4700 wzorem 5800 i 6800 ma inny ciag linki potrzebny do zmiany biegu. Kasete 4600 z grupa 4700 wymieszasz ale juz przerzutki 4600 z klamkomanetkami 4700 nie.

Jeżeli już to tylko tylną przerzutkę. W przedniej 4600 + klamkomanetka 4700  działa bez problemu. Wiem co mówię bo jeżdżę w takiej konfiguracji. ;)



#37 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 kwiecień 2016 - 14:37

Panowie, "droga" jaką pokonuje przerzutka podyktowana jest skokiem klamkomatki... chyba zgodzicie się ze mną. Jezeli mamy 10 trybów w grupie 4600 i tyle samo w 4700 to ja nie widzę przeciwwskazań do zastosowania klamki 4700 na przeżutkę 4600. Przeciez odległość miedzy trybami jest taka sama. Jest tylko inny sposób poprowadzenia linki. Pod owijką, a nie na zewnątrz

#38 perqsista

perqsista
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 14:44

przmor - napisał że w 4700 zmienił się ciąg linki. Jeżeli tak jest to faktycznie mógłby być problem w konfiguracji klamkomanetka 4700 + tylna przerzutka 4600.  Podobnie jak po wejściu Dyns-SYS w MTB. Pytanie czy faktycznie od 4700 zmienił się ciąg linki. Ja nigdzie nic takiego nie doczytałem.  



#39 jamar

jamar
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 kwiecień 2016 - 15:03

Zmienił się ciąg linki bo jest pod owijką a nie na zewnątrz. Tylko to się zmieniło. Łańcuch (10 na 10-cio rzędowej kasecie) pokonuje odległości takie same zarówno w modelu 4600 jak i 4700.
Ja w dodatku na swoich kołach zastosowałem kasetę i łańcuch od ultegry (pisałem wcześniej, ze zmieniłem tylną kasete i łańcuch przy okazji zmiany kół) i pracuje bez ŻADNYCH problemow.

#40 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 15:49

Specjalnie dla kolegi @janmar
" the new 4700 Tiagra group uses the same pull ratio as the new 11 speed 105/DA/Ultegra systems, so is not backwards compatible with the earlier 10 speed systems such as 4600 and 5700 etc. You need to use the new 4700 shifters and derailleurs together."
" Yes, the new 4700 Tiagra group uses the same pull ratio as the new 11 speed 105/DA/Ultegra systems, so is not backwards compatible with the earlier 10 speed systems such as 4600 and 5700 etc. You need to use the new 4700 shifters and derailleurs together."
"
The revised leverage ratio means the new derailleur requires a longer cable pull to cover the same distance than the old system. So if you tried to pair a 4600 derailleur to the 4700 shifter, it would shift too far because the 4700 shifter pulls more cable. Likewise if you paired a 4700 derailleur to a 4600 shifter, it would not move far enough."
"P ull ratio is indeed the same as 11-sp, therefore incompatible with older 10 (and less)-sp. shifters. I have tested this so know it to be the case.

Shimano themselves state it to be unique to to the 4700 series, but it's actually the same as 11-sp.."

Powklejac wiecej czy juz wierzysz, ze RD4600 nie zadziala z ST4700?




Dodaj odpowiedź