Skocz do zawartości


Zdjęcie

Nasze NIEszosowe rowerki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
395 odpowiedzi w tym temacie

#381 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądSolec Kujawski

Napisano 28 listopad 2016 - 22:09

Od jakiegoś czasu chodził za mną rower OK :) Przerobiłem go trochę pod rower z możliwością pojechania na zakupy. Trzeba te koła wymienić na czarne ;)

Załączone miniatury

  • DSC_0003.JPG

  • mikroos, Pierzak i Cyklo Ziutek lubią to

#382 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 115 postów

Napisano 02 grudzień 2016 - 23:11

zarąbisty nic nie zmieniaj


  • vuc lubi to

#383 galipette

galipette
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądPłock

Napisano 04 grudzień 2016 - 19:58

Rok po zmontowaniu szosy przyszedł czas na zmontowanie czegoś w teren na zimę.

 

2dbtai8.jpg

Rama: KTM toombstone - rocznik 2008?

Amortyzator: Suntour raidon 120 mm - zrobiony przegląd i pomalowane golenie dolne.

Hamulce: komplet Deore XT BR M-775

tarcze: Avid G3

Koła: zestaw fabryczny DT Swiss M1800SL (Designed for Canyon) wymienione łożyska i zrobiony przegląd bębenka.

Opony: Vittoria saguaro drutowe

Przerzutka tył: SLX

kaseta 11-32 deore lx CS-HG70

Napęd na razie 1x9 a dalej zobaczymy...

 



#384 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 04 grudzień 2016 - 21:07

Kross Evado 4.0 2012

Oryginalnie wyglądał tak:

IMG_3551.jpg

 

Po 3 latach jazdy na góralu 26", głównie po płaskich drogach którejś wiosny zrobiłem 2 razy po 50km i powiedziałem sobie że więcej na górala nie wsiądę na asfalt/szutr. No i tak kupiłem Evado. Przez kolejne 3 lata byłem szczęśliwy, do czasu tegorocznej wycieczki dookoła Tatr, gdzie męcząc się na podjazdach tym prawie 15kg czołgiem (już ze wszystkimi dodatkami), kompani poradzili mi wywalić amorek, nową korbę z zewnętrznymi łożyskami, itp. I się zacząłem zastanawiać, czy go przerabiać czy może kupić szosę. Kupiłem Gianta Defy, a Kross został do wycieczek lajtowych, terenowych.

 

Wymagał jednak upgradu. I tak, przy okazji odchudzania szosy dostał koła po Giancie jak również leciutki mostek zastępujący zardzewiały pół kilowy kloc, nową karbonową kierownicę, 2 razy lżejsze pedały (oryginalne miały razem pół kilo). Przede wszystkim jednak po doświadczeniach szosowych dostał nowy napęd - 2x10, mix Deore i SLX, zastepujący zużyty 3x9 Deore/Alivio. Sama korba na kwadrat ważyła prawie półtora kilo! Teraz lżejszy o jakieś 1,7kg. Rowerka nie poznałem po zmianach, jaka wygoda, i jak lżej się jeździ, jakiego wigoru nabrał :)   I tylko żałuję, że nie dbałem o niego dobrze, lakier już popękany od trzymania non stop na powietrzu, nie wiem skąd te czarne pręgi się pojawiły nawet :/ Mimo wielu prób wytarcia, nie dają się zetrzeć. Może macie jakiś pomysł na to?..

IMG_3577.jpg



#385 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2590 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 05 grudzień 2016 - 01:00

Sama korba na kwadrat ważyła prawie półtora kilo! Teraz lżejszy o jakieś 1,7kg. 

 

No chyba nie sama, tylko z suportem. Nawet tanie korby za 60 zł z dużymi trekkingowymi zębatkami (48/38/28) ważą góra 1100 g, chyba że siedziała tam korba ze stalowymi ramionami w plastiku, ale to już byłoby przegięcie. Suporty na kwadrat ważą ze śrubami nie więcej niż 400 g. 

 

Jakie masz teraz przełożenia?

Ile ważą te opony?



#386 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 05 grudzień 2016 - 07:46

No tak, calosc z suportem :) opony Marathon Mondial 1.4", nie pamietam ile ważyły, wg producenta 570g sztuka. Mialem wczesniej przez rok jakies ultralekkie Racery ale nie wytrzymaly szybszej jazdy drogą pienińską i się rozerwały :/

Przełożenia teraz mam 42/32 i 11/32 z tyłu. Wczesniej mialem 48/38/26 i teraz na zjazdach brakuje mi jednego naprawde twardego przelożenia, ale to może na kilka % tego co jeżdżę glownie po plaskim. Nie moglem znalezc korby 44/32 i dalem sobie spokoj. Nie moge sie nacieszyc prostotą i wygodą 2x10 :)

Naprawde nie wiem czemu korby 3 blatowe sa jeszcze w użyciu. Zbedna komplikacja.

#387 marvelo

marvelo
  • Użytkownik
  • 2590 postów
  • SkądKrasnystaw

Napisano 05 grudzień 2016 - 23:52

Na płaskie tereny oczywiście wystarczą dwie tarcze, ale już nawet w Bieszczadach chyba bym z trzech blatów nie zrezygnował. Od kilku lat trochę eksploruję te góry na rowerze crossowym, gdzie mam 44/32/22 i kasetę 11-30 (8-ka) i naprawdę doceniam możliwość zrzucenia na najmniejszą w trudnych momentach. Na 32/30 spaliłbym się dużo szybciej np. podjeżdżając na przełęcz Żebrak czy choćby do Bereżnicy Wyżnej od strony Baligrodu, nie mówiąc już o podjazdach terenowych. Z kolei na zjazdach nawet 44/11 to troszkę za mało do osiągania rekordów prędkości. Powyżej 70 km/h nie udawało mi się nigdzie rozkręcić (max. to chyba 68 km/h). Trochę przeszkadzał plecak i niskie (raczej na teren) ciśnienie w kołach, ale mimo wszystko nie lubię tak szybko kręcić i wolałbym nieco twardsze skrajne przełożenie.

 

Ta najmniejsza zębatka korby w wersji aluminiowej waży około 20 -25g (stalowe do 50 g), niech dojdą jeszcze śruby i gniazda w korbie. W sumie to i tak niewiele. Każda dodatkowa wielka zębatka kasety też przecież swoje waży. Ja w rowerach mtb i turystycznych nie wyobrażam sobie rezygnacji z trzech zębatek korby, zwłaszcza przy starych napędach 7-8 b (a takie mam w tych rowerach).



#388 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 47 postów

Napisano 06 grudzień 2016 - 01:11

Czy ja wiem.. Przelozenie 32/32 wg mnie styka i dookola Tatr dalo rade :) na zjazdach fakt, te 44 zęby by sie przydaly. W MTB teraz to juz coraz czesciej jest 1/x, a w zwyklym pedalowaniu turystyczno rekreacyjnym może z kilka osob jak Ty skorzysta z tych przelożen dajacych mniej niz 1 ale to jest niewielki procent ludzi co jezdza takie przewyzszenia. Do jazdy po wawie i gminy dookola, w okolicach Pienin np lesnicka przelecz czy nawet dosc meczaca przelecz nad Łapszanką, 2/10 w zupelnosci starczy :)

#389 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 473 postów
  • SkądPuławy

Napisano 06 grudzień 2016 - 04:45

Od jakiegoś czasu chodził za mną rower OK :) Przerobiłem go trochę pod rower z możliwością pojechania na zakupy. Trzeba te koła wymienić na czarne ;)

Na pierwszy rzut oka pomyślałem, że to ostre koło. Obręcze wyglądają dobrze.

 

To moja MTB masakra. Giant GSR400, rok produkcji 1997. Zimowe narzędzie tortur:

31450852695_9d94c790ba_o.jpg



#390 Pierzak

Pierzak
  • Użytkownik
  • 61 postów

Napisano 06 grudzień 2016 - 09:30

Od jakiegoś czasu chodził za mną rower OK :) Przerobiłem go trochę pod rower z możliwością pojechania na zakupy. Trzeba te koła wymienić na czarne ;)

 

Fajna ramka, gdzie dorwałeś? Łańcuch nie jest za luźny? Też poluję na jakąś starą retro szoske i przerobię na OK, tyle że to będzie pseudo, bo z prostymi hakami raczej ciężko.



#391 pangumas

pangumas
  • Użytkownik
  • 765 postów
  • SkądSolec Kujawski

Napisano 06 grudzień 2016 - 10:41

Pierzak rower kupiłem na allegro. Tylko, że z tego co było w nim zamontowane to wymieniłem od razu. Jedynie rama i koła zostały, ale i tak na wiosnę chce wymienić koła na czarne matowe ;)

Łańcuch faktycznie był za luźny. Przez zabawe ze Skid'zami się poluźmił, ale już poprawiłem :)

 

Powiem szczerze, że jak zacząłem szukać po necie to trochę żałowałem, że kupiłem gotowy rower OK. Na planetx.co.uk można kupić fajną ramę retro pod OK/Single Speed, a jak była przecena to sama rama z widelcem kosztowała koło 450 zł i mógłbym na niej złożyć rower z bagażnikiem i błotnikami (otwory w ramie pod montaż).



#392 chris1990accent

chris1990accent
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 grudzień 2016 - 22:37

Rower do jeżdzenia po bułki: 

 

http://pokazywarka.pl/2ooun7/
http://pokazywarka.pl/qlvifv/
http://pokazywarka.pl/03d58n/


  • ROZMIAR, Pierzak i lupus lubią to

#393 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 1907 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 grudzień 2016 - 22:51

Jakie przełożenie? :P :D


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#394 chris1990accent

chris1990accent
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądWrocław

Napisano 06 grudzień 2016 - 23:05

Nawet mi nie mów :) Wolę nie wiedzieć.

 

Prędkośc max 20km/h przy kadencji 150rpm.

Optymalnie 11-16, poniżej 10km/h jedziesz z gracją :).

 

I tak już poszedł pod młotek. SPRZEDANY !


  • Greek lubi to

#395 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 115 postów

Napisano 06 styczeń 2017 - 10:57

lux malina wewnetrzne prowadzenie linki



#396 HESHER

HESHER
  • Użytkownik
  • 115 postów

Napisano 06 styczeń 2017 - 10:59

Na zime i nie tylko mam złożone o takie cudo:

 

dystanse 3x Ritchey (dwa pod i jeden nad mostkiem)
rama DRAGSTAR 14"            
stery Tioga                
Wkład suportu XTR SM-BB93B        
amor Suntour DUROLUX 180mm  

Kierownica ANSWER protaper DH 780mm czarno-pomarańczowa   

mostek PRO Atherton            

raczki    Kellys                
opona i detka x2 (jakieś Schwalbe)           
kaseta DEORE XT  FC-M8000     11rz / 11- 13-15-17-19-21-24-28-32-37-42T
lancuch    DEORE XT                
Mechanizm korbowy Deore XT FC-M8000    34z/28z       
spinka do łancucha            
przerzutka DEORE XT 8000        
pedaly SAINT                
wspornik siodla Kellys i koszyk Topeak    
siodlo Fizik Pave CX           
manetka    DEORE XT            
hamulce    DEORE XT przód i tył  tarcze 203mm  DEORE XT   
kolo przednie piasta NOVATEC czerwona andyzowana, obręcz DT SWISS oś 20mmm, szprychy, nyple, opaska
koło tylne piasta NOVATEC czerwona anodyzowana obręcz DT SWISS szybko złączka, szprychy, nyple, opaska

Załączone miniatury

  • DSC_0018.JPG