Wstyd się przyznać ale dotknął mnie dokładnie ten sam problem - tj. przesuwające się opaski.
Koła: DT Swiss Dicut21, stosowane dętki: Michelin UltraLight, Continental Race Light. Stosowane opony: Vittoria Open Corsa CX, Veloflex Corsa.
opaski:
Wszystkie 20mm szerokości,
Markowe, oryginalne DT Swiss, zwinęły się w harmonijkę, proces kilku miesięczny i opaska przypominała linkę a nie opaskę ...no comment,
Drugie zastępcze to Vittorie, były tak plastyczne że natychmiast po naciągnięciu ogumienia przesuwała się - w skrajnym przypadku wyszła bokiem na zewnątrz .....no comment,
Trzecie, michelin - takie grube, plastikowe, niestety tak źle zrobione że plastikowe krawędzie przecierały dętki jedna za drugą,
czwarte, continental easy tape, używane od 2 tygodni, tu widziałem że tylna lekko się poprzesuwała ale ładnie, szczelnie pokrywa otwory na nyple - więc ją pozostawiam, oglądałem tylne koło bo zmieniałem oponę (trenażer, zwykła).
Przy opaskach Conti zaraz po założeniu wziąłem się na sposób i postanowiłem je ułożyć delikatnie podgrzewając żeby dobrze osiadły i delikatnie się "podkleiły" (suszarka do włosów żony hehe).
sumarycznie: na dętki nie przebite na trasie wydałem ok 840zł (tak mniej więcej), cierpliwość moja się zakończyła i już dojechały koła na szytki - też DT Swissa Spline 38 (cudowne koła-uwielbiam je) i szytki Veloflexa )
Same koła DT Swiss Dicut21, to świetne koła, nadające się na najgorsze asfalty, lub nawet ich brak, lekkie 1450g, zamysł konstruktora był taki żeby wytrzymałość i technologie kół MTB przenieść na koła szosowe - udało im się to. Dużo szprych=sztywne, mocne. Koła bardzo szerokie - a więc komfort i pewność trakcji przecudowna. Nowa ich wersja na rok 2016 jest już wylajtowana, aero, różni się mocno od pierwowzoru - symetryczne rafki itp.
Niesymetryczna konstrukcja felg/rafek powoduje jednak tańcowanie opaski ) (tak mi się wydaje że to jest klu problemów).