Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szerokość Obręczy A Szerokość Opaski Na Obręcz

opaska obręcz

10 odpowiedzi w tym temacie

#1 kshycoz

kshycoz
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 marzec 2016 - 11:12

Witam, 

mam pytanie odnośnie dopasowania opaski do do obręczy. Posiadam zeszłoroczne składane od nowa koła Mavic CXP30, rozmiar obręczy to 622x13. Nawinięta była opaska o szerokości 14 mm i notorycznie łapałem kapcia od strony felgi, opaska co rusz się przesuwa i jakimś trafem musi przecierać dętkę. Ostatnio po kolejnym kapciu, w sklepie rowerowym przy wymianie dętki stwierdziłem ze sprzedawcą że możemy założyć szerszą opaskę. Założyliśmy 15 mm, niestety kilka dni później ta sama historia. Osobiście nie mam już sił na nie, a na dętki straciłem majątek. Ktoś pomoże albo zna jakiś myk żeby pozbyć się tego problemu?

Pozdro



#2 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 marzec 2016 - 11:44

możesz dać szerszą opaske , ale .....po ząłozeniu jej sprzwdź czy opaska nie dochodzi do frezu na rancie wewnątrz, bo opona musi sie zaczepić o coś .

 

Takze moższ zastosować opaske z klejem , którą nakłada sie na obecz od wew.

 

Opaski taklie robi np Schwalbe  niebieskie , Zeffal też takie ma z klejem , troche grubsze są i cięższe , stosowano je bardzo czesto w Mavicach starych niskoprofilowych.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#3 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 17 marzec 2016 - 12:49

A te opaski to na pewno wysokociśnieniowe Ci dają? Może jakieś kiepskie, zbyt rozciągliwe?

 

Nie musisz za każdym razem kupować nowej dętki. Dobrze załatana (zwłaszcza gdy przebicie jest od strony obręczy) nie sprawia praktycznie żadnych problemów, nawet takiej łatki nie wyczujesz w jeździe.



#4 SebSeb

SebSeb
  • Użytkownik
  • 40 postów

Napisano 17 marzec 2016 - 15:13

Czy do kół o szerokości 24,5 mm można założyć 18 m. Nie mogę namierzyć tych samoprzylepnych Schwalbe szerszych - mają tylko 15 i 18? 

 

Pozdrawiam



#5 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 17 marzec 2016 - 20:19

ale jakiej szerokości ? zew czy wew ? 

 

zasadniczo w przypadku szerokich felg  do mtb należy zasłonić przede wszystkim otwory z zapasem i pryz zakłądaniu opony popatrzeć czy nie zadrze opaski  na bok 

 

pod koniec zeszłego roku testowałem rózne opaski od BBB przede wszystkim , bo do swoich produkowanych kół chciałem dać produkt lepszy niż dotychczas i są bardzo dobre , materiał nie jest ostry na brzegach , przy określonej szer obręczy i opaski wypełnia ją bardzo dobrze . - noge je polecać ze spokojnym sumieniem , kolor czarny , rózne szerokości, a testowałem je z dętkami 60 g .

 

W przypadku gdy jednak lajtujemy koła to najlzejsze są taśmy .

Schwalbe jeden oplot to zaledwie ok 4 g .

 

Wada klejonych taśm jest to iż w przypadku wymiany szprychy czy nypla opaska jest do kosza 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#6 kshycoz

kshycoz
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądPoznań

Napisano 18 marzec 2016 - 01:28

możesz dać szerszą opaske , ale .....po ząłozeniu jej sprzwdź czy opaska nie dochodzi do frezu na rancie wewnątrz, bo opona musi sie zaczepić o coś....

 

aktualnie mam założone 15 mm i jeszcze jest spokojnie miejsce na zaczepienie się opony. Muszę sprawdzić w takim razie te opaski z klejem, bo te co miałem i mam aktualnie przy zakładaniu opony zauważyłem że już sie przesuwają. Niby układałem potem śrubokrętem żeby leżała równo na środku ale podczas pompowania dętka mogła zrobić swoje i znów ja zsunąć w stronę z któregoś rantu. Trochę to dziwne bo przy starej szosie którą jeździłem z 2 lata temu także miałem te same obręcze ale już trochę zużyte i tam kapcia rzadko łapałem. Nie wiem jak inne obręcze ale te Mavici mają taki rowek i akurat opaska jak z jednej strony zjedzie i nie zakryje go całkiem to wtedy się pewnie przeciera



#7 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 19 marzec 2016 - 09:22

Wstyd się przyznać ale dotknął mnie dokładnie ten sam problem - tj. przesuwające się opaski.

 

Koła: DT Swiss Dicut21, stosowane dętki: Michelin UltraLight, Continental Race Light. Stosowane opony: Vittoria Open Corsa CX, Veloflex Corsa.

 

opaski:

 

Wszystkie 20mm szerokości,

 

Markowe, oryginalne DT Swiss, zwinęły się w harmonijkę, proces kilku miesięczny i opaska przypominała linkę a nie opaskę ...no comment,

 

Drugie zastępcze to Vittorie, były tak plastyczne że natychmiast po naciągnięciu ogumienia przesuwała się - w skrajnym przypadku wyszła bokiem na zewnątrz .....no comment,

 

Trzecie, michelin - takie grube, plastikowe, niestety tak źle zrobione że plastikowe krawędzie przecierały dętki jedna za drugą,

 

czwarte, continental easy tape, używane od 2 tygodni, tu widziałem że tylna lekko się poprzesuwała ale ładnie, szczelnie pokrywa otwory na nyple - więc ją pozostawiam, oglądałem tylne koło bo zmieniałem oponę (trenażer, zwykła).

Przy opaskach Conti zaraz po założeniu wziąłem się na sposób i postanowiłem je ułożyć delikatnie podgrzewając żeby dobrze osiadły i delikatnie się "podkleiły" (suszarka do włosów żony hehe).

 

sumarycznie: na dętki nie przebite na trasie wydałem ok 840zł (tak mniej więcej), cierpliwość moja się zakończyła i już dojechały koła na szytki - też DT Swissa Spline 38 (cudowne koła-uwielbiam je) i szytki Veloflexa ;))

 

Same koła DT Swiss Dicut21, to świetne koła, nadające się na najgorsze asfalty, lub nawet ich brak, lekkie 1450g, zamysł konstruktora był taki żeby wytrzymałość i technologie kół MTB przenieść na koła szosowe - udało im się to. Dużo szprych=sztywne, mocne. Koła bardzo szerokie - a więc komfort i pewność trakcji przecudowna. Nowa ich wersja na rok 2016 jest już wylajtowana, aero, różni się mocno od pierwowzoru - symetryczne rafki itp.

Niesymetryczna konstrukcja felg/rafek powoduje jednak tańcowanie opaski ;)) (tak mi się wydaje że to jest klu problemów).

 



#8 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 20 marzec 2016 - 11:09

Próbowaleś plaster 2,5cm z tkaniny taki z apteki? Albo taśme izolacyjna?

#9 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2016 - 11:38

Plaster lub taśma izolacyjna mogą wystarczyć w przypadku opon mtb, przy ciśnieniu 2-3 atmosfer, ale w szosie to zbyt ryzykowne, chyba że damy kilka warstw. A wtedy może to już utrudnić montaż opony (przez swoją grubość).

Ja ostatnio w jednych kołach założyłem opaski Kenada - tanie, lekkie, wytrzymałe i cienkie. Akurat w tych kołach trudno zakładało się opony (stożki Remerx 36 mm) i zmiana z grubych polietylenowych (takie czerwone z Decathlona) dała zauważalną poprawę.

http://allegro.pl/fa...6037201126.html



#10 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 20 marzec 2016 - 12:42

Jako ciekawostka, przed chwilą padła kolejna dętka....wcale nie od jazdy na trasie, taśma/opaska Conti stała się harmonijką .... już nawet się nie złoszczę, jutro dotrą nowe koła na szytki ;))

 

ps. Opaskę ściągnąłem, przez papier przeprasowałem, założyłem - delikatnie podkleiłem ....siedzi ;)



#11 kshycoz

kshycoz
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 marzec 2016 - 19:45

nie mam zamiaru próbować z taśmą izolacyjną. Jedyne co to teraz mam zamiar kupić nowe opaski samoprzylepne lub te podkleić wpierw dwustronną taśmą i zobaczyć co będzie się działo





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: opaska, obręcz