Cześć.
Zaczynam składanie szosy i mam pytanie na temat kół. Warunkiem są piasty na typowych, ogólnodostępnych łożyskach maszynowych i typowych szprychach.
Koła będą służyły do turystycznej jazdy na długich dystansach i za rok lub dwa chciałbym zacząć startować w ultramaratonach.
Wymyśliłem sobie następujące części.
Koło przednie:
piasta Novatec A521SB 28H, waga 110g, cena 75
Szprychy CN Spoke DB454 z nyplami, waga 160g, cena 56
obręcz Alexrims DA 22 lub DT Swiss R450, waga 450g, cena 100.
Koło tylne:
piasta Novatec F172SB 28H, waga 277g, cena 200
szprychy CN Spoke DB454 z nyplami, waga 160g, cena 56
obręcz Alexrims DA 22 lub DT Swiss R450, waga 450g, cena 100
Wychodzi ok. 1600 g.(bez opasek i szybkozamykaczy) i 600 zł.
Co myślicie o takim komplecie? Nadadzą się do ww zastosowań?
Czy te piasty mogą być? Mam najtańsze piasty Novateca w uszosowionym trekingu i żadnych problemów, przebieg ok.9000 km. Czy wystarczy 28 szprych, czy może 24/28 lub 20/24, a może 28/32? Szprychy cieniowane(6 g/szt czy proste 8g/szt) Nyple stal, mosiądz, alu? Obręcze wydają się ok.
Chciałbym koła w miarę lekkie i wytrzymałe. Oczywiście im taniej tym lepiej:)
Obecnie ważę 78-79 kg, a w sezonie regularnej jazdy ok. 75-76 kg + rower z wyliczeń powinien wyjść 8,2-8,4 kg. Celem jest nie przekroczenie 8,5 kg.
I jeszcze pytanko, skąd wziąć wymiary piast żeby obliczyć długość szprych?
Poproszę o rady i opinie.
Pozdro.