Skocz do zawartości


Zdjęcie

Gt Grade Vs Ridley X-Trail

gravel

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 dixidi

dixidi
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 22 marzec 2016 - 00:34

Witajcie, nosze się z zamiarem zakupu gravela , po przygodzie zresztą całkiem udanej z Focusem Maresem chciałbym kupić coś pomiędzy szosą a przełajem i gravel wydaje się być strzałem w dziesiątke.

 

Po wielu godzinach spędzonych na wertowaniu stron wkońcu mój wybór zawęziłem do dwóch modeli:

 

GT Gravel Tiagra 4400 zł

 

http://www.gtbicycle...de-alloy-tiagra

 

Ridley X Trial alloy 5000zł

 

https://www.ridley-b...-blue-grey.html

 

Ridley byłby tylko w innym malowaniu gdyż można sobie wybierać je.

 

Ridley naturalnie troche droższy wiadomo marka ale rama GT i opinie o niej zbierane są nader pochlebne.

W Ridleyu mamy korbę Tiagry w GT FSA , fajne jest prowadzenie linek w GT, linki idą cały czas w pancerzach , w Ridleyu mamy nimy wewnętrzne prowadzenie ale dołem linki wychodzą klasycznym ślizgiem przykręcanym do ramy.

Geometria Ridleya ciut bardziej sportowa .

 

Może ma ktoś jakieś doświadczenia i podzieli się ze mną nimi?

 

Szczególnie interesuje mnie sprawa kół Ridleya, czy ma ktoś doświadczenia z Fulcrumami?

 

W GT są co prawda koła na obręczach ALEX Rims ale piasty są raczej taniego sortu.

 

Dziękuje za wszelkie uwagi.



#2 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 22 marzec 2016 - 07:51

Gravel to kolejny wymysł marketingowców, podobnie jak fatbike'i i "plusy". I podobnie jak wcześniej 27,5 calowe koła - co niestety, dzięki naiwnym, się przyjęło.

 

Dajecie sobie wciskać kit.



#3 Coriner

Coriner
  • Użytkownik
  • 164 postów
  • SkądSwinoujscie

Napisano 22 marzec 2016 - 10:08

Ridley ładniejszy.



#4 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 22 marzec 2016 - 10:36

Najlepszy wymysł to koła 29 cali, które tak naprawdę były od dawna tylko nazywały się 28 cali ;) A gravel to zwykła przełajówka tylko na oponach z mniejszym bieżnikiem.



#5 Lukeskywalker

Lukeskywalker
  • Użytkownik
  • 374 postów

Napisano 22 marzec 2016 - 10:45

Gravel to kolejny wymysł marketingowców, podobnie jak fatbike'i i "plusy". I podobnie jak wcześniej 27,5 calowe koła - co niestety, dzięki naiwnym, się przyjęło.

Dajecie sobie wciskać kit.

A czemu po prostu nie można uznać, że masz większą możliwość wyboru ? Już Przy samej Szosie masz przynajmniej trzy możliowości wyboru : Sportowa, aero, i tak zwane komfortowe, dalej przełajówki  i od nie dawna gravele. 
 



#6 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 22 marzec 2016 - 10:52

Bo większość z nas nie odróżni geometrii "sportowej" od "komfortowej" - ale mało kto się potrafi do tego przyznać, każdy woli grać specjalistę i zawodowca, który rozpoznaje 1 stopień różnicy w nachyleniu główki ramy. I puszcza ten kit dalej, najczęściej w internecie, bo tu wszystko brzmi o wiele wiarygodniej.

 

Celem producentów jest wmówienie ludziom, że potrzebują innego roweru na każdą okazję, niedługo będą nam wmawiać, że inny rower jest potrzebny na grys, inny na otoczaki, a jeszcze inny na żwir. I założę się że jeszcze znaleźliby klientów... Bo gadżeciarze w naszym kraju - wbrew opinii że jest on w ruinie - mają coraz więcej kasy z która dosłownie nie wiedzą co zrobić.


  • ROZMIAR i kaloo lubią to

#7 berski

berski
  • Użytkownik
  • 574 postów
  • SkądMałopolska

Napisano 22 marzec 2016 - 11:09

Dla mnie ridley ładniejszy - wiadomo, kwestia gustu. Jeśli miałeś focusa mares, to nie za bardzo wiem, co chcesz zyskać na tej zmianie.



#8 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 22 marzec 2016 - 12:14

Na GT radzę uważać. Niektórzy mieli problem z hamulcami, a dokładnie konfliktem zacisk - szprychy. Polecam lekturę komentarzy pod testem http://road.cc/conte...de-alloy-tiagra



#9 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 22 marzec 2016 - 13:08

Akurat linkami prowadzonymi na całej długości w pancerzu bym się nie jarał. Czego byś nie wykombinował, dłuższy pancerz = większy opór.

W moim X-Ride mam linki prowadzone jak w X-Trail i nie mam absolutnie żadnych problemów ze zmianą biegów. Wszystko sprowadza się od dobrej jakości końcówek - będą stawiały nieporównywalnie mniejszy opór od pełnego pancerza, a przy okazji zaoszczędzisz kilkadziesiąt gramów, jeżeli ma to dla Ciebie znaczenie. Z kolei pancerz prowadzony po wierzchu ramy za pomocą klipsów może w każdej chwili odpaść, jest to też wymarzone miejsce do zbierania się brudu, który potem ciężko wyskrobać.

Inna sprawa, że ramy GT są moim osobistym zdaniem obrzydliwe. Zrobili z tego na siłę znak rozpoznawczy marki, choć trudno znaleźć dla tego rozwiązania jakiekolwiek wiarygodne uzasadnienie technologiczne.

 

Zapomniałeś też o jednej istotnej przewadze Ridleya: chodzi o przelotową oś z przodu. Wiem, że na rynku pojawiło się mnóstwo idiotycznych "innowacji", ale akurat sztywne ośki naprawdę działają i poprawiają prowadzenie roweru. Ustawianie koła względem hamulca również jest prostsze w tym systemie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#10 dixidi

dixidi
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 22 marzec 2016 - 18:46

Akurat sztywna oś w GT również występuje podobnie jak w Ridleyu, co do urody to rzeczywiście nieco bardziej się skłaniam ku niemu choć na pewno nie nazwał bym ram GT obrzydliwymi, mnie osobiście się podobają ale to kwestia gustu.

Na pewno plus dla GT to mocowania na bagażnik i błotniki i można z niego zrobić rower całoroczny czy też nawet nieco wyprawowy bo muszę nadmienić że to nie ma być rower jakiś tam kolejny do kolekcji tylko jedyny.

Myślę że gravele są idealnym wyborem dla mnie znając tereny i okoliczności w jakich podróżuje.

Trochę zdziwiła mnie agresywna wypowiedz na temat absurdu pojawienia się tego typu rowerów , dla mnie to nie kolejny wymysł bo przecież nikt nikogo do kupna nie zmusza , dla mnie to fajna sprawa bo dzięki temu ktoś może znajdzie coś idealnego na swoje potrzeby a nie będzie musiał kupować górala i wkładać do niego sztywnego widelca czy inne tego typu historie.

To że rynek rowerowy się "specjalizuje" i pojawiają się coraz to nowsze konstrukcje to wedle mnie fajna sprawa.

 

Wracając do tematu dziękuje za podpowiedz o ocierającym zacisku o szprychy , faktycznie natknąłem się na taką wypowiedź ale była ona jednostkowa , akurat dealera GT mam niedaleko więc gdy będę je oglądał zwrócę uwagę.

Dziękuje również za wypowiedź na temat prowadzenia linek choć w poprzednim focusie miałem prowadzone w cąłości w pancerzach i nie było problemów , poza tym w Ridleyu linki prowadzone są dołem , klasycznym ślizgiem i jest to chyba miejsce gdzie brud osadza się najczęściej i najgęściej że się tak wyrażę.

A czy ktoś moe miał już do czynienia z rowerami GT? jeśli tak to jakie są Wasze wrażenia co do wykonania itp?

 

 



#11 dixidi

dixidi
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 22 marzec 2016 - 18:48

aha Focusa Maresa faktycznie miałem , fajna maszyna ale sprzedałem gdyż był mi zwyczajnie za duży , kupiłem okazyjnie go w rozmiarze większym niż bym wziął go nowego w sklepie i choć kilka tysięcy nim zrobiłem to wyraźnie się nie czułem dlatego zmieniam.



#12 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 22 marzec 2016 - 19:06

Gravel to kolejny wymysł marketingowców, podobnie jak fatbike'i i "plusy". I podobnie jak wcześniej 27,5 calowe koła - co niestety, dzięki naiwnym, się przyjęło.

 

Dajecie sobie wciskać kit.

 

27,5 miało swoje uzasadnienie. Po pojawieniu się 29, dni 26 zostały policzone. 27,5 było potrzebą rynku. Nie każdy miał ochotę na 29, w rowerach amortyzowanych były kłopotliwe technicznie.



#13 RAFA.S

RAFA.S
  • Użytkownik
  • 182 postów
  • SkądGolub - Dobrzyń

Napisano 22 marzec 2016 - 20:31

Jeśli chodzi o samą markę GT, to ujeżdżam mtb avalanche o kołach 27.5 (dla mnie takie koła mają sens,bo 29 są zbyt kobylaste i mi nie podeszły). Miałem też przyjemność pojeździć karbonowym zaskarem znajomego. Rowery moim zdaniem naprawdę solidnie wykonane. Ramy sztywne. Ważę sporo (przeszło 90 kg) i roweru nie oszczędzam a znosi ostre traktowanie w terenie bez uszczerbku. Mi się te specyficzne ramy podobają. Ja markę polecam, bo GT daje wysoką jakość za rozsądne pieniądze. Na temat gravela się nie wypowiem, bo nie użytkowałem.

#14 dixidi

dixidi
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 26 marzec 2016 - 00:01

Temat do zamknięcia, wybrałem w końcu Focusa Maresa AX 3.0 na Tiagrze, dostałem go w dobrej cenie i z uwagi na bardzo fajną ramę oraz ... sentyment zdecydowałem się na niego. Dziękuje wszystkim za cenne uwagi i spostrzeżenia.





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: gravel