Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc W Doborze Rozmiaru Ramy Dla Kobiety


25 odpowiedzi w tym temacie

#21 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 marzec 2016 - 13:43

Ale mam jeszcze jedno pytanie odnośnie określenia lepszego prowadzenia roweru przy mniejszej ramie ;) wielokrotnie o tym słyszałam, ale czym konkretnie to się objawia? :P

 

Niedawno przesiadłem się z ramy 570mm pół slopingowa na 555mm z mocnym slopingiem, mam 182cm.

Subiektywnie co daje mniejsza rama: zwrotność, dynamika, zrywność. Rower jest "ostrzejszy", lepiej się układa pod nogą i bardziej panujesz nad torem jazdy. Sprawdza się przy mocnych szarpanych jazdach w grupie gdzie mam poczucie większej kontroli nad rowerem. Gorzej na długich jazdach solo w równym tempie - wtedy wygodniejsza była 570mm.


  • kootel lubi to

#22 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 marzec 2016 - 18:12

Przeczytaj raz jeszcze to co napisałeś o "rowerach prosów" i sprawa się wyjaśni .... no comment.

To może poproś moderatora o usunięcie swoich postów z tematu, skoro nic sensownego nie napisałeś, i jeszcze "no comment"? :)


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#23 Gosc_adazz_*

Gosc_adazz_*
  • Gość

Napisano 25 marzec 2016 - 09:31

To może poproś moderatora o usunięcie swoich postów z tematu, skoro nic sensownego nie napisałeś, i jeszcze "no comment"? :)

 

Zaczepiasz? Czy jesteś tak bezmyślny że polecasz ludziom geometrię prosów?

 

Wypisujesz głupoty jakich mało ...dziewczyna pyta o podejście do wyboru rozmiaru ramy, a Ty wypisujesz teorie jakoby ramy były zawyżone/zaniżone i na dodatek przeciętnemu "Kowalskiemu" jako przykład dajesz prosów którzy nieraz mają ustawienia skrajne, nikt z amatorów na pewno nie będzie stosował praktyk prosa bo skończy bardzo szybko z kontuzją.

 

Żadne porady i pseudoteorie snute na forum nie zastąpią doświadczenia, a jeśli go brak to porządnego fittingu, żaden rozmiar nie będzie dobry kiedy osoba trenująca nie będzie się rozciągać, ćwiczyć obwody itp. zawsze będzie po 100km dyskomfort. (ja nie mówię o przejażdżkach po 50km w weekend, tylko codziennej pracy, treningu)

 

Dawanie jako przykład prosów którzy często stosują zupełnie radykalne rozwiązania jest nieporozumieniem.



#24 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 marzec 2016 - 10:16

Czekam zatem na Twoją teorię, czymś podpartą.

 

Radykalne rozwiązania? Pewnie, ktoś przejeżdża >30kkm rocznie to na pewno stosuje radykalne rozwiązania, niebezpieczne wręcz dla kolarza amatora :D


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#25 maccacus

maccacus
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 25 marzec 2016 - 11:52

Radykalne rozwiązania? Pewnie, ktoś przejeżdża >30kkm rocznie to na pewno stosuje radykalne rozwiązania, niebezpieczne wręcz dla kolarza amatora :D

 

Nie rozumiem Twojej bezpodstawnej ironii. Tak, zawodowcy stosują radykalne rozwiązania. A to, że są na nich w stanie przejeżdżać 30k rocznie to wynik tylko i wyłącznie faktu, że to ich zawód i prawie 100% czasu poświęcają kolarstwu, m.in. ćwiczeniom pozarowerowym, które przygotowują ich ciało do wielogodzinnego maksymalnego wysiłku w totalnie wymagającej pozycji. Amator nie jest w stanie poświęcić tyle czasu a tym samym przygotować ciało do ustawień z pro peletonu. Próba naśladowania kończy się najczęściej wszelkiej maści dyskomfortem, bólami na kontuzjach kończąc.



#26 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 347 postów
  • SkądPoznań

Napisano 11 kwiecień 2016 - 14:18

Generalnie mała rama chętniej skręca, jest mniej stabilna w prędkości. Ma krótszą główkę sterową przez co masz głowę niżej więc bardziej aerodynamiczną pozycję.

Co do wielkości ramy to po Twoim wzroście celowałbym w ok 500mm TTL horizontal, mostek 100 ale skoro cały czas jeździsz na 550/90, to możesz się dobrze czuć na czymś dłuższym. 

Jak trzymasz kierownicę zwykle, dolny chwyt, poprzeczny, łapy (i jak masz łapy ustawione)? Ile masz podkładek po mostkiem, jaki kąt, na plus czy minus? Dużo podkładek i kąt w górę nieco skraca odległość do klamek.

Fajnie by było byś się przymierzyła do 520/100 i oceniła czy to już, czy może chcesz próbować jeszcze mniejszy.

Dawno, dawno temu, piękna kobieta o wzroście 170 jechała na moim rowerze 545/100, gdy patrzyłem na nią z boku była bardzo wyciągnięta, ale jej to nie przeszkadzało wcale (upajała się prędkością;D ). Na moje oko wymagała minimum 3cm krótszej ramy.

 





Dodaj odpowiedź