Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Aero Wysoki Profil - Opinie


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Angliru

Angliru
  • Użytkownik
  • 51 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 29 marzec 2016 - 20:25

Część

 

Mam pytanie do tych co jeżdza na kołach aero o wysokim stożku. Czy te koła faktyczne pozwalają jechać szybciej w porównaniu do zwykłych alu clincher (mam akurat Campa Zonda) ? Czy na zjazdach jest też zauważalna różnica? Jak to się ma przy średnich prędkościach na trasie 30-35 kmh?  Zastanawiam sie nad tym tematem i chciałbym poznać opinie tych co już tego doświadczyli.

 

Dzięki.



#2 Tomaszek

Tomaszek
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 29 marzec 2016 - 20:31

Ja Ci powiem tylko tyle że jeśli tam gdzie mieszkasz często wieje silny wiatr, to wysoki profil może się stać prawdziwą udręką. Zatrzymaj koła o normalnym profilu na wietrzne dni.



#3 Julkos

Julkos
  • Użytkownik
  • 468 postów
  • SkądBolesławiec

Napisano 29 marzec 2016 - 22:25

Nie zauważysz różnicy... Kiedyś były tylko niskie profile i jakoś jeździli, się dziwie, że średnie były bardzo podobne do tych co są teraz. Jak stożek to na 50mm różnicę już jakąś zobaczyć w aero powyżej 35km/h ale na wiatrach za to będzie trochę gorzej.



#4 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 30 marzec 2016 - 05:28

na wiatrach będzie bujało i to dość mocno - ja mam 58 mm ale ważę sporo i to jest w tym przypadku plus :)

obiektywnie Ci nie powiem bo nie mierzyłem ale mam wrażenie, że jednak pomagają :)

następne też będą stożki 58 mm tylko szytki bo startowe > 200 g lżej na komplecie 



#5 Nosek

Nosek
  • Użytkownik
  • 151 postów
  • SkądDębica

Napisano 30 marzec 2016 - 07:18

Pomagają przy bezwietrzne pogodzie lub słabym wietrze. Przy miernika mocy ładnie to widać ją na stoku 50 przy bocznym wietrze ciśnie 250 wat a kolega jedzie 170 na obręczy aluminiowej. Ale to można również na plus przyjąć

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka



#6 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 30 marzec 2016 - 07:56

mam miernik i nie stwierdziłem, że na bocznym więcej mocy muszę dać - raczej po prostu czasami lekko mnie przestawi :D

 

subiektywnie mam wrażenie, że pomaga też w przypadku jazdy pod wiatr bo wtedy prędkość czołowa powietrza w stosunku do roweru się zwiększa 



#7 Nosek

Nosek
  • Użytkownik
  • 151 postów
  • SkądDębica

Napisano 30 marzec 2016 - 09:48

Zaobserwuj jak będziesz jechał z kimś innym kto ma miernik a nie ma stozkow

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka



#8 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 30 marzec 2016 - 11:11

Tak, a wszystkie mierniki sa znormalizowane i pokazuja te same wartosci przy identycznych obciazeniach.....

Bazujac na takim podejsciu, mozna czasami dojsc do bardzo ciekawych i rewolucyjnych odkryc :)

 

Najlepiej sprobowac samemu, ten sam odcinek trasy, identyczne warunki atmosferyczne, te same ciuchy itd. i jedziesz z dana predkoscia na niskim, a potem na wysokim stozku. Bedziesz mial czarno na bialym ile tych watow bedzie w obu przypadkach.



#9 Nosek

Nosek
  • Użytkownik
  • 151 postów
  • SkądDębica

Napisano 30 marzec 2016 - 13:06

Ja nie mówię o odchylenia rzędu 10 Wat .....

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka



#10 sum

sum
  • Użytkownik
  • 723 postów
  • SkądWłocławek

Napisano 30 marzec 2016 - 16:17

Zaobserwuj jak będziesz jechał z kimś innym kto ma miernik a nie ma stozkow

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka


ale każdy jest inny i generuje inne opory ciała roweru piast itd
mam kolegów co jeżdżą z pomiarem ale nigdy nie porównuje mocy bezwzględnych na odcinku bo zawsze są inne

ja z reguły mimo że mam aero generuje przy tej samej prędkości większe waty
wynika to z tego że jestem większy od innych kolegów

#11 Nosek

Nosek
  • Użytkownik
  • 151 postów
  • SkądDębica

Napisano 30 marzec 2016 - 18:45

Sum masz rację wszystko się zgadza. Wraz z kolegą jedziemy obok siebie wiatr od przodu i u mnie (jestem większy i wyzszy) 200 Wat kolega wtedy 180 góra 190 Wat. Wiatr przechodzi na boczny i ja na stozkach 250 wat a u kolegi na nadal 190 na cienkich obręczach. Wiadomo że cześć to moja postura a część stozki. Co do wskazań samego miernika to inna sprawa - kalibracja i inne :)

Wysłane z mojego SM-N915FY przy użyciu Tapatalka



#12 pajak

pajak
  • Użytkownik
  • 383 postów
  • SkądGdynia

Napisano 02 kwiecień 2016 - 19:05

Przy niskich prędkościach (30-35) wysoki stożek niewiele pomoże. Koła "low cost" racze pogorszą wyniki.
Zastosowanie lżejszego koła daje znacznie większe zyski.
Pojedyncze pełne koło (no dobra.. badziewiaste nakładki, normalnie stożek 28mm), dają zmianę w okolicy 10-20W. W sumie to właściwie mógłbym powiedzieć, że na poziomie błędu pomiaru.
Postura (CdA) i waga (razy podjazd) mają zdecydowanie większy wpływ, nie ma sensu porównywanie mocy dwóch jadących obok siebie.

 

EDIT.

Do wyliczeń na skutek błędu we wzorze prawie że wkradło się dodatkowe zero  (dokładniej zabrakło 3.6). :oops:

Dokładniej zysk z pełnego koła przy 20km/h to 1W (słownie jeden wat), przy 40km/h wynosi prawie równo 5W. Wynik na podstawie danych z wczorajszych pomiarów.

 



#13 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 kwiecień 2016 - 22:17

Nawet 5W to niewiele, a spotkałem się z opinią, że pełne koło to nawet 50W. To było pod wiatr, z wiatrem czy na bocznym?





Dodaj odpowiedź