Pomoc ostre koło
#3
Napisano 21 marzec 2010 - 20:15
Stare ramy mają rózne szerokosci, a znane mi piasty pod tarcze to rozstaw 130 ale na centerlock przynajmniej Shimano.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#5 Gosc_Dominik_*
Napisano 21 marzec 2010 - 20:35
Możliwe że będziesz musiał delikatnie nagiąć widełki do wewnątrz w tym Romecie.
#6
Napisano 21 marzec 2010 - 20:37
Czytaj i wchłaniaj wiedzę -->
http://www.fixedgear...omchow/dischub/
http://sargo.wordpre...o-ostra-piasta/
http://www.forumrowe...dawane-pytania/
#8
Napisano 21 marzec 2010 - 22:45
#11
Napisano 22 marzec 2010 - 00:15
Rzeczywiście zdarza się, że na zwykłej piaście nawet bez kleju latami nie odkręcić zębatki.
Jednak w końcu to się może stać. Moja najbardziej zapieczona piasta puściła po kontakcie z samochodem
Ogólnie ze względu na koszty mocno zakręcona koronka, i pseudo kontra dociągnięta kilka razy naprawdę mocnym kluczem sprawia wrażenie stabilnej.
Na torze ostatnio jeżdżę bez kontry, ale nie skiduję! Koronka jest nie tylko dociągnięta łańcuchem ale też na samym początku dociągnięta z wyczuciem, i bardzo mocno ręcznym kluczem. W mieście zawsze miałem wyostrzonych rowerach hamulce. To dopełniało niepewność piasty w razie potrzeby hamowania.
Ryzyko spadającego łańcucha - po odkręceniu zębatki to nie tylko brak jedynego hamowania, ale też często zaklinowanie koła o łańcuch- przy oponie. Raz mnie to mało nie zabiło na środku 3 paskowej drogi gdy musiałem na nogach umykać przed samochodami.
[ Dodano: 2010-03-22, 00:29 ]
Na alegro są piasty na kulkach z gwintem i uchwytem do tarczy. (Joytech?) Można zrobić swoisty Flip flop Wolnobieg plus ostre po stronie tarczy. Jedyne co nie pasuje to oś na zacisk trzeba było by zmienić, wraz z podkładką, tutką po stronie wolnobiegu. Tutka stroi tą piastę na 135mm czyli trzeba ją przyciąć o 9 mm. Nowa oś oczywiście ma być dłuższa. Uwaga - należy sprawdzić rodzaj gwintu na ośce, czy są dostępne takie same jak oryginalna - pełne osie o takim skoku zwojów. Z tego co pamiętam takie piasty kosztują około 6o zł. Tylko trzeba dobrać liczbę otworów do obręczy - bo może być jakiś standard do BMX o podobnej budowie
#12
Napisano 22 marzec 2010 - 10:51
tr, to było napisane z lekkim przymrużeniem oka, co widać na końcu tego zdania, i była to delikatna parafraza słów rodem z PRL-u w stylu "Przestrzeganie zasad BHP gwarancją bezpieczeństwa w miejscu pracy."To głupota pisać, że jest jakaś gwarancja tym bardziej w odpowiedzi na zapytanie bardzo młodego kolegi. Ciekawe co powiesz jego rodzicom gdy wbije się pod tramwaj.
Oczywiście nie namawiam młodego adepta sztuki ostrokołowej do uciekania się do metod rodem z historii Japonii (vide: kamikadze). Jak mniemam, przy swoim pierwszym ostrzaku, uwzględnił istnienie hamulca. Jeśli tak to mądrze postąpił.
Co do awaryjności, to myśląc podobnie jak Ty, można by żec, że nawet w przypadku prawidłowo zmontowanego ostrzaka, na piaście torowej, zakontrowanego prawidłowo, może np. zerwać się łańcuch (a bywały i takie przypadki) albo chociażby zerwać gwint (również takie bywały) i katastrofa gotowa. Dlatego nie ma co przesadzać - ryzyko mniejsze lub większe, że coś się popsuje, jest zawsze. A więc, podobnie jak tr polecam hampelek awaryjny
#16
Napisano 22 marzec 2010 - 19:30
a co z pedałami?
nie będą się odkręcać?
@dominik
za przeproszeniem gowno a nie sie nie uda.
http://www.velosolo.co.uk/shophub.html
da sie i jest to przez niektórych lubiane bardziej niż piasty torowe (nie masz gwintów które mogą się zasyfić, zerwać, odgwincić), a niektórzy strasznie to odżegnują od czci i wiary, bo to niegodne.
ale na początek piasta pod wolnobieg+kontra+distal czy loctite zda egzamin.
inny kolega z kolei mając dojścia załatwił sobie, że mu zębatkę do piasty przyspawali w trzech punktach.kolega do dziś żyje, rozmawiałem z nim wczoraj nawet.
#17
Napisano 22 marzec 2010 - 19:54
A co do sceptycznego nastawienia niektórych na rozwiązanie z piastą pod tarczę. Charge zastosowało bardzo podobne rozwiązanie w piastach do ostrego http://fixedgeargall...haker/index.htm Tylko ciekaw jestem jak z siłą zacisku piasty.
#20
Napisano 23 marzec 2010 - 01:59
Charge zastosowało bardzo podobne rozwiązanie w piastach do ostrego http://fixedgeargall...haker/index.htm Tylko ciekaw jestem jak z siłą zacisku piasty.
piękna piasta kurde pewno kupe kasy kosztuje a bym sobie chętnie do ostrego taką wrzucił ;-)
a co z pedałami?
nie będą się odkręcać?
Nie będą a przynajmniej u mnie się nie odkręcają a już miałem tak w 3 korbach i ani jeden pedał sie nie poluzował