Skocz do zawartości


Koszt i rodzaj kaset i klamkomanetek.


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_Jareq_*

Gosc_Jareq_*
  • Gość

Napisano 21 marzec 2010 - 23:09

Witam coolegów coolarzy.
Moje pytanie tyczy sie zmiany kaset i ewntualnie innych współpracujących układów w mojej szosie". Gdyż ostatnio na prostych odcinkach próbuje robić większe prędkości i niestety macham nogami jak głupi i więcej nie pójdzie , a z tego co mi wiadomo na bębenku na 8 mam założonych 7 kaset ( rower kupiłem złóżony ) i co gorsza ostatnio największa i najmniejsza nie wchodzą przy przekładaniu... więc mam pytanie:
:arrow: Jakie są koszty zmiany tych części ( :?: ) bo jeśli wymienić kasety to pewnie i klamkomanetki...hmm...i jak to zrobić ,co wymienić żeby efekt był zadowalający ?? Wszystkie kasety wraz z bębenkiem i klamkomanetkami ??

Z góry bardzo dziękuje za pomocne odpowiedzi ;-)

#2 MK747

MK747
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 marzec 2010 - 23:51

A jakie teraz masz klamkomanetki?

#3 tr

tr
  • Użytkownik
  • 214 postów
  • SkądW-wa

Napisano 21 marzec 2010 - 23:55

coolarzem nie jestem więc odzywam się nie pytany

o ile to nie szyfr bądź slang to ustalmy fakty:

Kaseta umownie jest jedna.

Składa się z zębatek. Czyli np.: 6-7-8-10-11 zębatek.

Do konkretnego rodzaju kasety patrz powyżejdedykowane są klamkomanetki. Manetki cierne na ramie czasami nie mają indeksacji, albo można taką wyłączyć.

Albo studiując forum i internet dojdziesz do przyczyny złej pracy Twojego napędu albo poprosisz kogoś, warsztat o interwencję.

Jeżeli chesz pozostać przy 7 biegach i masz korbę z blatem 52 lub 53 zęby szukaj kasety 7 s 13-26. Na Mazowszu wytrzymasz nawet mocne tempo. Gór u nas brak. Jeżeli jesteś demonem predkości albo masz korbę 50 z - znajdź kasetę 11-19.

Na tematy napędu itp znajdziesz na tym forum mnóstwo detali.

Pozdrawiam
m

#4 Mateunio

Mateunio
  • Użytkownik
  • 944 postów
  • SkądKT

Napisano 22 marzec 2010 - 07:20

Jareq Jeśli faktycznie potrzebujesz kasety na 8 to mam taką z łańcuchem. Więcej informacji znajdziesz w dziale Sprzedam lub przez Priv

Sticker-e1508358125669.jpgcrankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru

 


#5 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 455 postów
  • Skądz neta

Napisano 22 marzec 2010 - 08:18

dawno w tematach kosztów kaset i kompatybilności nie siedziałem ale tak mi się wydaje że jak ktoś ma klamki na 7sp to niech się nie wychyla i nie kozaczy z napędzami na 8-9sp bo producenci nie są w ciemię bici i zanitowali w clustery zębatki które najczęściej się zużywają ergo - wymieniając zębatkę kupujesz całą kasetę. Mnie bolą zęby od takiego zbójectwa i ciszę sie że mam starą Campę do której są jeszcze oddzielne zębatki Miche - co prawda w cenie 18zł ale mi ich potrzebne są dwie, trzy góra a nie cała kaseta bo 11 to używam raczej na zjazdach których u mnie i tak na lekarstwo a do tego nie zamierzam pocalowac sie na takim zjeździe z samochodem więc nie kozaczę za bardzo i jej prawie nie używam podobnie jak numerków 22 i 23.
Ostatnio kupiłem sobie trekkinga na 7sp - rower właściwie nieużywany a w dodatku zębatki, łancuchy to chodzą do tego w cenie dobrego piwa w knajpie - nic tylko jeździć, smarować i wymieniać.

#6 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 marzec 2010 - 09:15

Witam coolegów coolarzy.
Moje pytanie tyczy sie zmiany kaset i ewntualnie innych współpracujących układów w mojej szosie". Gdyż ostatnio na prostych odcinkach próbuje robić większe prędkości i niestety macham nogami jak głupi i więcej nie pójdzie , a z tego co mi wiadomo na bębenku na 8 mam założonych 7 kaset ( rower kupiłem złóżony ) i co gorsza ostatnio największa i najmniejsza nie wchodzą przy przekładaniu... więc mam pytanie:
:arrow: Jakie są koszty zmiany tych części ( :?: ) bo jeśli wymienić kasety to pewnie i klamkomanetki...hmm...i jak to zrobić ,co wymienić żeby efekt był zadowalający ?? Wszystkie kasety wraz z bębenkiem i klamkomanetkami ??

Z góry bardzo dziękuje za pomocne odpowiedzi ;-)


Z tego za bardzo nie wiele rozumiem, pisz po polsku.
Najlepeij wrzuc zdjecia odpowiedniej jakosci albo podjedź do serwisu jakiegos , może regulacja przerzutki wystarczy aby obsługiwała skrajne przełożenia.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#7 wunderfaust

wunderfaust
  • Użytkownik
  • 455 postów
  • Skądz neta

Napisano 22 marzec 2010 - 09:25

Przekłądając na język który choć trochę można zrozumieć to pewnie kolega ma piastę na 8sp i założył ktoś tam siódemkową kasetę. Całość moze byłaby logiczna gdyby nie fakt że mu przerzutka nie obejmuje całego zakresu więc mniemać należy ze oryginalnie była ustawiona była na 7 lub 6 speed ale ktoś może zamienił bębenek albo koło czy piastę na 8 i zostawil siedmiobiegową kasetę (pewnie z podkładką) oraz nie wyregulował przerzutki teraz sie to gryzie bo ma ograniczniki za mocno przykręcone i źle naciągniętą linkę. jak tak jest to trzeba teraz regulować całą przerzutkę a jak ktoś zamienił mu tylko bębenek z 7 na 8 to jeszcze koło "przedishować" żeby było po bożemu
tak sobie to galantnie wykoncypowałem

#8 Gosc_Jareq_*

Gosc_Jareq_*
  • Gość

Napisano 22 marzec 2010 - 14:48

Przekłądając na język który choć trochę można zrozumieć


Nie siedzę w tym aż tak bardzo bo mało osobiście robiłem w rowerze (zaleta roweru), więc napisałem jak to wygląda z mojej perspektywy...jakbym był tak mądry jak Ty to bym nie pisał tu...przerzutka nie przerzuca na najmniejszą i największą tgylną zębatkę...i prawdopodobnie mam zamontowaną podkładkę bo powinno być 8 a nie 7 zębatek ( z tego co mi jakiś czas temu kumpel powiedział ).

#9 zawadkaj

zawadkaj
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 22 marzec 2010 - 15:13

Jareg w jakiej dzielnicy mieszkasz?
Nie jestem specjalistą,ale może mógłbym Ci pomóc.

#10 Gosc_Jareq_*

Gosc_Jareq_*
  • Gość

Napisano 22 marzec 2010 - 20:55

w jakiej dzielnicy mieszkasz?


Targówek...o/Ronda Żaba

#11 zawadkaj

zawadkaj
  • Użytkownik
  • 86 postów
  • Skądwarszawa

Napisano 23 marzec 2010 - 09:15

Jareg ja mieszkam na Białostockiej to jest rzut beretem od Ciebie,pracuję do 16-tej.

#12 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 23 marzec 2010 - 16:45

Jesli ktoś szuka tanich manetek na KIEROWNICE to z mojej strony mogę polecic R440. Dziś przebyłem pierwsze testowe kilometry i póki co jestem zadowolony z efektu końcowego. Jestem przekonany, że jest to na pewno wygodniejsze i bezpieczniejsze rozwiązanie niż manetki na ramie.

#13 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 23 marzec 2010 - 17:05

Myślałem, że je polecasz bo może chcesz sprzedać....




Dodaj odpowiedź