Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa Karbon Na Tarczach I 105/ultegrze Za ~7Tys?


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 11 kwiecień 2016 - 13:34

Mam taki rower:

http://szosa.org/top...6-norco-search/

Plusy na pewno są takie, że ma hydraulikę i sztywne osie. Bez sztywnych osi, a zwłaszcza a zwłaszcza z tarczami mechanicznymi na pewno roweru bym nie kupił.

To już bym wolał zostać przy hamulcach obręczowych.



#22 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 11 kwiecień 2016 - 15:13

Bez sztywnej osi to bym się nawet bał, bo siły powstałe podczas hamowania tarczą powodują wyrwanie koła z widelca. Oczywiście nie dzieje się to zawsze, ani nawet jakoś często, ale tendencja jest.


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#23 Andrew_wojownik

Andrew_wojownik
  • Użytkownik
  • 41 postów

Napisano 11 kwiecień 2016 - 17:59

W przełaju i mtb mam normalną oś, jakoś mnie nie przekonuje, że sztywna oś to coś co "must have", wolałbym szosę bez z uwagi na kompatybilność kół z przełajem (pomijając to, że mam napęd 10rz, ale to już łatwiejsze do zmiany).



#24 Jarython

Jarython
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 11 kwiecień 2016 - 20:04

Jeździłem trochę na przełaju, którego dosyć dobrze "uszosowiłem", więc pozwolę sobie zabrać głos.

1.Opony w przełajach napompujesz spokojnie do 6,5atm(33mm).
2.Przerzucenie kół nie powinno trwać dłużej niż 5 minut - przyjmując, że masz drugi komplet kół(szosowych) z tarczami. Przerzutka kasety i drobna regulacja hamulców(wynikająca z różnicy zużycia tarcz) to moment.
3.

Colnago obiecuje, że dystans potrzebny do wyhamowania roweru został zmniejszony aż o 52% w porównaniu do standardowych hamulców szosowych.

Nie wiem w jakich warunkach zostały przeprowadzone testy, ale nie uwierzę w więcej niż 15%. Uważasz, że ta różnica jest większa?
4.Dobre obręcze z dobrymi klockami spokojnie na deszczu dają sobie radę, tym bardziej na suchej powierzchni. Można by prowadzić dyskusję o firmach, modelach, materiałach, ale jednym palcem powinieneś móc zablokować koło.
5.Chętnie poznam kogoś kto zużył obręcz przez hamulce szczękowe. Natomiast zgodzę się, że przy tarczach nie wystąpi przegrzanie obręczy.

Może zamiast ładować pieniądze w nowy rower to lepiej zainwestować w dodatkowe koła + kasetę? Wtedy zmieścisz się w 3 minuty przy przerzucaniu. A obstawiam, że w wielkich górach i regularnych ulewach jeździć nie będziesz.

U nas w kraju przełaj i tak się nie przyjął, bo każdy właściciel dba o niego jak o szosę, każda rysa boli, szkoda napędu w błocie męczyć, itd. Wielu przełaj traktuje jak gravel, czyli po żwirze i nic więcej, bo jeszcze się się pojawią ubytki sztywności materiału...
Jeżeli ktoś nie może sobie pozwolić na dwa rowery to kończy tak jak Ty czy ja. Najpierw próbuje "uszosowić" przełaj, a koniec końców kupuje szosę.

Nie chcę Cie nawracać, ale tarcze w szosie są dziełem marketingu. Odkąd ProTour zaczął używać tarcz to temat pojawia się co chwilę. Ciekawi mnie czy w aero rowerach też będą montować i jeszcze stwierdzą, że dzięki temu zwiększyli aerodynamikę.
Plusem zakupu szosy z tarczami zapewne będzie ułatwiona jej sprzedaż, bo będzie to "rower na czasie", chociaż kto wie czy wtedy nie będą już modne elektryczne systemy hamowania(ABSy?). Najlepszym przykładem marketingu jest fakt, że w kwocie zaproponowanej przez Ciebie w gruncie rzeczy ciężko znaleźć karbonową szosę na ultegrze(gdzie inne parametry nie będą jakoś bardzo odstawiać). Natomiast z klasyczną szosą nie byłoby problemu.

Od siebie zaproponuję ofertę Rose i ich Xeona DX-2000. Trochę droższy, na 105 i aluminiowej ramie, ale na pewno Cie zadowoli, ewentualnie tańszy Author AURA 55 DISC, również na 105 i aluminiowej ramie.

Pozdrawiam.

#25 4gotten

4gotten
  • Użytkownik
  • 1033 postów
  • SkądStargard

Napisano 11 kwiecień 2016 - 23:46

 

5.Chętnie poznam kogoś kto zużył obręcz przez hamulce szczękowe.

 

 

 Miło poznać ;-) Moje obręcze DT Swiss RR 415 dokonały żywota po ok. 15000km. Z wymiany obręczy zrobiła się spora i kosztowna operacja. Przy przeplataniu część szprych zaczęła pękać, niektóre nyple były pozapiekane. Skończyło się na dużo wyższych wydatkach niż planowałem. Jako, że na szosie jeżdżę prawie przez cały rok, w każdych warunkach (poza głębokim śniegiem I lodem na drogach) rower szosowy z tarczami będzie dla moim kolejnym zakupem. Na razie myślę o Cannondale CAAD12 na 105, ale zakup planuję w 2017. Do tego czasu być może wyjdzie coś co bardziej przykuje moją uwagę.



#26 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 12 kwiecień 2016 - 01:23

Od siebie zaproponuję ofertę Rose i ich Xeona DX-2000. Trochę droższy, na 105 i aluminiowej ramie, ale na pewno Cie zadowoli, ewentualnie tańszy Accent AURA 55 DISC, również na 105 i aluminiowej ramie.

Pozdrawiam.

chyba author , nie accent. zreszta 6,5 tys za "105" i aluminiowa rame to smiech na sali...

tutaj "105" i carbon oraz tarcze za 6800 z rabatem -15% - o rabat trzeba pytac mailowo.
http://www.bike-disc...80486/wg_id-111

#27 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 kwiecień 2016 - 07:30

Co do zużycia obręczy przez hamulce szczekowe to wymieniam takowe średnio raz w tygodniu a obecnie w drodze do kontenera ze zlomem stoi takich kół w sumie 4, od poprzedniego poniedziałku. :)

#28 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3126 postów

Napisano 12 kwiecień 2016 - 10:30

Jeśli na tego Cube'a można rzeczywiście uzyskać 15% rabatu, to jest to bardzo ciekawa propozycja.



#29 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 12 kwiecień 2016 - 10:52

1.Opony w przełajach napompujesz spokojnie do 6,5atm(33mm).
 

 

Z ciekawości - jakie masz obręcze? U mnie to obręcze stanowią barierę - 5 barów. Nie stanowi to oczywiście problemu w jeździe przełajowej, kiedy używam i wiele niższych ciśnień, pytam z ciekawości.





Dodaj odpowiedź