Skocz do zawartości


Zdjęcie

Ciężkie Wbijanie Na Dużą Tarcze

przednia przerzutka.

11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zacqu

Zacqu
  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 09 kwiecień 2016 - 09:48

Witam, mam taki problem.

Po 500 km w moim Canyonie ultimate cf na 105 5800 zaczął obcierać łańcuch o wózek przedniej przerzutki. Oddałem więc rower do mechanika, który co prawda wyregulował rower tak że nic nie obciera jednak teraz by wrzucić bieg z małej tarczy na dużą trzeba użyć siły, Klamko manetka chodzi wręcz z dużym oporem.

Mechanik mówi że tak musi być, lecz ja w to nie wierze bo wcześniej biegi zmieniało się gładko.

Próbowałem poluzować linkę, lecz gdy to zrobię przerzutka całkiem odmawia posłuszeństwa.

Co może być problemem? Czy można tak jeździć bez obawy że coś się bardziej popsuje? I na koniec czy może ktoś polecić fachowy serwis w woj. łódzkim, ostatecznie w Warszawie.

 

P.S. Mechanik coś mówił że jest tak bo Canyon coś źle rozwiązał w prowadzeniu linki, więc proszę o wypowiedzi właścicieli tych modeli. Od siebie dodam że jeździłem scottem addictem na ultegrze i tam chodzi wszystko bajka.



#2 Rider

Rider
  • Użytkownik
  • 113 postów

Napisano 09 kwiecień 2016 - 10:36

Linka musi byc odpowiednio napięta żeby jednym kliknięciem odpowiednio wysunąć przerzutke tak aby lańcuch nie obcierał na dużym blacie. Nie dziwne , że jak poluzowałeś linke to jednym kliknięciem dopiero napniesz tą linke a nie zmusisz ją do przesunięcia przerzutki .

Spróbuj wymienic linke i pancerz moze cos tam się w środku porobiło i dlatego nie chodzi w miare płynnie 



#3 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1989 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 09 kwiecień 2016 - 11:43

 

P.S. Mechanik coś mówił że jest tak bo Canyon coś źle rozwiązał w prowadzeniu linki, więc proszę o wypowiedzi właścicieli tych modeli.

 

No jasne... Mechanik chyba trochę szuka wymówki, że nie potrafił tego naprawić. Ja mam Canyona, kolega ma Canyona i jeszcze inny znajomy ma Canyona i nic nie jest źle poprowadzone. Przednia przerzutka w grupach 5800 i 6800 chodzi jak marzenie od nowości (w moim przypadku już niemal 14kkm zrobione). Wymieniałem linki i pancerze i w dalszym ciągu wrzucanie dużego blatu to zaledwie lekkie kliknięcie manetki więc to wszystko kwestia poprawnego ustawienia i naciągu linki. Ciekawe czy mechanik wymieniał linkę podczas próby naprawy? Jeżeli tak to mogła się ona skrzyżować z linką od tylnej przerzutki wewnątrz ramy, trzeba na to uważać przy wymianie.

Tak czy siak nie daj sobie wmówić, że ma to chodzić ciężko. Bo nie ma :)



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png


#4 Zacqu

Zacqu
  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 09 kwiecień 2016 - 12:25

Linka nie była zmieniana. Sam trochę pobawiłem się regulacją i udało mi się odrobinę poprawić działanie przerzutki, lecz to i tak nie tak jak powinno działać.

Nie chce mi się użerać z kimś o 20 zł, więc szukam dobrego mechanika w woj łódzkim.

Rower oddam jeszcze w pon do serwisu u mnie w mieście. Nie wiem czy mi jednak pomogą bo sprzedają głównie rowery MTB.

Czy u was przeskok na półbiegu na małej tarczy jest tak samo mały jak u mnie(wrzucając w górę przeskok jest minimalny, a wrzucając w dół przeskok jest wyraźny) , czy to też wina źle wyregulowanej linki lub przerzutki?



#5 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 kwiecień 2016 - 15:15

Szkoda kasy, to wyraźnie problem ustawień. Przeczytaj dokładnie poradnik na forum, przejrzyj kilka filmików na YT i sam sobie to zrobisz. Płacić 20zł za kilka ruchów baryłką i ewentualnie śrubokrętem jest bez sensu. Sam się naucz, bo pewnie nie raz będziesz musiał to robić.

#6 Tomaszek

Tomaszek
  • Użytkownik
  • 84 postów

Napisano 09 kwiecień 2016 - 20:18

 

P.S. Mechanik coś mówił że jest tak bo Canyon coś źle rozwiązał w prowadzeniu linki, więc proszę o wypowiedzi właścicieli tych modeli. Od siebie dodam że jeździłem scottem addictem na ultegrze i tam chodzi wszystko bajka.

 

Za każdym razem jak mechanik nie wie albo nie umie albo mu się nie chce i odstawi fuszerkę to rzuca tekst o tym, że producent coś źle rozwiązał. Ile razy to ja już słyszałem.... Nawet jeśli chodzi o BB w Trek-u, też zdaniem mechanika całe serie były "źle zaprojektowane". Te firmy mają biura projektowe, prototypy, drukarki 3D i fachowców którzy od lat projektują rowery a tutaj koleszka ze sklepu rowerowego jednogłośnie stwierdza że "źle rozwiązali prowadzenie linek" LMAO ...trochę powagi...

 

Powiem tak, dałem za wygraną z mechanikami i wszystko robię sam przy rowerze. Regulacja przedniej przerzutki może być trudniejsza, zwłaszcza jak nie masz stojaka, ale nic nie do pokonania. Popatrz czy masz adaptor dobrze ustawiony przy przedniej w 105. Taki mały dzyndzyk który właśnie dostosowuje przerzutkę do różnego prowadzenia linek w różnych modelach ramy. Domorośli mechanicy, którzy składają rowery w sklepach często o tym nie wiedzą i adaptor jest w pozycji losowej.



#7 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 kwiecień 2016 - 20:51

Jeśli była tylko regulacja bez wymiany czegokolwiek to:

- linki w tych klamkomanetki to linki pokryte polimerem, który ma poprawić poślizg linki ale schodzi z jej powierzchni. Może się zbierać i zapychać pancerze gniazda w klamce, ślizgi i prowadnice. Odkręć śrubę trzymającą linkę w przerzutce, sprawdź czy klamkomanetka chodzi lekko. Poruszaj palcami wózkiem przerzutki, sprawdź czy nie stawia oporu, poza  tym generowanym przez sprężynę. Może zawiasy przerzutki są sztywne. 

- sprawdź ramę pod suportem - jest tam jakiś zewnętrzny ślizg? Jest czysty, nieuszkodzony? Jak linka idzie do przerzutki? jakieś gniazdo w ramie, prowadnica, rurka? Są czyste i drożne? 

- linka nie ma naderwanej główki? Nie jest pęknięta? Nie strzępią się poszczególne druty?

Sprawdź te rzeczy i je ewentualnie wyeliminuj.


  • piotrkol lubi to

#8 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 10 kwiecień 2016 - 13:10

Wymień linki - nie ma takiej opcji by cokolwiek ciężko miało chodzić.

 

Najlepszy przykład to to, że do tej pory chodziło lekko prawda?

 

Linki mogły się usyfić, mogą gdzieś obcierać, gdzieś coś może uciskać.



#9 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 10 kwiecień 2016 - 13:36

Zmień mechanika, w niektórych ramach jest problem przy pierwszym kliku bo linka idzie pod zbyt ostrym kątem, ale większość problemów związanych jest z nieprawidłową regulacją i/lub zużytymi linkami.



#10 Daniel_105

Daniel_105
  • Użytkownik
  • 178 postów

Napisano 10 kwiecień 2016 - 13:42

A nie przedstawił czasem ślizgu w ramie przez co linka idzie pod złym kątem? Masz przyrząd do ustalania konwertera (11 str instrukcji serwisowej przedniej przerzutki)?

#11 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 10 kwiecień 2016 - 14:31

Podejrzewam że w tej ramie linka przechodzi przez mufę suportu, także nic tam przestawić się nie da, masz tylko dwie możliwości montażu linki, także bez przyrządu da się to ogarnąć bez problemu.



#12 Zacqu

Zacqu
  • Użytkownik
  • 42 postów

Napisano 13 kwiecień 2016 - 21:30

Problem rozwiązany, okazało się że linka była źle założona przez konwenter, o którym mówiliście. Przełożył mi ją mechanik, a biegi ustawiłem sam, jutro zobaczę czy w 100% dobrze. U was też regulacja H  ma bardzo wąski zakres (wręcz mało zauważalny)?

 

I na koniec dziękuje wszystkim za pomoc.





Dodaj odpowiedź