Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie Koła Szosa-Czas, Stożki 40-50Mm, Bez Szytki, 4-5 Tys. Zł

koła

49 odpowiedzi w tym temacie

#1 lporebski

lporebski
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 14 kwiecień 2016 - 10:51

Cześć,

 

kupiłem nowego Speca Venge, dokupuję do niego lemondkę i chcę w nim wymienić koła na lepsze - jak w tytule stożki stożki 40-50mm, bez szytki (głównie ze względu na serwis), 4-5 tys. zł, uniwersalne - starty w zawodach triathlonowych, treningi, góry (1,5-2 tys. rocznie, 1-2 jazdy tygodniowo). Czy możecie coś doradzić?

 

Znalazłem:

Specialized Roval Rapid CL40 Carbon (nie wiem czy uda się zmieścić w cenie, nie mogę znaleźć ich w sklepie online...)

PROFILE DESIGN ZESTAW KÓŁ ARMADA 38

KOŁA SZOSA COSMIC PRO CARBONE

Coś FFWD?

 

Z góry dzięki za pomoc i wszelkie wskazówki.



#2 drm

drm
  • Użytkownik
  • 359 postów

Napisano 14 kwiecień 2016 - 11:28

Tutaj,  u autoryzowanego dealera Speca, masz Rovale CL40 za 5.000zł:

 

http://www.metrobike...40-Carbon/28611



#3 lporebski

lporebski
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 14 kwiecień 2016 - 12:13

Napisałem do nich maila, to muszą być jakieś z poprzednich sezonów bo te na stronie Speca wyglądają inaczej...



#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 14 kwiecień 2016 - 20:36

Ja napisze tak, zamów sobie takie felgi np 

 

http://www.light-bic...ng-surface.html

 

http://www.light-bic...ng-surface.html

 

do tego piasty do wyboru i kloloru np Novatec, Dt 350 czy nawet 240 , a jak się dobrze poskladasz to być może 2 kpl zrobisz 

 

TO TAKI SZYBKI PRZYKłAD NA GORĄCO nie sugestia. 

 

Koła składane mają to do siebie ze nie jesteś przywiązany jak pies do producenta , u którego komponenty zamienne są drogie jak cholera , choćby nawet felgi .......

 

Nie podałeś swojej wagi, .

 

Do czasówkę czy TRI zawsze sugeruje zastosowanie niższej flegi na przód  np 38 mm , a na tył 50 lub nawet 60 mm , jeśli chodzi o jakieś takie koła amatorskie 

 

Przy zastosowaniu takich kół typowo na wyścigi to tylko szytka jeśli walczymy .

 

Koła karbonowe pod oponkę nie są polecane przez producentów do ostrych zajazdów  i długotrwałego hamowania, zwłaszcza dla ciężkich osób !

 

Na samych felgach oszczędzamy też na wadze rotacyjnej , która jest bardzo ważna  bo po co ciągnąć coś niepotrzebnego pod górę.

 

Niestety na zawodach wszystko się liczy i nawet ludzie nie zdają sobie sprawy ile można zaoszczędzić na czasie przejazdu na samych kołach w terenie górzystym czy zróżnicowanym.

 

W terenie płaskim ważniejsza jest aerodynamika całości kolarza i roweru jako jedność, tutaj można walczyć z wyższymi profilami.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 lporebski

lporebski
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 14 kwiecień 2016 - 21:20

Dzięki za porady:) Mimo wszystko rozważam te trzy opcje - od najdroższej:

1) Fulcrum Racing Quattro Carbon (ok. 4,5 tys.zł, full carbon, 40 mm - najlepsze i najlżejsze)
2) Mavic COSMIC PRO CARBONE - cena ok. 3,5 tys. zł, środkowa jakość, 52mm, aluminiowe:(
3) Mavic COSMIC ELITE - zdecydowanie najtańsze, ok 1,6 tys. zł, najcięższe, ale też aerodynamiczne 30mm, może to mi wystarczy?
 
Macie liderów? Zalety/wady?


#6 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 23 kwiecień 2016 - 19:09

A te rozważałeś?: http://vinci-wheels....id-40mm-oponka/.Za cenę alu maviców masz porządne karbonowe na ceramicznych łożyskach o bardziej aero profilu niż przestarzałe mavici. Ewentualnie te Fulcrumy co wymieniłeś też spoko się prezentują.

 

Edit: Sorry, za Vinci Rapid 40C z ceramicznymi łożyskami trzeba dać o 500 zł więcej niż za alu mavici. No ale opcja i tak ok.



#7 lporebski

lporebski
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 08:44

Zdecydowałem się ostatecznie na Fulcrumy (http://www.fulcrumwh...-quattro-carbon)

Dętka jest bardziej dopasowana do mojego stylu jazdy (raczej treningowo, dużo w górach, mało startów)



#8 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 10:21

Też dobry wybór, z tych 3 co wymieniłeś to na pewno najlepszy. Ja bym jednak wziął te rapidy, bo są też pod oponkę, lżejsze, tańsze i w niczym gorsze. Ale Fulcrum też ok, kwestia gustu.



#9 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 kwiecień 2016 - 22:13

w górach to nie poszalejesz na tych kołach :) , jeden zjazd mocno po hamulcu i po Tobie (nie życzę tego ! )

ja sobie złożyłem kółeczka na DT240S i tak mogłeś zrobić jak koledzy radzili , te koła co kupiłeś owszem fajne ale rozwalisz obręcz a na naszych drogach tak może się stać zapłacisz z 2 tyś i to będzie boleć , koła z carbonu to tylko szytka lub tarcza , dętka to tylko na płaskie etapy



#10 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 26 kwiecień 2016 - 08:20

Też słyszałem takie opinie o karbonowych kołach pod oponkę, ale nie wiem ile w tym prawdy. Mi osobiście nigdy się nic takiego nie przytrafiło, z tego co wiem w Proturze też część zawodników jeździ na oponkach na górskich etapach a na pewno mają koła z karbonu i nie mają tarcz. Więc chyba bym tak nie dramatyzował.



#11 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 kwiecień 2016 - 09:16

w PorTour na dętkach ? pierwsze słyszę :) , mieszkam w górach i widziałem jak strzelają dętki na obręczach carbonowych przy zjazdach



#12 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 26 kwiecień 2016 - 09:24

Można wiedzieć dlaczego tak się dzieje ? Sam sie zastanawiam czy w przyszlosci nie zrezygnowac z szytki na rzecz dętki.

#13 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 26 kwiecień 2016 - 11:45

Można wiedzieć dlaczego tak się dzieje ?

Od temperatury podczas hamowania



#14 spec

spec
  • Użytkownik
  • 287 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 kwiecień 2016 - 18:37

dokładnie temperatura robi swoje po płaskim nie ma problemu , ale po co obręcze carbonowe do dętki ? ma być lekko a 2 dętki  to 200g

na ozdobę ? , wolę mieć dobre piasty i dobre alu obręcze za połowę ceny kół carbonowych co tak naprawdę dają rozumiem pod szytkę waga i toczenie

 



#15 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 28 kwiecień 2016 - 09:25

dokładnie temperatura robi swoje po płaskim nie ma problemu , ale po co obręcze carbonowe do dętki ? ma być lekko a 2 dętki  to 200g

na ozdobę ? , wolę mieć dobre piasty i dobre alu obręcze za połowę ceny kół carbonowych co tak naprawdę dają rozumiem pod szytkę waga i toczenie

 

Są dostępne dętki ważące po 50g



#16 lporebski

lporebski
  • Użytkownik
  • 8 postów

Napisano 28 kwiecień 2016 - 10:32

Witam, wiem że mogą wystawić problemy z nagrzewaniem carbonów na długich zjazdach. Sporo o tym czytałem. Ale po pierwsze to musiałby być długi zjazd w Alpach, w gorący dzień, ciągiem. Po drugie technologia carbonów w tej materii poszła mocno do przodu w ostatnich latach. Te koła robioną są w fabryce Campagnollo i są zalecane m.in. w góry (http://www.fulcrumwh...-quattro-carbon). Poza tym 90% mojej jazdy to mimo wszystko tereny nizinne lub pagórki.

W internecie, na forach, niestety pełno jest takich opinii wygłaszanych przez osoby które coś gdzieś słyszały, a zadowoleni użytkownicy jeżdżą i są zadowoleni. Powiem tak, trochę swego czasu jeździło po Alpach Włoskich i Francuskich i widziałem jak strzelają opony na rozgrzanej oponie alu... potestuję i dam znać.

Opinie w stylu jeden mocny zjazd i po Tobie to już chyba lekka przesada:/

W każdym razie dziękuję za pomoc i uwagi.



#17 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 28 kwiecień 2016 - 15:55

Dokładnie, nie ma co przesadzać. Coś się zdarzyć zawsze może i nie ma co dramatyzować, że 'dętki strzelają' bo strzelić też może i na alu. Zależy też jaka dętka, jakie warunki itp. Mi kiedyś np. na trenażerze strzeliła od temperatury. Czy to zaraz powód, żeby pisać, że na trenażerze strzelają dętki? Raczej nie, po prostu dość wylajtowana dętka, pare miesięcy już miała, specyficzne warunki i się tak zdarzyło i tyle.



#18 raf

raf
  • Użytkownik
  • 140 postów
  • Skądwracasz?

Napisano 02 maj 2016 - 18:54

Zdecydowałem się ostatecznie na Fulcrumy (http://www.fulcrumwh...-quattro-carbon)

Dętka jest bardziej dopasowana do mojego stylu jazdy (raczej treningowo, dużo w górach, mało startów)

Jestem tylko ciekaw jak się będą zachowywały te koła w deszczu. Podobno felgi karbonowe podczas deszczu "nie hamują". Co prawda coś pisze o "3diament torach hamowania na obręczy", ale pytanie tym bardziej istotne, że do tej pory słyszałem o korkowych okładzinach hamulcowych jako jedynych, które sobie z karbonem jakoś radzą.

Jak jest w tym przypadku? Producent zaleca jakieś specjalne okładziny hamulcowe?



#19 szosowiec_pro

szosowiec_pro
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 03 maj 2016 - 08:12

Zawsze do karbonowych obręczy musisz mieć specjalne klocki hamulcowe. I wtedy dobrze hamuja każde koła z karbonowa obrecza. A jak obręcze maja powierzchnie hamulcowa pokryta bazaltem bądź jakieś inne rozwiązanie to prawdopodobnie z odpowiednimi klockami nie odczujesz różnicy nawet w deszczu.
  • szosowiec_pro lubi to

#20 raf

raf
  • Użytkownik
  • 140 postów
  • Skądwracasz?

Napisano 03 maj 2016 - 08:29

Właśnie wszędzie, gdzie czytam na temat karbonowych obręczy, podają największą wadę ich zachowanie podczas hamowania w deszczu - nawet korkowe (specjalne do karbonu) okładziny nie są skuteczne w deszczu - mówi się, że karbony w deszczu "nie hamują".

A co z obręczami karbonowymi i aluminiowym torem hamowania? Takich kół jest dość dużo, a wcale do nich nie potrzeba zmiany klocków na korkowe, i do tego ich zachowanie w deszczu jest standardowe.

 

Kupując koła karbonowe warto mieć pełen ogląd sprawy. Jak bym ja miał kupować koła karbonowe, to tylko właśnie z aluminiowym torem hamowania. A gdybym miał kupować full carbon, to tylko brałbym pod uwagę 2 opcje: w deszczu używałbym innych kół, ale trzeba by też wymieniać okładziny hamulcowe, albo miałbym tarczowe hamulce, które ponoć już wchodzą do wyścigów szosowych - na razie na próbę.





Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: koła