Ja raczej nie wybrałbym nic .
Piszesz ze tereny są płaskie , więc pewnie wieje ,a jak jest wiatr to wysoki stożek owszem pomaga ale żeby polatać w poprzek jezdni , ewentualnie do rowu .
O ile tylne koło nie jest tak newralgicznym punktem to przednie jak najbardziej i odpowiada w największym stopniu za prowadzenie roweru.
Wysokie stożki powyżej 50 mm, stosuje się raczej wyłącznie na wyścigi w terenach bardziej osłoniętych, i raczej na krótkie dystanse gdzie potrzebna jest nam aerodynamika do osiągnięcia określonego celu np czasówka.
Jednakże w tych przypadkach stosuje się mniejszy stożek z przodu aby zminimalizować wpływ wiatru na boczne uderzenia.
Taka samo wysoki stożek przeszkadza w kierowaniu rowerem, rower robi się mulasty, zwłaszcza przy większych prędkościach jazdy w dół .
Jeśli chcesz odczuć jak latają koła karbonowe to oczywiście tylko i wyłącznie system na szytke, w systemie na oponkę już same felgi ważą więcej i tracimy na masie rotującej , przydatnej podczas jazdy pod górę .
W przypadku samotnych jazd w opisanych terenach założyłbym max 38 na przód, 50 na tył.
Co do samego stosowania systemu na oponę nie będę się wypowiadał bo .....nie , to już jak kto lubi.
Obręcz cała karbonowa czy z rantem alu ? no to jest ciekawostka, obręcz alu jest nakładana , naklejana na korpus carbonowy i najczęściej niewymienna choć firma HED robiła wersje wymienne co było dobrą opcją , ale same koła ceną wysoką no i trzeba było felgę do nich wysłać na przemontaż.
W przypadku karbon alu stosujemy zwykłe klocki co jest też zaletą
Ale reasumując , chcesz dobre koła w dobrej kasie to zamów sobie felgi np tutaj
http://www.light-bic...ed-rim/clincher
ciekawą opcją jest np 35/55 mm zestaw
di tego piasty , szprychy na miejscu i masz komplet bardzo dobrych kół i to poniżej 3 tysiaków , czyli w kasie do 7 koła możesz sobie zamówić 2 kpl kól , z różnymi stożkami i bawić się do woli.
Koła systemowe pozostawmy zawodnikom, dostają za darmo, mają serwis zapewnionym nie płacą za części zapasowe .
Obręcze od dobrego "chińczyka" będą taka samo dobre do budowy kół
Robiąc koła na zamówienie, mam od czasu do czasu możliwość potestowania karbonów z oponkami też , ale nie zachwyciły mnie praktycznie żadne, jeździłem nawet na felgach szerokich na 27 mm ! z oponami 25 i nie chce pisac ze wlożone koszty w systemy na oponke są po prostu porażką, w tych [przypadkach wole jednak swoje alu Fobosy , cena do jakości i kasy bije takie carbony na łeb i szyje .
Ale jak kto woli, można się uczyć na własnych błędach byleby jak najtaniej.