Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pomoc W Wyborze Kół


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 banditoz

banditoz
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 16 kwiecień 2016 - 11:23

Witam

 

 

Poszukuje kół z wyższym stożkiem i powiedzmy wybór zaweziłem do 2 a mianowicie 

 

http://www.metrobike...60-Carbon/28414

 

a

 

http://www.metrobike...6-Classic/28158

 

oba zestawy moge mieć w podobnej cenie tj. Roval za 5k, dt za 4,5k.

 

 

Czytałem też że na wysokim stożku niepewnie sie prowadzi rower. Mój wzrost 178 waga 74kg.

 

Zastanawiałem sie też nad Vision metron 55 ale cena prawie 6k wiec odpada.

 

U mnie raczej płaskie tereny górek mało. A chciabym polatać trasy po około 100km+, wyścigi sporadycznie

 

Dzieki z góry za pomoc



#2 banditoz

banditoz
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 20 kwiecień 2016 - 13:06

Ewentualnie jeszcze doszły

Bontrager Aura 5

Mavic cosmic carbone SL

Jest sens bawić się w połączenie carbonu i alu czy lepiej sam karbon?

#3 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 06:36

Roval za 7k zł a zapleciony na szprychach za 3 zł...Nic dodać nic ująć.

Wybierając z pośród tych kół które wymieniłeś postawiłbym na Bontrager Aura 5 z prostej przyczyny...cena.



#4 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2016 - 06:52

Zanim skusisz się na super cenę Aury to może przejedź się na tych kołach. Orkiestra na szosie :)

Koła przy prędkościach zazwyczaj typowych do normalnej jazdy czyli powiedzmy od 30 km/h w górę (góry nie podaję, bo mało kiedy przy normalnej jeździe się ją osiąga) obręcze zaczynają generować specyficzny dźwięk, zapewne zawirowania (profil karbo przyklejony jest do alu obręczy). Dla mnie to paskudne wycie dyskwalifikuje Aury z zakupu.

Sam profil karbo jest bardzo miękki i można łatwo go uszkodzić (widziałem to dwa razy). 



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 21 kwiecień 2016 - 06:54

Co dolega szprychom DT Revolution, że nie są godne tych kół? Przez długi czas był to najwyższy model lekkich szprych tego producenta. 



#6 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 07:02

Co dolega szprychom DT Revolution, że nie są godne tych kół? Przez długi czas był to najwyższy model lekkich szprych tego producenta. 

Samym szprychom może i nic,lecz cena kół nie jest im godna.



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 kwiecień 2016 - 07:25

 Ja raczej nie wybrałbym nic .

 

Piszesz ze tereny są płaskie , więc pewnie wieje ,a jak jest wiatr to wysoki stożek owszem pomaga ale żeby polatać w poprzek jezdni , ewentualnie do rowu .

O ile tylne koło nie jest tak newralgicznym punktem to przednie jak najbardziej  i odpowiada w największym stopniu za prowadzenie roweru.

 

Wysokie stożki powyżej 50 mm, stosuje się raczej wyłącznie na wyścigi w terenach bardziej osłoniętych, i raczej na krótkie dystanse gdzie potrzebna jest nam aerodynamika do osiągnięcia określonego celu np czasówka.

 

Jednakże w tych przypadkach stosuje się mniejszy stożek z przodu aby zminimalizować wpływ wiatru na boczne uderzenia.

 

Taka samo wysoki stożek przeszkadza w kierowaniu rowerem, rower robi się mulasty, zwłaszcza przy większych prędkościach jazdy w dół .

 

Jeśli chcesz odczuć jak latają koła karbonowe to oczywiście tylko i wyłącznie system na szytke, w systemie na oponkę już same felgi ważą więcej i tracimy na masie rotującej , przydatnej podczas jazdy pod górę .

 

W przypadku samotnych jazd w opisanych terenach założyłbym max 38 na przód, 50 na tył.

 

Co do samego stosowania systemu na oponę nie będę się wypowiadał bo .....nie , to już jak kto lubi.

 

Obręcz cała karbonowa czy z rantem alu ? no to jest ciekawostka, obręcz alu jest nakładana , naklejana  na korpus carbonowy i najczęściej niewymienna choć firma HED robiła wersje wymienne co było dobrą opcją , ale same koła ceną wysoką  no i trzeba było felgę do nich wysłać na przemontaż.

W przypadku karbon alu  stosujemy zwykłe klocki co jest też zaletą  

 

Ale reasumując , chcesz dobre koła w dobrej kasie to zamów sobie felgi np tutaj 

http://www.light-bic...ed-rim/clincher

ciekawą opcją jest np 35/55 mm zestaw 

di tego piasty , szprychy na miejscu  i masz komplet bardzo dobrych kół i to poniżej 3 tysiaków , czyli w kasie do 7 koła możesz sobie zamówić 2 kpl kól , z różnymi stożkami i bawić się do woli.

 

Koła systemowe pozostawmy zawodnikom, dostają za darmo, mają serwis zapewnionym nie płacą za części zapasowe .

 

Obręcze od dobrego "chińczyka" będą taka samo dobre do budowy kół 

 

Robiąc koła na zamówienie, mam od czasu do czasu   możliwość potestowania karbonów z oponkami też , ale nie zachwyciły mnie praktycznie żadne, jeździłem nawet na felgach szerokich na 27 mm ! z oponami 25 i nie chce pisac ze wlożone koszty  w systemy na oponke są po prostu porażką, w tych [przypadkach wole jednak swoje alu Fobosy , cena do jakości i kasy bije takie carbony na łeb i szyje .

Ale jak kto woli, można się uczyć na własnych błędach byleby jak najtaniej.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 21 kwiecień 2016 - 07:33

Co dolega szprychom DT Revolution, że nie są godne tych kół? Przez długi czas był to najwyższy model lekkich szprych tego producenta. 

 

ano to dolega ze nie są to szprychy aero  i są beznadziejne do budowy kół szosowych ze względu na łatwą skrętność w trakcie montażu  .

Tylko nieświadomy amator montażysta podłapie takie szprychy montując koła, a wiele firm "uważanych " popełnia błędy lansując się na profesjonalne .

w kołach karbonowych czy nawet zwykłych stożkach alu należy stosować szprychy płaskie, pomaga to w budowaniu kół  i powiedzmy jest bardziej to zgodne z zasadami  aerodynamiki.


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 szosowiec_pro

szosowiec_pro
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 15:11

Dokładnie zgadzam się z kolegą powyżej. Niepłaskie szprychy w szosie to porażka, a co dopiero przy aero stożkach... Jak widzę taki zestaw to wykreślam daną markę z listy 'profesjonalnych'



#10 banditoz

banditoz
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 24 kwiecień 2016 - 01:05

Ja raczej nie wybrałbym nic .

Piszesz ze tereny są płaskie , więc pewnie wieje ,a jak jest wiatr to wysoki stożek owszem pomaga ale żeby polatać w poprzek jezdni , ewentualnie do rowu .
O ile tylne koło nie jest tak newralgicznym punktem to przednie jak najbardziej i odpowiada w największym stopniu za prowadzenie roweru.

Wysokie stożki powyżej 50 mm, stosuje się raczej wyłącznie na wyścigi w terenach bardziej osłoniętych, i raczej na krótkie dystanse gdzie potrzebna jest nam aerodynamika do osiągnięcia określonego celu np czasówka.

Jednakże w tych przypadkach stosuje się mniejszy stożek z przodu aby zminimalizować wpływ wiatru na boczne uderzenia.

Taka samo wysoki stożek przeszkadza w kierowaniu rowerem, rower robi się mulasty, zwłaszcza przy większych prędkościach jazdy w dół .

Jeśli chcesz odczuć jak latają koła karbonowe to oczywiście tylko i wyłącznie system na szytke, w systemie na oponkę już same felgi ważą więcej i tracimy na masie rotującej , przydatnej podczas jazdy pod górę .

W przypadku samotnych jazd w opisanych terenach założyłbym max 38 na przód, 50 na tył.

Co do samego stosowania systemu na oponę nie będę się wypowiadał bo .....nie , to już jak kto lubi.

Obręcz cała karbonowa czy z rantem alu ? no to jest ciekawostka, obręcz alu jest nakładana , naklejana na korpus carbonowy i najczęściej niewymienna choć firma HED robiła wersje wymienne co było dobrą opcją , ale same koła ceną wysoką no i trzeba było felgę do nich wysłać na przemontaż.
W przypadku karbon alu stosujemy zwykłe klocki co jest też zaletą

Ale reasumując , chcesz dobre koła w dobrej kasie to zamów sobie felgi np tutaj
http://www.light-bic...ed-rim/clincher
ciekawą opcją jest np 35/55 mm zestaw
di tego piasty , szprychy na miejscu i masz komplet bardzo dobrych kół i to poniżej 3 tysiaków , czyli w kasie do 7 koła możesz sobie zamówić 2 kpl kól , z różnymi stożkami i bawić się do woli.

Koła systemowe pozostawmy zawodnikom, dostają za darmo, mają serwis zapewnionym nie płacą za części zapasowe .

Obręcze od dobrego "chińczyka" będą taka samo dobre do budowy kół

Robiąc koła na zamówienie, mam od czasu do czasu możliwość potestowania karbonów z oponkami też , ale nie zachwyciły mnie praktycznie żadne, jeździłem nawet na felgach szerokich na 27 mm ! z oponami 25 i nie chce pisac ze wlożone koszty w systemy na oponke są po prostu porażką, w tych [przypadkach wole jednak swoje alu Fobosy , cena do jakości i kasy bije takie carbony na łeb i szyje .
Ale jak kto woli, można się uczyć na własnych błędach byleby jak najtaniej.



Dzięki za doradzenie i jak mniemam zajmujesz sie budowaniem kołek stad tez pytanie dalo by rade zamówić u ciebie taki zestaw?.

Patrzyłem wstepnie na felgi 45 mm pod szytke z otworami 20/24 plus piasty pewnie dt 240

#11 banditoz

banditoz
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 24 kwiecień 2016 - 01:27

No chyba ze jakieś inne piasty godne poleceniaale wolalbym cos sprawdzonego



Dodaj odpowiedź