Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koronka 11Z Do Kasety 105 5600


9 odpowiedzi w tym temacie

#1 kamilzh

kamilzh
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 20 kwiecień 2016 - 09:03

Witam.

Proszę uprzejmie o radę mądrzejszych kolegów. 

Trek Madone 4,5 z roku 2010, na stronie producenta jest jedynie informacja, że kaseta to Shimano 105 12/27 10 rz, Wywnioskowałem z internetów, że oznaczenie to 5600 ale poprawcie mnie jeśli się mylę. Czy można w tym napędzie zdjąć najmniejszą koronkę i założyć 11kę. Jeśli tak to jaka będzie pasowała bo ja się gubię w tych oznaczaniach? Nie chcę wymieniać jeszcze kasety, bo jest w stanie bardzo dobrym. Pytanie poboczne: czy przy zmianie blatu z 50T na 53T muszę zmienić łańcuch na dłuższy? 



#2 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 20 kwiecień 2016 - 09:28

Wydaje mi się że tak, bo też się do tego przymierzałem. Z tym że chyba musisz też mieć nakrętkę dostosowaną do koronki 11.

Ale głowy nie daję. Generalnie: jeśli uda się wszystko ładnie zakręcić, powinno działać.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#3 kamilzh

kamilzh
  • Użytkownik
  • 26 postów

Napisano 20 kwiecień 2016 - 10:03

Wydaje mi się że tak, bo też się do tego przymierzałem. Z tym że chyba musisz też mieć nakrętkę dostosowaną do koronki 11.

Ale głowy nie daję. Generalnie: jeśli uda się wszystko ładnie zakręcić, powinno działać.

Ale jaką tą koronkę kupić, bo większość dostępnych na allegro to koronki do MTB. Nie wiem czy będzie taka pasowała. Nigdzie nie mogłem znaleźć dedykowanej do 105ki 10-cio rzędowej 11 zębów.



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 kwiecień 2016 - 13:08

Zmieniając koronkę z 12T na 11T i tak zaburzasz cały układ kasety, więc tak naprawdę ciężko cokolwiek przewidzieć.

 

W teorii dowolna koronka 10-rzędowa w rozmiarze 11T będzie odpowiednia. W praktyce ciężko powiedzieć z całą pewnością, czy ta albo inna koronka będzie dobrze działała.

 

Na 100% będziesz natomiast potrzebował zmienić nakrętkę z wersji 12T na 11T - są one różne.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 20 kwiecień 2016 - 15:19

Sciagnij sobie pdf do CS 5600. Jest tam ladna tabelka z numerami czesci.

#6 mareksabik

mareksabik
  • Użytkownik
  • 315 postów

Napisano 21 kwiecień 2016 - 17:23

Pytanie poboczne: czy przy zmianie blatu z 50T na 53T muszę zmienić łańcuch na dłuższy? 

 

Jeśli nie miałeś jakoś ekstremalnie napiętego na 50T to raczej nie.



#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 21 kwiecień 2016 - 18:54

Hola, hola, sama zmiana z 50 na 53 to szczegół, zobaczcie jak zmieni się drastycznie skok na korbie z 34 na 53. Pytanie czy przerzutka to obsłuży pojemnością? Anawet gdyby, to z pewnością zacznie kuleć kultura zmiany biegu przy takim skoku.

Koronka 11z od MTB rozmiarem spasuje jednak będzie obkręcon po okręgu. Do tego nakrętka i rodzi się pytanie, czy to ma sens? 10rz kasety można kupić niemal w tej samej cenie co koronka i nakrętka, wystarczy z powodzeniem Tiagra. Korby nie ruszaj, zmień kasetę na najtańszą 11-23 10rz i będzie dobrze, zobaczysz. Ewentualnie zmiana obu zębatek korby na 52 i 36z, a do tego chyba także przerzutki.

To dwa, a trzy to czy jesteś pewny swych mocy, że potrzebujesz przełożenia 53:11? W praktyce to jak 50:10 czyli o 2 ząbki twardziej niż masz obecnie.

#8 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1366 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 21 kwiecień 2016 - 22:20

Hola, hola, sama zmiana z 50 na 53 to szczegół, zobaczcie jak zmieni się drastycznie skok na korbie z 34 na 53. Pytanie czy przerzutka to obsłuży pojemnością? Anawet gdyby, to z pewnością zacznie kuleć kultura zmiany biegu przy takim skoku.

Koronka 11z od MTB rozmiarem spasuje jednak będzie obkręcon po okręgu. Do tego nakrętka i rodzi się pytanie, czy to ma sens? 10rz kasety można kupić niemal w tej samej cenie co koronka i nakrętka, wystarczy z powodzeniem Tiagra. Korby nie ruszaj, zmień kasetę na najtańszą 11-23 10rz i będzie dobrze, zobaczysz. Ewentualnie zmiana obu zębatek korby na 52 i 36z, a do tego chyba także przerzutki.

To dwa, a trzy to czy jesteś pewny swych mocy, że potrzebujesz przełożenia 53:11? W praktyce to jak 50:10 czyli o 2 ząbki twardziej niż masz obecnie.

 

Dokładnie jak piszesz, zmiany zębatek w korbie muszą być zgodne ze specyfikacją przedniej przerzutki no i zasięgiem tylnej, bo inaczej pewnych położeniach łańcuch będzie za mocno napięty, a w innych za luźny i będzie bił po ramie.

Już lepiej "zajeździć" korbę (u mnie to jakieś 35 tyś. km) i kupić nową.


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#9 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 21 kwiecień 2016 - 23:50

Większość nowych przerzutek przednich 2-rzędowych obsługuje max 16T, a trzyrzędowych 20T. Starsze przerzutki, w tym 5600 obsługiwały w teorii 15T, ale praktyka pokazuje że radzą sobie dobrze w typowych kompaktach 50/34. Kombinacja 52/36 ma identyczną różnicę zębów co 50/34 także tutaj nie będzie problemu. 



#10 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 22 kwiecień 2016 - 05:39

Kombinacja 52/36 ma identyczną różnicę zębów co 50/34 także tutaj nie będzie problemu. 

Dla tego jak powiększać kompakta, to tylko do tej postaci 52/36





Dodaj odpowiedź