Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła 700X25 W Ramie Szosowej


39 odpowiedzi w tym temacie

#1 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 06:25

Próbuje od jakiegoś czasu dowiedzieć się czy opona 700x25 zmieści się w mojej szosie. Obecnie mam 23 c. Cały czas bałem się czy opona 25 mm nie będzie ocierać o obręcz przednie przerzutki bo przy zużytej oponie przerwa wynosi 2,5 mm ale nie zwracałem uwagi na odstęp opony od hamulca. Zmierzyłem i szok, przerwa 1 mm. Czy mam ramę tylko do opon 23 c i węższych czy różnica grubości między oponami 23 a 25 jest mniejsza niż 1 mm? 

 

pozdrawiam



#2 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 25 kwiecień 2016 - 07:24

Dla standardowych opon różnica promienia kół wynosi 1,432mm.

Przy założeniu:

23C - 2096mm

25C - 2105mm

pi - 3,142



#3 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 07:59

Z wyliczeń czysto matemaycznych to nie wejdzie ale może ktoś miał i zakładał. Wychodzi na to,że mam rame tylko do rozmiaru 23 c  :cry:



#4 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 08:28

Moze podasz model, to ułatwi sprawę

#5 Rider

Rider
  • Użytkownik
  • 113 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 08:33

Rownież miałem ten problem . Kupiłem opone 25 c po pokach było ok mieściła się ale po napompowaniu obcierała o poprzecze do której przykręca się tylny hamulec . 



#6 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 08:37

Rama BH Global Concept. Właśnie boje się o ten hamulec. Jest jakaś różnica w oznaczeniu 25 a 25 c? Może zmienić hamulec?



#7 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 09:55

Dlatego licze ,że może się uda. Z przodu mam obręcz 15 mm i opona jest szersza niż z tyłu na obręczy 13 mm o prawie 1 mm. Wysokością opony też się różnią ale na obu jest nierównomierne zużycie. 



#8 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 kwiecień 2016 - 10:04

Wiele zależy od konkretnego modelu opony, ponieważ wbrew pozorom niektóre opony 700x25 dosyć znacznie różnią się wymiarem zarówno na szerokość, jak i na wysokość. Bardzo wiele zależy też od wewnętrznej szerokości obręczy, gdyż w węższej i w szerszej obręczy, zupełnie inaczej układa się opona 23 mm, a zupełnie inaczej 25 mm.

 

proszę rozwinąć teorie .

 

Stomek, raczej opona 25 mm Ci nie wejdzie , za mało miejsca 

 

Są ramy projektowane wyłącznie po oponki 23 mm, np czasówki, albo aero .

Są ramy karbonowe np Scott , sprawdzaliśmy parę modeli i 23 i nic więcej 

 

Górną granica szerokośći flegi C  jest 18 mm, po wyżej tej wartości opona już nie rozszerza się  bo szerokość flegi już na to nie pozwala, opona na dodatek obniża się .

Opisywałem na blogu rozmiary , np Duro Hipersonic, albo Stinger w rozmiarze 25 na obręczy 17-18 C ma szerokosć 27,5-28 mm !!! i to trzeba uwzględniać  przy zakupie opon .

Są firmy oponiarskie , których opony będą miały mniejszą szerokość, różnica 1-2 mm nawet , ale to trzeba zawsze sprawdzić na kole .

 

W ramie standardowej szosówki "normalnej" powinno zostać na dolnych tylnych widełkach po bokach opony ok 3 mm na bok , tak samo prześwity pod hamulcem czy widłami z przodu także ok 2 mm .


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#9 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 10:42

Zrobiłem pomiary. Na widełkach przednich i tylnych po bokach po 5 mm luzu to może jednak jest zwykła szosówka? Z tyłu od opony(zużyta w 50%) do mocowania hamulca 2,7 mm ale już do hamulca 1 mm !!!. Z przodu do hamulca ponad 1 cm., do mocowania troche mniej. Hamulec przedni ma inne wymiary niż tylny(na wysokość). Może zamiana pomoże? Rozróżnia się hamulec przód-tył? Będzie to w ogóle pasowało? Hamulce Centaur.



#10 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 13:46

Ja założyłem oponę 28 mm ale w ruch poszedł pilnik ;) Trzeba było zebrać trochę z obejmy przerzutki i z hamulca przedniego - opona nie mieściła się na wysokość.


  • Arni lubi to

#11 Monowiec

Monowiec
  • Użytkownik
  • 835 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 kwiecień 2016 - 14:38

Ja nawet u siebie nie sprawdzam. Z tyłu nic większego niz 23 nie wejdzie, ale z przodu zawsze jest jakos więcej miejsca. Przedniego hampla na tył nie założysz i na odwrót tak samo, różne długości śrub i chyba hample są takie same. Albo podjedz do jakiegoś serwisu, zapytaj sie czy maja opony 25c i czy można założyć na test. Wejdą to kupisz, nie wejdą to nie kupisz ich podziekujesz.
Albo kup i zwróć jak cos. Ja zaraz kupilem suport, założyłem pojezdzilem z 20km, okazał sie za dlugi i oddalem.

Wysłane z mojego SM-G800F przy użyciu Tapatalka



#12 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 14:57

Opona oponie nierówna - i to jest prawda. 23 mm firmy X może być taka sama jak 25 mm firmy Y. Wtedy ta opona firmy Y o szerokości 25 mm spokojnie wejdzie do ramy ale jaki to ma sens, skoro to jest tak naprawdę to samo co 23 mm firmy X? Wiem, bo mam 23 mm i 25 mm i są identyczne rozmiarowo ;)

Może pogmatwane te wzory ale chyba sens jest jasny...



#13 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 15:15

A może zamiana na inny model hamulca pomoże? Może np. jakiś Chorus będzie miał inną konstrukcje? Jakby nie hamulec to byłoby ok. Jakos nie mam sumienia pilnikiem zwiększać miejsca na opone ;-)



#14 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 15:54

No ale to na szerokość a tu chodzi chyba o to żeby mieć większą wysokość i lepsze tłumienie nierówności. Innego sensu szerszej opony na szosie nie widzę.



#15 Gosc_kobrys_*

Gosc_kobrys_*
  • Gość

Napisano 25 kwiecień 2016 - 18:27

Ostatnio zrobiłem upgrade opon z 700x23 na 700x25 - różnica jest kolosalna i odczuwalna - 'jeśli właśnie jest różnica'.

 

Wiosną dojeżdżałem żywot opon Vittoria Zafirro 700x23, które nabyłem kiedyś u SPIKEa i byłem z nich kosmicznie zadowolony.

Chciałem jednak spróbować standardowych w peletonie obecnie 25.

Prawie kupiłem opony Mavic - prawie, bo przed zamówieniem sprawdziłem gdzieś na forach i okazało się, że Mavicowy 700x25 ma realnie niecałe 23mm szerokości... no to bym zamienił na to samo za 400zł....

 

Decyzja była więc, że zamieniam na 25, ale pierwsze musi być Vittoria, żeby realnie różnica była. Udało się kupić Rubino Pro 700x25 (dzięki temu forum).

 

W ramie Focus Cayo Evo zmieściło to się bez najmniejszego problemu - w drugim rowerze do ciasnego widelca 3T funda też weszło bez problemu.

 

Różnica w jeździe? Kosmiczna! - nie żartuję.

Nie potrzeba wielkich dziur, ale właśnie czuć PODUSZKĘ POWIETRZNĄ - opona dużo mniej drgań przenosi na cały rower, jest precyzyjniejsza i przyjemniejsza w jeździe. Poszło do niej 8 bar tak jak do tej pory w 23 i czuć, że mimo redukcji drgań rower jest dużo bardziej sztywny i szybki w moim przypadku.

 

Każdemu polecam taki upgrade - pod warunkiem właśnie, że opona się powiększy, a nie zrobimy wirtualną zamianę bo akurat producent naszych nowych opon produkuje dużo węższe i 23 zamienimy na 22.9 :)

 

Ciekawostka:

Opony XC Continental Race King mimo rozmiaru 2.2 mają realnie 2.0... wszyscy o tym wiedzą :)



#16 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 25 kwiecień 2016 - 20:10

U mnie powód zamiany na 25 jest bardziej prozaiczny czyli cena a jak przy tym będzie się przyjemniej jezdzić to jeszcze lepiej. Jak już pisałem w innym wątku Rubino Pro 23c, które obecnie mam pod względem żywotności i odporności na przebicia są rewelacyjne. Tylko jedyny problem z tym hamulcem bo pewnie w ramie opona 25 sie zmieści. Może ktoś ma styczność z różnymi hamulcami Campy i coś poleci o innej konstrukcji, która będzie miała większy prześwit od obecnych albo zmienie na Shimano jak tylko będzie pasować;-)



#17 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2016 - 06:56

Moja logika jest podobna, jednak jeden z bardziej doświadczonych kolegów tłumaczył mi kiedyś, że ważna jest "poduszka powietrzna", a więc ogólna objętość powietrza w oponie.

 

 

Określenie "ogólna objętość powietrza w oponie" jest nieprawidłowe, nie chodzi tu o objętość, a o "liczbę cząstek" (czyli tak naprawdę masę powietrza w oponie) :) I jest to oczywiście prawda, stąd też bzdurą jest marketingowe wmawianie ludziom że szersza opona stawia mniejsze opory toczne - bo marketingowcy porównanie robią przy takim samym ciśnieniu, co jest bzdurą, bo do węższej pompuje się z reguły więcej powietrza.



#18 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 26 kwiecień 2016 - 11:51

Ciekawe wnioski można wyciągnąć z takiego porównania:

http://www.bicyclero...be-big-one-2016

http://www.bicyclero...d-clincher-2014

Potężna Big One przy super komfortowym ciśnieniu 1.7 bar niewiele ustępuje pod względem oporów toczenia szosowej oponie One V-Guard przy ciśnieniu 8.3 bar (15.8 W vs 12.3 W), a przy podobnym ciśnieniu (3.8 bar vs 4.1 bar) sytuacja się praktycznie odwraca. (11.8 W vs 16.6 W).

Naprawdę, 11.8 W to wartość bijąca na głowę większość tańszych opon szosowych, a nawet sporo tych zaawansowanych.

 

 

 

 



#19 stomek

stomek
  • Użytkownik
  • 506 postów

Napisano 26 kwiecień 2016 - 15:27

Opna założona. Zero problemów. Nic nie ociera. Po obwodzie jest mniejsza od 23 c a na szerokość taka sama. Waga o 5 gr lżejsza od zużytej 23 c. Ktoś napisał, że po przesiadce na 25c rower prowadzi się stabilniej i wygodniej. Ciekawe dlaczego takie odczucia miał...No i jeszcze różnica w max ciśnieniu bo w 25c jest do 9 atm a nie do 10 jak 23c. Za 150 pln dwie opony zwijane i dwie dętki, super cena. W zeszłym roku za jedną Rubino Pro 23 c płaciłem coś koło tego. 



#20 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 26 kwiecień 2016 - 15:31

To napisz czy jest jakas roznica w jezdzie miedzy 23 a 25.



Dodaj odpowiedź