Napisze ale dopiero chyba w czwartek będzie lepsza pogoda.
Koła 700X25 W Ramie Szosowej
#22 Gosc_kobrys_*
Napisano 26 kwiecień 2016 - 17:58
Ktoś napisał, że po przesiadce na 25c rower prowadzi się stabilniej i wygodniej. Ciekawe dlaczego takie odczucia miał...No i jeszcze różnica w max ciśnieniu bo w 25c jest do 9 atm a nie do 10 jak 23c.
Ja pisałem i nadal podtrzymuję to zdanie.
#32
Napisano 26 kwiecień 2016 - 22:22
Po obwodzie jest mniejsza od 23 c a na szerokość taka sama.
A jak zmierzyłeś obwód opony?
Ja dziś założyłem oponę 25 na obręcz 13,7mm i w porównaniu do dwóch innych opon 23, nowy set stał się szerszy o 1mm (24,5mm przy 8 bar) i tyle samo wyższy. Dość wyraźnie widać ogólnie większy balon.
#33
Napisano 27 kwiecień 2016 - 05:05
Nie mierzyłem. Widać wyraźnie większą odległość od hamulca. Bałem się,że będzie ocierać a okazało się ,że jest jeszcze więcej miejsca niż przy oponie zużytej 23c. Piszemy cały czas o tych samych modelach opon tylko szerszych? Z różnymi modelami może sie okazać ,że będzie inaczej. Zwłaszcza innych producentów.
#35
Napisano 27 kwiecień 2016 - 08:16
Pierwsze pięć zdjęć z opona 25c. Następne pięć z 23c. Pomiar z suwmiarką jest trudny. Wystarczy troche mocniej ścisną i już jest różnica. Można przyjąć,że szerokość jest minimalnie mniejsza opony 25c. Może dlatego,że jest nowa a stara już się spłaszczyła od ciężaru.
#36 Gosc_marvelo_*
Napisano 27 kwiecień 2016 - 09:56
Obie opony mierzone przy roboczym ciśnieniu?
Nie przesadzaj z tą suwmiarką. Różnica już 0.5 mm jest dość wyraźnie widoczna stosując ten przyrząd.
A jaka wyszła waga tych opon (chodzi o wartości bezwzględne)?
Jeśli nowa 25 (katalogowo podają chyba 260 g) wyszła o 5 g lżejsza od zużytej 23, to faktycznie może coś im się pomieszało w fabryce. Choć z drugiej strony rozrzut wagi między egzemplarzami potrafi być w niektórych firmach duży,
Może te 25-ki powstały na karkasach 23-ek, bo są z poniedziałku? Pracownik był po mocno zakrapianym weekendzie i wsadził w maszynę nie ten półprodukt co potrzeba, a maszyna zrobiła oznaczenia jak dla 25-ki.
Nie wiem dokładnie, jak się robi takie opony rowerowe, tylko spekuluję.
P.S.
W firmie Continental robi się to tak:
#37
Napisano 27 kwiecień 2016 - 10:44
Obie opony mierzone przy 100 PSI. Waga katalogowa 25c to 235 gr i tyle mi wyszło. Sprawdziłem na stronie Vittoria i okazuje się,że chyba te opony Rubio Pro https://www.centrumr...ria,275698.html to nie te same co z Deca. Niby opis ten sam ale max ciśnienie sie nie zgadza. W tych z Deca jest max 9 atm a nie 10 atm.
#39 Gosc_marvelo_*
Napisano 27 kwiecień 2016 - 17:18
http://www.bicyclero...no-pro-iii-2014
Tutaj pomiary pokazują całkiem sporą szerokość tej opony, ale mierzone na obręczach 17C.