Skocz do zawartości


Zdjęcie

Trek 1.1


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 k.abr

k.abr
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 30 kwiecień 2016 - 00:06

Cześć, 

mam mały dylemat, mam treka 1.1 z 2012r. prawie standardowy osprzęt, poza mostkiem, tylną przerzutką, siodełkiem.. Naszła mnie taka myśl żeby go zmodernizować. I teraz pytanie czy jest sens pakowania w ten rower nowego napędu np. tiagry lub starszej 105, nowych kół, widelca? i koniec, końców w jakąś inną ramę. taki projekt długofalowy, zacząłbym teraz skończył gdzieś na nowy sezon. Czy może lepiej przejeździć sezon, sprzedać, dołożyć i kupić coś innego?

budżet nie więcej niż 2000zł.

Jakby ktoś z bardziej doświadczonych kolegów się wypowiedział byłbym wdzięczny.



#2 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 30 kwiecień 2016 - 06:18

Może napisz w jaki sposób używasz tego roweru, czego oczekujesz od roweru. Co Ci na 100 procent w nim nie odpowiada.



#3 k.abr

k.abr
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 30 kwiecień 2016 - 06:29

Witam. Używam go do spokojnej jazdy, na pewno bez zamiarów wyścigowych. Około 4 do 5 tys km w sezonie. W terenie różnym. Przeważnie pagorkowatym. Czego oczekuje? Na pewno bez problemowej jazdy. Już mi się znudziło przed każdą jazda 'regulować' przerzutki. Do tego może bym z wagi zszedł gdzieś do 9-8.5? Dodatkowo chciałbym wymienić w nim koła ale to bez względu na to czy będę ogólnie inwestować w rower czy kupię inny. Te koła, które teraz są nie są najlepsze. Mam wrażenie że się ciężko toczą.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka



#4 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 kwiecień 2016 - 07:17

Moim zdaniem daj sobie spokój ze sprzedażą i dokładką 2kzł, bo masz mało i będziesz miał mało. Albo dołożysz chociaż ze 4kzł albo odpuść temat sprzedaży dla samej ramy.
Najlepszym upgradem roweru jest zmiana kół, a tu moim zdaniem na składaki. Zacznij od tego inwestując ok. 1200/1500zł. Resztę osprzętu wymieniaj sukcesywnie wraz ze zużyciem starego. Na 105 wcale nie pojedziesz szybciej niż na Tiagrze czy Sorze, a jeśli coś ci się rozregulowuje co wyjazd, to idź do mechanika niech posprawdza ustawienia. Może linki do wymiany?

#5 k.abr

k.abr
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 30 kwiecień 2016 - 11:07

Ok, jeżeli miałbym 4k to bym szukał roweru i nie bawiłbym się w upgrade.

Ale wracając do głównej myśli. Koła są na pierwszym miejscu do wymiany, myślisz, że za 1k nie będę wstanie kupić innych kół? lepszych? chyba, każde będą lepsze od tych co są teraz tak mi się wydaje.

Pytanie się pojawia odnośnie wymiany napędu, mówisz by komponenty wymieniać w miarę ich zużycia. Za parę set km będę musiał wymienić korbę + support. I pojawia się pytanie, czy jeżeli wymienię korbę z FSA tempo np. na 105 to czy ta korba będzie współpracować z resztą sory 8s?



#6 dixidi

dixidi
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 30 kwiecień 2016 - 12:32

Witaj, cały nowy osprzęt wyniesie się około 1500 zł (mówimy tu o nowej tiagrze) plus koła to daje nam dużo powyżej 2000 zł plus jakies linki nowe, pancerze itp. , myślę że warto rozważyć sprzedaż i przy budżecie 2000 zł dołożenie do np. nowego canyona enduranca na nowej tiagrze który jest za 3800 zł . Masz nową ramę, nowe koła, nowy napęd .

W uprade bawił bym się jeśli byłbyś zakochany wa ramie i leżała by Tobie jak ulał , ale jeśli nie odczuwasz takiego sentymentu to bym sobie dał spokój.



#7 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 30 kwiecień 2016 - 14:40

dixidi, i sadzisz, że obecny wynalazek sprzeda za 1800zł? Ten rower za nowości kosztował 2800, w dobrej promo pewnie za 2300 dało się kupić. Po 4 latach używania on nie jest warty więcej niż połowa tej ceny 1200zł. Co kupi za 3200zł? Kolejną Sorę i kolejne słabe koła?

Jeśli rama i reszta osprzętu jest w dobrym stanie, to najrozsądniej jest na ich podbudowie zbudować coś lepszego. 

 

k.abr,

Koła tzw. składaki wychodzą znacznie taniej niż gotowce, do tego mają tę przewagę, że w razie awarii któregoś z komponentów, masz możliwość jego wymiany za rozsądną kasę. Z kołami systemowymi nierzadko jest z tym problem. No ale składaki nie mają tych fajnych napisów :D

Jak musisz wymienić korbę to ją wymieniaj, na 99% korba 10 rzędowa (a może i nawet 11rz?) będzie działała poprawnie z łańcuchem od 8 rzędów. Niekompatybilność pojawi się w mechanizmach tylnej przerzutki, kasety i prawej manetki. Te podzespoły muszą mieć tę samą rzędowość (nie wiem jak z t. przerzutką) więc chcąc przejść w 11s będziesz musiał wymienić na pewno manetkę i kasetę, choć pewnie i przerzutkę także. No ale z tym nie ma pośpiechu, zostaw sobie to gdzieś na koniec, teraz zacznij od kół i tej korby jeśli potrzebujesz. Stare podzespoły wystaw na OLX i część gotówki odzyskasz pewnie, zawsze to kilka groszy.

Aaa, jedna podpowiedź, bodaj 11 rzędowe kasety w szosie potrzebują szerszych bębenków, zwróć uwagę na ten szczegół. Bębenki takie mają w zestawie dodatkową podkładkę, niwelującą luz na kasety 8/9/10rz wiec wszystko jest kompatybilne wstecz.



#8 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 30 kwiecień 2016 - 14:59

Klamkomanetki 105 5800 da rade ozenic z przerzutka i kaseta 8rz. Stopniowo modernizowalem u siebie naped i jezdzilem na takiej kombinacji. Po wymianie kasety i lancucha zaczela sie lawina wydatkow bo korba 8rz i przerzutka 8rz niezbyt chcialy wspolpracowac z lancuchem 10rz a z kolei nowa korba RS500 wymagala suportu HTII. Kilka dni temu na Allegro poszla grupa 5800 bez korby uzywana za 800zl z groszami.

#9 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 30 kwiecień 2016 - 23:36

Za 800zl byla grupa 105 5800 11rz. Czytaj uwaznie. A co to za teoria o ukladaniu korby i lancucha? I kto tu pisal o puszczaniu lancucha 8rz na korbie 11rz ? Rownie dobrze moge napisac, ze wolalbym uzywana ale sprawdzona 105 5800 niz bedaca od niedawna na rynku 4700. Do tego 105 5800 jest lzejsza od 4700 jesli ma to jakies znaczenie.

#10 k.abr

k.abr
  • Użytkownik
  • 29 postów

Napisano 01 maj 2016 - 12:32

Cześć, 

dokładnie to ten model trka: 

http://www.bikeradar...s-1-1-11-42493/

Zdaję sobie sprawę, że nie jest to najlepsza rama na rynku i że niewiele osób by w nią inwestowało. Mi natomiast się dobrze na nim jeździ. 

I nie waży jedenaście kilo ;) jak był ważony przed wymianą mostka i pedałów to ważył 9,8 także nie jest aż tak bardzo źle.

Mostek już jest wymieniony na taki http://www.redsport....OSA-31966_2.jpg rzeczywiście waga starego jest niesamowicie wysoka jak na taką małą rzecz ;)

Ja się nie upieram żeby tam wkładać 105 czy coś podobnej klasy, Tiagra też wystarczy. A jak już jesteśmy w temacie to jaką korbę polecacie, tu też się nie upieram przy shimano. No i tu pytanie o koła, czy składaki czy firmowe/gotowe, jak składaki to na co patrzeć przy zakupie?

 

Dzięki za odpowiedzi! :)

 



#11 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 01 maj 2016 - 13:11

Jest tez korba Shimano RS500 czyli cos pomiędzy Tiagra a 105. Do upolowania w przedziale 220-280zl za nowke z demontazu.



Dodaj odpowiedź