dixidi, i sadzisz, że obecny wynalazek sprzeda za 1800zł? Ten rower za nowości kosztował 2800, w dobrej promo pewnie za 2300 dało się kupić. Po 4 latach używania on nie jest warty więcej niż połowa tej ceny 1200zł. Co kupi za 3200zł? Kolejną Sorę i kolejne słabe koła?
Jeśli rama i reszta osprzętu jest w dobrym stanie, to najrozsądniej jest na ich podbudowie zbudować coś lepszego.
k.abr,
Koła tzw. składaki wychodzą znacznie taniej niż gotowce, do tego mają tę przewagę, że w razie awarii któregoś z komponentów, masz możliwość jego wymiany za rozsądną kasę. Z kołami systemowymi nierzadko jest z tym problem. No ale składaki nie mają tych fajnych napisów
Jak musisz wymienić korbę to ją wymieniaj, na 99% korba 10 rzędowa (a może i nawet 11rz?) będzie działała poprawnie z łańcuchem od 8 rzędów. Niekompatybilność pojawi się w mechanizmach tylnej przerzutki, kasety i prawej manetki. Te podzespoły muszą mieć tę samą rzędowość (nie wiem jak z t. przerzutką) więc chcąc przejść w 11s będziesz musiał wymienić na pewno manetkę i kasetę, choć pewnie i przerzutkę także. No ale z tym nie ma pośpiechu, zostaw sobie to gdzieś na koniec, teraz zacznij od kół i tej korby jeśli potrzebujesz. Stare podzespoły wystaw na OLX i część gotówki odzyskasz pewnie, zawsze to kilka groszy.
Aaa, jedna podpowiedź, bodaj 11 rzędowe kasety w szosie potrzebują szerszych bębenków, zwróć uwagę na ten szczegół. Bębenki takie mają w zestawie dodatkową podkładkę, niwelującą luz na kasety 8/9/10rz wiec wszystko jest kompatybilne wstecz.