Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kross Vento 7.0


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
119 odpowiedzi w tym temacie

#101 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 26 czerwiec 2016 - 20:26

Interesuje mnie realna szerokość. Bo z reguły dyskusja  "23 czy 25" w wygląda tak że żaden z oponentów nie zna prawdziwej szerokości opon, szermując tylko tym co wciska producent.

 

BTW - jeśli Continental taka samo wciska kit w oponach szosowych jak w MTB (Mountain King 2.2 cala to realnie... 50mm) to ja w te 25mm nie wierzę ;)



#102 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2297 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 26 czerwiec 2016 - 20:29

Conti są zwykle szersze, niż nominalnie.



#103 Greek

Greek
  • Użytkownik
  • 2090 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 czerwiec 2016 - 20:37

23mm=23,5mm real.


"Najgorsze koło czyni najwięcej hałasu", Antoine de Rivarol

 

Ragazza Ravennesa

 


#104 haligówka

haligówka
  • Moderator
  • 853 postów
  • SkądRzeszów/Kraków

Napisano 26 czerwiec 2016 - 20:37

To są przecież szytki, a realne szerokości szytek zazwyczaj pokrywają się z deklarowymi w przeciwieństwie do opon.

Ps. Tak, o firmie można dyskutować.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka


  • ROZMIAR lubi to
Strava
Instagram
Z blatu po świecie- zapraszam na mój fotoblog!

#105 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 26 czerwiec 2016 - 20:54

Dzięki za informacje, ale swoją drogą to dziwne, że muszą tłuc te ramy w CHRL- raz że koszty produkcji Kross w Polsce ma przecież porównywalne, rynek zbytu ma też, bo ceny ram do rowerów szosowych u nas są chore.Czyli co, nie da się tego robić na miejscu?

Nie bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o dwóch liniach produkcyjnych - przecież, z tego co piszesz, Kross nie ma ani jednej.

 

Robili ramy stalowe w Przasnyszu na potrzeby kontraktu z Decathlonem - wtedy się to opłacało bo produkcja była niemal dwukrotnie wyższa - ale to były ramy do tańszych MTB dziecięcych czy miejskich.... alu i  karbon sprowadzali ....po rozwodzie zamknęli linię produkcyjną ram w ogóle , zresztą nigdy nie mieli know how i wyposażenia do spawania Alu o klejeniu węgla nawet nie wspominam. ... musieliby znacznie zwiększyć poziom sprzedaży żeby mysleć o inwestycji w taką produkcję na miejscu. ..



#106 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 26 czerwiec 2016 - 21:06

To co piszesz sporo wyjaśnia. Szkoda, bo myślałem że ta firma postanowiła wyjść poza sprowadzanie ram z Azji - kontrakt reklamowy z naszą mistrzynią mógłby o tym świadczyć. A swoją drogą menedżerów Kross ma słabych - żeby na miejscu nie móc wyprodukować i wypromować przyzwoitej ramy alu z karbonowym widelcem w konkurencyjnej cenie....



#107 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 czerwiec 2016 - 08:20

Serio myślisz, że to takie proste, rozpocząć masową produkcję na poziomie konkurencyjnym z Tajwanem przy wielokrotnie niższej produkcji?

 

Jak myślisz, dlaczego inni producenci z całego świata robią dokładnie to samo co Kross? Oni wszyscy też mają słabych menedżerów?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#108 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 czerwiec 2016 - 08:37

Cały Świat, nie ma to jak uogólniać.

 

Ale bardziej interesuje mnie Dr0zda o ile powinni Twoim zdaniem zwiększyć sprzedaż?


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#109 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 27 czerwiec 2016 - 08:42

Nie napisałem "każdy producent", tylko "producenci z całego świata". Nie ma to jak odczytać to, co z góry chciało się odczytać ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#110 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 27 czerwiec 2016 - 08:53

Teraz produkują kilkaset tysięcy rocznie wszystkiego stalowych ,alu i karbo. IMHO inwestycja w produkcję samych ram aluminiowych byłaby opłacalna od minimum miliona sztuk. Z tymże od razu na starcie są do tyłu o koszt półfabrykatów  które po prostu są  w Chinach  znacznie tańsze   (hutnictwo aluminium jest bardzo energochłonne  i po prostu opłacalne jedynie tam gdzie ceny prądu są niskie - u nas jak wiadomo będzie z tym coraz gorzej). IMHO powinni pomyśleć o produkcji topowych ram węglowych w Polsce choćby w jakiejś kooperacji - mamy w końcu produkcję kompozytów do kadłubów łodzi i jachtów na światowym poziomie więc jest trochę ludzi którzy się na tym znają. Choćby na potrzeby swojej drużyny MTB, bo na razie to wygląda tak że Maja i zespół przekazują uwagi co do budowy ram a projekt wędruje do zewnętrznego dostawcy co wydłuża czas realizacji no i nie gwarantuje poufności co we współczesnym sporcie jak wiadomo jest bardzo istotne ...



#111 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 czerwiec 2016 - 09:39

To o ile mają zwiększyć tą sprzedaż? Bo mam problem z czytaniem między wierszami.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#112 Dr0zda

Dr0zda
  • Użytkownik
  • 269 postów

Napisano 27 czerwiec 2016 - 11:04

ze trzy -  cztery razy ale i tak ramy z chin mogą być ostatecznie tańsze bo będą zamawiać większe ilości z lepszymi rabatami ;)



#113 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 czerwiec 2016 - 20:10

Dr0zda ciekawie piszesz - można zrozumieć politykę Krossa. ale do licha Czesi ( Author, Superior, Amulet ) Słowacy ( Kellys ), Niemcy (multum różnych firm ), Austriacy (KTM ) klepią aluminiowe ramy na potęgę. Pytanie - wszystkie są robione w Chinach? Starcza im energii na produkcję aluminium i robią na miejscu? Nie mogę uwierzyć, że koszty wyprodukowania niezbyt wyrafinowanej rzeczy na miejscu w Polsce, są wyższe od importu z Azji. A rynek zbytu przecież jest nie tylko przecież w Polsce ludzie chętnie kupili by tańsze ramy.



#114 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 czerwiec 2016 - 20:21

kugel czemu czekasz aż ktoś to zrobi, nie oglądaj się na innych zrób to sam.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#115 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 czerwiec 2016 - 20:35

ROZMIAR powiem Ci, że tak sobie myślę, że na emeryturze może otworzę jakiś interes i będę handlował jakimiś stokami kupionymi okazyjnie za granicą, bo generalnie w PL ,,głód i mizeria'' w tym zakresie. Na otwieranie własnego, większego interesu już za późno.



#116 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 postów
  • SkądGarwolin

Napisano 27 czerwiec 2016 - 21:12

Kugel z punktu widzenia biznesu, jest dużo łatwiej zamówić ramy u poddostawcy. Wlasna produkcją to większa ryzyko. Negocjujesz warunki dostawy i wszelki ryzyko spada na podwykonawców, to oni muszą się martwić o terminy i jakość wykonania.
Miejsce wykonywania też już nie ma tak wielkiego znaczenia. Wielkie kontenerowce bardzo obnizyly koszty transportu. Taki koszt to około 2 procent wartości produktu , czyli prawie nic.
Dlaczego hutnictwo rozwinęło się w Azji, chodzi o aspekty środowiskowe. Produkcja aluminium jest bardzo szkodliwa. Niemcy i tak mają problemy z niedoborem siły robotniczej a co dopiero w szkodliwych warunkach. Wszelkie trucizny świata produkowane są w Azji. O pakiecie klimatycznym też każdy słyszał i jak nim przejmują się Chiny. Huty emitują bardzo dużo co2.
  • mikroos lubi to

#117 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 czerwiec 2016 - 21:19

clavdivs mieszkam w Legnicy, 3 km od huty miedzi, i tak jest max. syf w powietrzu, nie pogniewam się, jak KGHM zamiast miedzi zaczynie wytapiać alu pod ramy. Kończę ten wątek, bo mnie zaraz Siara wykasuje :)



#118 nick

nick
  • Użytkownik
  • 2246 postów
  • Skądkrakow

Napisano 27 czerwiec 2016 - 22:20

Jednak chyba byś sie pogniewał. Przy produkcji alu jest mega syf.  Trochę się tym interesowałem, jak była huta w Skawinie koło Krakowa i jaki miała wpływ na srodowisko. W tym na cały Kraków.  pozdr



#119 Greg_33

Greg_33
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 28 czerwiec 2016 - 21:09

Interesuje mnie realna szerokość. Bo z reguły dyskusja  "23 czy 25" w wygląda tak że żaden z oponentów nie zna prawdziwej szerokości opon, szermując tylko tym co wciska producent.

 

BTW - jeśli Continental taka samo wciska kit w oponach szosowych jak w MTB (Mountain King 2.2 cala to realnie... 50mm) to ja w te 25mm nie wierzę ;)

Realne szerokości:

Continental GP 4000S II 23x700 - 25 mm

Continental GP 4000S II 25x700 - 27 mm

mam jeszcze

Continental GP 4 Season 23x700 - 23,5 mm



#120 Greg_33

Greg_33
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 04 lipiec 2016 - 20:48

Maja jechała na oponach 25 mm.

Dzięki tej informacji, zacząłem dokładnie przyglądać się przestrzeni pod przednim hamulcem Dura Ace i okazało się że to co w Cube Agree było niemożliwe, czyli opona 25x700 w Krossie jest całkiem realne. Dziś założyłem oponę Continental GP 4000S II 25x700. Opona mieści się pod hamulcem z delikatnym zapasem, rewelacja.

Realna szerokości opony to 26 mm. Wszystkie opony Continentala które mam, produkowane są w Niemczech a szerokość jak widać różna.