Skocz do zawartości


Zdjęcie

Szosa Do Miasta


11 odpowiedzi w tym temacie

#1 to_masz

to_masz
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 11 maj 2016 - 09:51

Witam, planuje kupić rower i mam kilka dylematów, chciałem kupić szosę od dawna (prędkość, wygląd), ale  szukając opinii jak ten rower sprawi się w mieście, gdy trzeba coś podjechać załatwić np. chodnikiem, kostką brukową czy tzw. kocimi łbami znalazłem kilka informacji: albo omijać i zasuwać cały czas na płaskiej lub wstawić szersze opony. Chciałbym znać waszą opinię jak to w końcu jest. Rower większość używał bym w trasy, mam spod domu kilometry całkiem dobrych ścieżek rowerowych w ciekawe miejsca, ale jednak nieuniknione jest czasem zahaczenie o bardziej miejskie czyt. nierówne tereny.

 

Czy jadąc ostrożnie np. po polbruku nie scentruję mi się koło po tygodniu i czy zmiana kół na szersze zmniejszy trochę ten problem (domyślam się, że kosztem prędkości). 

 

pozdrawiam, Tomasz



#2 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 11 maj 2016 - 10:04

nie lepiej w takim wypadku , gravel lub przełaj?



#3 to_masz

to_masz
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 11 maj 2016 - 10:28

gravel wydawałby się w porządku, ale to chyba dość nowy wynalazek i nie znajdę nic używanego do 1000zł (pierwszy rower nie chce przesadzać z budżetem)



#4 to_masz

to_masz
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 11 maj 2016 - 10:42

http://olx.pl/oferta...html#25858fc343

czy ten model byłby kompromisem? i czy jest warty kupna/swojej ceny



#5 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 11 maj 2016 - 11:09

 lepiej dołóż te 400-500 zł do tribana i masz nówkę.na początek wystarczy



#6 to_masz

to_masz
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 11 maj 2016 - 11:15

jak się nazywa model dokładnie? + mam 181cm wzrostu i 84cm długośc nogi, jaki rozmiar ramy dla mnie?



#7 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 594 postów
  • SkądGōrny Ślōnsk

Napisano 11 maj 2016 - 11:35

http://www.decathlon...id_8331913.html- to ten , L-ka powinna być ok.


  • jacekj lubi to

#8 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 11 maj 2016 - 12:03

Wracając do obaw:

 

Tradycyjne koła szosowe spokojnie wytrzymają polbruk, chodnik, "kocie łby", ubite ścieżki w tym szutrowe przy jeździe nazywając to nie ostrożnej. Ważne by szprychy  były odpowiednio napięte co nie koniecznie musi być spełnione przy kupnie roweru. Obecnie koła seryjne składane i zaplatane są maszynowo, a więc często trzeba tego typu zabiegi jak ustawianie konusów, dociągnie i centrowanie wykonać na starcie, co po pewnym kilometrażu niekiedy trzeba skorygować.


CykloOpole !!! :)


#9 to_masz

to_masz
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 11 maj 2016 - 12:33

dzięki kaido, rozwiałeś moje wątpliwości. Co do konkretnego modelu wolałbym nie przekroczyć pewnej kwoty, jako, że jest to pierwszy rower (zbliżają się wakację więc funduszę się przydadzą)

 

znalazłem kilka modeli, tutaj pytanie czy rama 58 cm będzie na mnie dobra? (jak wyżej 181 cm wzrostu, 84 cm długość nogi)

 

Nie ukrywam, że zależy mi na kwestii wizualnej (3 pierwsze linki od góry są na podium) + pierwszy link miałbym okazję sprawdzić rower osobiście w Warszawie.

 

http://allegro.pl/sz...6180787688.html

http://allegro.pl/la...6167820270.html

http://olx.pl/oferta...html#17baf645b9

http://allegro.pl/ro...56.html#thumb/1

http://allegro.pl/ko...6176304847.html

http://allegro.pl/ro...6178999219.html

 

lub ten i włożyć trochę pieniędzy

http://olx.pl/oferta...html#da5600250d

 



#10 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 11 maj 2016 - 13:45

Wytrzymalosc kol to nie wszystko. Jest jeszcze odpornosc a w zasadzie jej brak w przypadku opon szosowych na szklo i inne syfy ktorych na chodnikach, ddr-ach czy blisko kraweznikow pelno.

#11 kaido2

kaido2
  • Użytkownik
  • 837 postów

Napisano 12 maj 2016 - 11:53

Jakbym miał brać to albo tą Gazelle, albo ewentualnie tego powypadkowego Tribana z uwagi na to iż to już współczesny sprzęt, ale pod warunkiem że trama nie ucierpiała.

 

Dlaczego Gazelle.

 

Przede wszystkim rama na rurach Reynolds 531 - lekka i jak dla mnie świetna, która dalej w przyszłości może służyć jako baza. Fakt , że powyżej masy 70 kg jazda na takiej to już  ryzyko. Koła na tych piastach Mallarda kręcą się jak szalone. Nie są jakieś super żywotne, ale - zajedziesz wymienisz koła na lepsze. Przy tego typu obręczach ( tu Weinmany) trzeba zapomnieć niemalże o idealnie prostych obręczach z uwagi na technologię ich wykonania, jednak spokojnie dadzą radę nawet na brukach pod warunkiem o którym pisałem wyżej. Opony wyglądają ok - da się pojeździć od razu, bez wymiany opon. Wolnobieg 5rz Suntoura zniesie wiele, jednak mimo tego sprawdził bym stan łańcucha i ewentualnie wymienił zanim zacznę na nim jeździć.

Wytrzymalosc kol to nie wszystko. Jest jeszcze odpornosc a w zasadzie jej brak w przypadku opon szosowych na szklo i inne syfy ktorych na chodnikach, ddr-ach czy blisko kraweznikow pelno.

Nie jest z tym tak źle przy prawidłowym ciśnieniu. Oczywiście są opony i opony, jedne odporniejsze inne mniej. Ewentualne nacięcia,czy ubytki mieszanki można zawsze zlikwidować, natomiast uszkodzenia oplotu występują niezależnie - wystarczy, że opona jest dość stara.


CykloOpole !!! :)


#12 to_masz

to_masz
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 12 maj 2016 - 19:42

zastanawiam się tylko czy 58cm nie będzie za duże (czytałem wczoraj cały dzień i najlepsza opcja to byłaby 56-57 cm)

 

ps. skąd wiesz, że Triban jest powypadkowy?

 

jakbyś mógł jeszcze zerknąć na te:

 

http://olx.pl/oferta...html#33fdd743ff

http://olx.pl/oferta...html#d39eb765ec

http://olx.pl/oferta...html#d39eb765ec

http://olx.pl/oferta...html#1c219dd0ad

http://olx.pl/oferta...html#1c219dd0ad

http://allegro.pl/ro...35.html#thumb/4





Dodaj odpowiedź