Skocz do zawartości


Dobór Łańcucha Do Sram Apex Gpx + Ultegry 6700


17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 15:38

Hej,

dzisiaj wziąłem się po raz pierwszy za czyszczenie napędu, kupiłem też przymiar do łańcucha.

Niestety wyszło na to, że jest nieźle zjechany - model SRAM PC-1071.

Wpada na 0,75, wpada na 1,0, a przy mierzeniu 20 ogniw jest ~257-258 mm zamiast spodziewanych 254 mm.

 

Korba: SRAM Apex GXP 53/39z

Kaseta: Shimano Ultegra CS-6700 10s 11-23

 

Ściągałem kasetę, czyściłem, korbę bez ściągania, nie mam jeszcze wszystkich narzędzi. 

Tak to wygląda obecnie:

 

http://i.imgur.com/oUeVtYw.jpg

http://i.imgur.com/UQ6q9Io.jpg

http://i.imgur.com/b9mTEvQ.jpg

 

Nie mam doświadczenia, nie wiem, czy są mocno zajechane, czy jednak jeszcze w dobrym stanie. No i pytanie, jaki tutaj łańcuch wykorzystać? Wymiana kasety i korby na razie raczej nie wchodzą w rachubę, brak środków. Jeżeli więc te aktualne są nieco zjechane, to chyba lepiej kupić coś tańszego i tak dobijać, aż do wymiany całości? Jak da radę, to wolę coś lepszego. 



#2 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 14 maj 2016 - 16:14

Na kasecie widać zadziory, spiłuj je iglakiem i zakładaj nowy łańcuch.
Co do modelu proponuję KMC 10.73 lub 93. Nienajgorsza cena, całkiem trwały i spinka w komplecie. Powinno wszystko jeszcze zaskoczyć.

No i niedopuszczaj więcej do takiego wyciągnięcia, ja zmieniam łańcuch przy wyciągnięciu 0,3%. Mierz też te 20 ogniw, to dokładniejsza metoda niż przymiarem, a jeszcze dokładniej jest na całym łańcuchu.

#3 Gosc_lukasamd_*

Gosc_lukasamd_*
  • Gość

Napisano 14 maj 2016 - 16:17

Ok, dzięki za info i polecenie konkretnych modeli - znajomy doradza connexa, nie wiem co lepsze, choć z tego co widze, connex droższy.