Skocz do zawartości


Zdjęcie

Pytanie Laika Dot. Zdejmowania Continental Grand Prix 4000S Ii


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kosiek

Kosiek
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • Skądopolskie

Napisano 14 maj 2016 - 18:44

Cześć!

 

Nigdy nie przypuszczałem, że będę musiał zadać takie pytanie... ;-) Jednak kto pyta, nie błądzi a więc...

 

Dziś postanowiłem zdjąć ze swojej szosy oponę, aby zobaczyć jakie dętki fabrycznie założył producent. Zdjąłem koło, spuściłem powietrze, biorę się za ściąganie z obręczy i nagle zdziwienie. Opona ani się ruszy! Spróbowałem kilka razy z wyczuciem, by niczego nie zepsuć i nic.

I tu pytanie: czy te opony są dodatkowo np. klejone do obręczy? To nie są przecież szytki... Na przekroju opony nie widać niczego, co mogłoby wskazywać na użycie jakieś dodatkowej substancji mocującej.

O czym nie wiem? Czy może powinienem włożyć w to więcej siły?

 

Z góry dziękuję za naprowadzenie na trop... :-)


Rower szosowy, to jedna z piękniejszych rzeczy jaką wymyślił człowiek.


#2 Kamil444

Kamil444
  • Użytkownik
  • 339 postów
  • SkądMierżączka

Napisano 14 maj 2016 - 19:18

Opona powinna odlezć od obręczy używając jedynie siły palcy wkładasz łyżkę do opon ji do przodu,czasami moze sie lekko zapiec na obręczy ale mocniejszy nacisk i puszcza



#3 Kosiek

Kosiek
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • Skądopolskie

Napisano 14 maj 2016 - 19:28

Faktycznie przyłożyłem więcej Newtona i dętka oderwała się od obręczy, wydając przy tym głośny dźwięk :-)

Dziękuję, niech Twoja odpowiedź służy potomnym ;-) (a mnie aż głupio...!)


Rower szosowy, to jedna z piękniejszych rzeczy jaką wymyślił człowiek.


#4 szosowiec_pro

szosowiec_pro
  • Użytkownik
  • 78 postów

Napisano 01 czerwiec 2016 - 14:52

Czasami nawet najprostsze rzeczy są zastanawiające, jeśli dzieje się coś niestandardowego ;)





Dodaj odpowiedź