Skocz do zawartości


Zdjęcie

Btwin Triban 540 Fb Vs Ultra 700 Af


24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Grzala

Grzala
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 19 maj 2016 - 18:26

Witam. Niebawem chce  nabyć rower szosowy do codziennej jazdy do pracy i częstych wypadów gdzieś dalej wybór padł na jeden z tych rowerów,  triban jest sporo tańszy i to spory plus to rower typu fitness jest odrobinę wygodniejszy od Ultra za ultra przemawia rama i naped a mnie zastanawia czy warto dopłacić do Ultra? Jak sie ma osprzęt w obu rowerach jego żywotność i koszty utrzymania i serwisowania dodam ze nie biore pod uwagę jakości kól bo te sa do wymiany przy mojej 118kg wadze. będę wdzięczny za uwagi i sugestie bo w kategorii szosowej jestem zielony



#2 m.arek

m.arek
  • Użytkownik
  • 170 postów

Napisano 19 maj 2016 - 18:45

Czy przy takiej wadze skorzystasz z dolnego chwytu? Wydaje mi się ze Twoją waga to limit dla większości rowerów, nie mówiąc o szosach.

#3 Grzala

Grzala
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 20 maj 2016 - 05:26

Dzieki za zainteresowanie. Wiec tak mam 196 cm wzrostu uprawiam sporty silowe i gram w rugby wiec ta moja waga to nie samo sadlo mam dobry rower mtb ale on srednio soe sprawdza na dlugie wypady wiec pomyslalem o szosie myslicie ze rower crossowy bedzie lepszym rozwiazaniem??



#4 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 20 maj 2016 - 08:16

Albo to albo niecieniowana stal na jakichś mocnych kołach na 36 szprych.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#5 Grzala

Grzala
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 20 maj 2016 - 09:21

Kurcze nie sądziłem ze ta moja waga bedzie taka barierą

#6 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 postów

Napisano 20 maj 2016 - 09:29

 

Kurcze nie sądziłem ze ta moja waga bedzie taka barierą 

 
 

oj będzie. koła będą strasznie dostawać. Ja przy 77kg w tribanie kilka razy potrafiłem scentrować koło. Jesli to twoja pierwsza szosa to kup cos taniego i sprzedaj za sezon wtedy będziesz bardziej wiedział czego oczekujesz, a może trochę wagi bedzie. Na decathlonowych jest chyba limit do 110kg :)



#7 Grzala

Grzala
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 20 maj 2016 - 09:41

Daliscie mi do myślenia.... i faktycznie jak mam wywalić 4 tys na szose i za jakis czas ja sprzedac lub ciagle serwisowc to.lekko mija sie z celem to znam z autopsji w swoim góralu do puki nie wydalem 1,5tys na kola balem sie do lasu wjechać :-) i faktycznie teraz sie dowiedzialem ze te Btwiny max 110kg udźwigną no wiec jesli mam szukac jakiegos crossa to na jakim osprzecie jakiej marki bajka szukac jaka szerokosc opon itd? Jesli uzyskam tu taka odp?

#8 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 postów

Napisano 20 maj 2016 - 09:54

jeździłem na śmiesznym lazaro integrale v3, i nawet sie sprawdzał. Choc to niska półka, fajnie że miał z przodu 48/39/30 wiec mozna było na nim szybko pojechać. opona szeroka na 28/32. Polecam poszukac czegoś na deorce bo z alivio byłem średnio zadowolony. Osoboście dla mnie amor był na nim zbędny i tak przy moich szosowych trasach go blokowałem, ale waga zostawała :/



#9 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 20 maj 2016 - 10:22

Misiek440, jezdziles Tribanem na kolach w takim stanie jak z fabryki wyszly? Z za mocno skreconymi piastami i luznymi szprychami? Co do limitow to ciezar ciala rozklada sie na dwa kola wiec jesli ktos wazy 117kg nie znaczy to, ze z automatu na kolach do 110kg nie bedzie mogl jezdzic.

#10 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 postów

Napisano 20 maj 2016 - 10:29

Misiek440, jezdziles Tribanem na kolach w takim stanie jak z fabryki wyszly? Z za mocno skreconymi piastami i luznymi szprychami? Co do limitow to ciezar ciala rozklada sie na dwa kola wiec jesli ktos wazy 117kg nie znaczy to, ze z automatu na kolach do 110kg nie bedzie mogl jezdzic.

 

nie da się jeździć tribanem po odebraniu z ze sklepu. Trzeba oddać na centrowanie i smarowanie do normalnego serwisu i to zaraz po opuszczeniu deca. Zapewne te rowery wytrzymają i wiecej, ale już takie koła na 20 szprychach  jakie sa np w 700 af mogą mieć problem, szczeógnie po wjechaniu w jakąś dziurę których pełno u nas, będą działac przy tej wadze znacznie więskze siły. 



#11 Grzala

Grzala
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 20 maj 2016 - 10:53

No nie okreslilem precyzyjnie ale na rower mam max 4tys. Hehe i mam balagan w glowie bo sami widzicie racje sa podzielone :-) w swoim mtb mam korbe slx reszta osprzetu to sram x9 hamulce to avid elixir R a kola kompletne dt wiec jakis poglad mam ale na graty do mtb widze ze tu lekko inne prawa obowiazuja.. jesli zdecyduje sie na szose to patrzac na cene i wymiane kół na mocniejsze oraz wygode przemawia na korzysc triban 540fb ... co do rowerow crossowych to jezdzilem tylko na krossie evando ale srednie mam zdanie bo rama byla mala wiec sami wiecie

#12 przmor

przmor
  • Użytkownik
  • 500 postów

Napisano 20 maj 2016 - 11:18

Moze rzuc okiem na cos takiego jak Author Ronin. To sprzet pod turystyke przelajowa wiec jest duza szansa, ze limity wagowe duzo wyzsze niz w typowej szosie. Do tego kultowa obecnie rama stalowa.

#13 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 postów

Napisano 20 maj 2016 - 11:37

 

 

. jesli zdecyduje sie na szose to patrzac na cene i wymiane kół na mocniejsze oraz wygode przemawia na korzysc triban 540fb

 

 

Masz błędne myslenie, szosa nie powinna być wygodna, powinna byc sztywna, lekka i zapieprzać. Wiadomo gdzieś trzeba iść na kompromisy jesli rower ma byc do wszystkiego a nie tylko na zawody. I tak paradoksalnie im lepsze koła do szosy tym ich wytrzymałśc spada, bo spada równiez ich waga. Dlatego w szosie wytrzymałe do bólu  nie znaczy fajne dla wiekszości tu osób które próbują zbic wage roweru praktycznie na każdym komponencie po kilka /kilkadziesiąt gram. 



#14 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 20 maj 2016 - 11:38

Ważę 110 kg, smigam na szosie i przelaju, koła składam sam na cieniowanych szprychach i nic się nie dzieje z kołami czy ramą. Masz ochotę to kup sobie szose tylko na początek coś używanego, pojeździsz i zobaczysz czy się spodobało. W razie czego mała strata finansowa, bo nowy przy odsprzedazy pewnie 30 % w plecy.


  • misiek440 lubi to

#15 misiek440

misiek440
  • Użytkownik
  • 114 postów

Napisano 20 maj 2016 - 11:42

 

 

Ważę 110 kg, smigam na szosie i przelaju, koła składam sam na cieniowanych szprychach i nic się nie dzieje z kołami czy ramą. Masz ochotę to kup sobie szose tylko na początek coś używanego, pojedziesz i zobaczysz czy się spodobało. W razie czego mała strata finansowa, bo nowy przy odsprzedazy pewnie 30 % w plecy. 

i to jest dobra rada :)



#16 Grzala

Grzala
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 20 maj 2016 - 12:56

Nie chce zbijac wagi roweru ma byc trwaly i solidny no i bezawaryjny wmiare rozsądku wiem moze zle do tego podchodzę wiec wlasnie was prosze o pomoc i rade co do uzywki to ciężko trafic rozmiar na takiego badyla :-)

Poszperałem chwile w pracy i znalazłem coś takiego skoro mowicie zeby moze w jakas uzywke celowac.. wiem ze to nie typowa szosa ale jakos tak wpadla mi w oko... http://allegro.pl/sz...6193386813.html lub http://allegro.pl/st...09.html#thumb/1



#17 Grzala

Grzala
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 20 maj 2016 - 20:45

Cos ktos powie??



#18 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 maj 2016 - 21:02

Przy Twojej wadze każdy rower na aluminiowej ramie, powyżej 1600 gram, da radę, ale koła daj sobie do złożenia - obręcze o wadze przynajmniej 500 gram każda i po 36 NIECIENIOWANYCH szprych każda.



#19 Grzala

Grzala
  • Użytkownik
  • 24 postów

Napisano 20 maj 2016 - 21:12

Dzieki . Wstepnie interesuje mnie ten Stevens Ghisallo jutro bede gadal z gosciem czy mozna sie przymiezyc ale z danych sadze ze rozmiar bedzie ok co do kół to myslalem cos na obreczach DTSwiss RR511 co do piast i szprych to jeszcze szukam...



#20 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 20 maj 2016 - 21:23

Te obręcze to dobry wybór. Co do piast - brałbym Ultegrę lub DT 350, szprychy Sapim lub Mach





Dodaj odpowiedź