Skocz do zawartości


Jaki rower za 3500zł i wiecej?


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1583 odpowiedzi w tym temacie

#21 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 13 październik 2007 - 19:50

Ten Wilier Izoard to świetna rama i bardzo dobry osprzęt i bardzo dobre komponenty. Ramę karbonową i napęd warto sprawdzić osobiście przezd zakupem. Ten rower to najlepsza oferta z przedstawionych na tej stronie.
Nie znam Ganna'y, ale pewni jest tej klasy co w gotowych rowerach.
BH ma klamoty FSA, ale kiepski osprzęt i fatalne koła. Hamulce nie grupowe i pomieszali 105 z Tiagrą - bez sensu.
Bianchi za prawie 6 kafli z tak tandetnymi kołami to zdzierstwo. Nawet korby poza grupowe.
Jak patrze na Felta to widzę Kelly'sa. Hamulce z niższej grupy. RD Ultegry to niewielka pociecha. Koła...big lol.
Focusik bardzo fajny. Najlepszy osprzęt z tych seryjnych - szkoda, że nie ma grupowych korb UT. Możnaby pomyśleć o nim gdyby udało się go wyrwać za 5 kafli. Wtedy można sprzedać koła i kupić Vento, albo złożyć samemu lepsze. Szkoda, że komponenty dali jakiegoś podwykonawcy Concept X-treme - to tak jak u Kelly'sa KBix.
Lapierre ma bardzo dobre ramy. Dali mocne, ale cieżkie koła. Kiera super, ale korby i hamulce to jakaś żenada. Gdyby koła były lżejsze to masa całości przyzwoita.
Orbea ma najlepszą geometrię ze wszystkich prezentowanych rowerów i najlepiej się na niej jeździ, ale masa całości, cena, koła są nie do przyjęcia. Nie wiem za co Orbea liczy sobie tyle bo wiedelec Ziccs AC jest ciężki, chociaż świetnie pracuje. Rama ma poprzeczne rurki tylnego trójkąta - może za to. Stery nie FSA to duża wada. Gdyby dali cały osprzęt Ultegra razem z hamulcami tej grupy i koła na piastach Ultegra ze standardowymi obręczami to możnaby pomyśleć nad tym rowerem, ale w cenie po przecenie. Kokpit ITM, ale nie ratuje to tak ciężkiego roweru za prawie 6 kafli.
Pedały jakie dali to mogli w ogóle nie dawać.
Ridley zawsze sobie liczył krocie za ramy. Osprzęt z jednej, pełnej grupy i komponenty Ritcheya to zaleta, ale niestety robi to masę. Koła już lepiej by dali Aksium niż Vuelty.
Stevens bardzo smakowity jest. Dobra rama, osprzęt SRAM, koła Aksium. Szkoda, że komponenty to jakiś "wypełniacz", a nie markowe i pewne.

#22 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 13 październik 2007 - 20:12

a co myślicie o CERVELO SOLOLIST TEAM ZA 5500 Zł

#23 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 październik 2007 - 21:08

chyba soloist :roll: "sololist" chyba nierobią :lol: soloist team zaliczałbym do czołówki podanych przez ciebie maszyn (pierwszej trójki z wilierem i ridleyem)

#24 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 14 październik 2007 - 18:05

przepraszam za błąd ale szybko pisane :oops: i stąd pomyłka mam jeszcze jedno pytanie dlaczego rowery colgano się tak mocno cenią czy te na pozór proste ramy czymś tak mocno się wyróżniają że są tak strasznie drogie ?

#25 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 październik 2007 - 18:20

Nie "colgano", a raczej colnago :-P Mają bardzo fajne ramy, wysoka jakość wykonania, firma ma już swoje lata, niektórzy określają je jako ferrari wśród rowerów. Ten miałeś na myśli?: http://www.wertykal....&kid=25&pid=184
7999.00 PLN to dużo, ale colnago się ceni, za 8k pln możesz złożyć o wiele ciekawszą maszynę.

#26 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 14 październik 2007 - 18:27

:oops: tak to jest gdy zadaje pytania całkowity laik szosowy ten rowerek fajny ale jakiś taki kolorowy aż za bardzo nie wiem czy widzisz u tego samego dystrybutora colnaglo clx za 9326zł to już chyba jest maszyna ten czarny jest boski ciekawe na jakim osprzęcie

#27 janczol

janczol
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądPoznań, Turek

Napisano 14 październik 2007 - 20:55

CLX jest robiony na Tajwanie jeśli ma to dla Ciebie znaczenie. Colnago są drogie, bo większość modeli jest robiona we Włoszech w tym samym zakładzie, przez tych samych ludzi co robią topowe modele. Stąd te wysokie ceny.

#28 Gosc_dablo1_*

Gosc_dablo1_*
  • Gość

Napisano 15 październik 2007 - 16:27

:mrgreen: dzięki za odpowiedzi po części reasumując jeżeli bym się zdecydował na CERVELO SOLOIST TEAM ULTEGRA czy ta rama da radę na naszych kiepskich drogach? każdy wie jakie mamy ścieżynki jakie kółka można by było do niego wsadzić bo widze że te R-550 nie są zbyt ciekawą ofertą i czy ten osprzęt FSA jest coś wart http://www.racycles....v-5943-255.html :lol:

#29 Gosc_r9wojtek_*

Gosc_r9wojtek_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2007 - 09:44

Witam Was wszystkich.
Chciałbym prosić o pomoc - w najbliższym czasie chciałbym kupić mój pierwszy rower szosowy.
Od paru lat jeżdżę rowerem "górskim" (Giant Boulder 400) ale zdecydowanie potrzebuję roweru szosowego. Od kiedy pamiętam zawsze starałem się jeździć po utwardzonych drogach, byle szybciej i szybciej. Jeżdżenie po lesie z niewyjaśnionych przyczyn zawsze było dla mnie męczące. Najbardziej lubię wyjazd za miasto mniejszymi drogami. Chciałbym zaznaczyć, że nie jestem żadnym wyczynowcem, moje wycieczki to max. 50-60 km.
Dlaczego szosówka...sam nie wiem, lubię popatrzeć na TdF, Giro i Vueltę...
Jestem raczej zwykłym użytkownikiem roweru, jeździć będę raczej tylko w weekendy.
Niestety nie wchodzi w grę składanie roweru, nie znam się. Może moją drugą szosówkę złożę sam :-)
Trochę liczb:
mam ok 190cm wzrostu, ok 90 kg wagi (w związku z tym trochę się obawiam-rama musi być chyba bardzo wytrzymała)
Pieniądze:
jestem w stanie wydać na sam rower ok. 4000zł (ale czy jest sens wydawać tyle na pierwszą "szosę"? sam nie wiem...)
Szukam też sklepów w Warszawie/Łodzi, gdzie miałbym możliwość odbycia jakiejś jazdy testowej (przyznaję się, nigdy w życiu nie jeździłem szosówką i nie wiem jaka powinna by dla mnie geometria ramy - to też kolejny problem) a później przyjaznego serwisu :-)
Bardzo Wam z góry dziekuję za pomoc i wyrozumiałość.
Pozdrawiam,
Wojtek

#30 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 październik 2007 - 09:52

http://www.competiti...ALCULATOR_INTRO
Tu masz kalkulator, który może pomóc z doborem rozmiaru ramy, itp.
Za 4k pln możesz złożyć solidną maszynę, jednak odradzam kupowanie gotowca, ponieważ do rowerów za 4k zazwyczaj nie wsadzają zbyt mocnych kół, a przy wadze 90kg koła muszą być mocne, o ramę bym się nie martwił.

#31 Gosc_r9wojtek_*

Gosc_r9wojtek_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2007 - 09:56

Ok...już wiem więcej :-)
Problem z tym składaniem.
Sam tego nie zrobię (boję się, nie umiem, nie chcę tracić pół życia na wybieraniu osprzętu - mam tak ze składaniem komputera :-? ), czy jest jakiś sklep, gdzie mogliby mi złożyć coś rozsądnego?

#32 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 październik 2007 - 11:53

Nie przesadzajmy, trochę dobrej woli i odpowiednich kluczy i rower można złożyć bez problemu. Pewnie musiałbyś się zaopatrzyć w klucz do suportu i kasety (+ bacik). imbusy i śrubokręt pewnie masz :roll:

#33 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 październik 2007 - 13:28

jeśli masz jakiś talent mechaniczny to wszystko jest do zrobienia:)
a podstawowe klucze które zakupisz na początek beda Ci służyły dłużej, np jesli za rok bedziesz chciał zmienic suport lub korbe albo łańcuch, kasete, przy tej kasie i Twojej posturze składałbym rower i postawił na mocne koła i porządna rame...
ja kiedyś też sie nie znałem, przerzutke nauczyłem sie regulować z autopsji jedyną rzeczą która dalej pozostaje czarną magia jest centrowanie koła:)


#34 Gosc_r9wojtek_*

Gosc_r9wojtek_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2007 - 13:36

No dobrze. Nie będę ukrywał, że zanim zdecydowałem się zadać Wam to moje pytanie przeczytałem niejeden post na forum odnośnie "pierwszej szosy" lub "co myślicie o Treku xxxx" itd...
Chyba 100% odpowiedzi to: za taką cenę możesz coś lepszego złożyć.
W takim razie, nie będę się już upierać, DOBRA, będę składać, mam całą zimę przed sobą :mrgreen:
Może macie jakieś pomysły? Tak już pisałem, chcę się zmieścić w ok. 4000zł, ale rozważę wszystkie propozycje.
Jeszcze raz dziękuję za pomoc :-)

#35 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 październik 2007 - 14:23

generalnie tak masz ciuchy rowerowe?? masz licznik?? inne akcesoria??
czy 4000 to bedzie tez zawierac w sobie te akcesoria
ustal ile chcesz przeznaczyc na kola, rame+widelec, osprzet
przejdz sie po sklepach zobacz na jakiej zasadzie dzalaja klamkomanetki shimano i campagnolo ktore bardziej ci odpowiadaja....
oraz wiele innych tematów

www.bikom.pl
www.velo.pl
www.wertykal.com
www.rp-pawlak.com - cennik i katalogi do pobrania w pdfie


#36 Gosc_r9wojtek_*

Gosc_r9wojtek_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2007 - 14:34

Super, w ekspresowym tempie przechodzimy do konkretów :-)
Dzięki za dobre linki, zaraz zacznę czytać, chodzić, pytać, czytać, chodzić...
Te ok. 4000 to na kola, rame, widelec, osprzet.
Z tego co już mam to warto wspomnieć chyba tylko o jakiś spodenkach z pampresem :oops:
Resztę będę kupować sukcesywnie, chyba, że dobry kredyt dostanę :-)

#37 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 16 październik 2007 - 15:39

Rekawiczki, kask, koszulke, BUTY!

#38 Gosc_Qba_*

Gosc_Qba_*
  • Gość

Napisano 16 październik 2007 - 18:20

http://allegro.pl/it...r_szosowy_.html
Np. ten wydaje sie być bardzo atrakcyjną ofertą, z tym że na pewno nie jest to rower dla początkującego. Na takim sprzęcie pojeździł byś bardzo długo a jak jazda Cię wkręci niedzielne wycieczki zamienią się w intensywniejsze treningi to z pewnością dobrze by Ci służył i byłbyś zadowolony; dura-ace to najwyższa grupa osprzętu shimanowskiego. Do tego zostaje Ci troszkę kasy na:
licznik- powiedzmy 50- 150zł
koszulka- ok. 80- 150 zł
spodenki- podobnie jak wyżej
rękawiczki- <50zł
kask- ok. 100- 400zł
buty- tu jest większe pole do popisu 200 do nawet 1000 zł
reszta, taka jak koszyki, bidony, ewentualnie jakiś klucz czy flakonik rohloffa- też pewno jakieś kilkadziesiąt złotych...
Jeżeli natomiast nie chcesz na początku mierzyć aż tak wysoko to nie będziesz musiał wydawać tak dużych pieniędzy bo nawet jakąś nówkę na niższym poziomie bez problemu dostaniesz, np.
http://allegro.pl/it...d_lite_903.html
http://allegro.pl/it..._xenon_10s.html
http://allegro.pl/it..._06_okazja.html
Pozdro!

#39 janczol

janczol
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • SkądPoznań, Turek

Napisano 16 październik 2007 - 19:42

Qba zapomniałeś, że chłop ma 190 cm wzrostu!!! Rozmiar ramy 59 to chyba najmniejszy jaki w chodzi w rachubę.
Sam mam 186 cm i wiem, że nie jest tak łatwo znaleźć coś ciekawego w tym rozmiarze. Sam właśnie składam nowy sprzęt, także nie jest łatwo. Wojtek, pogadaj też z jakimiś szosowcami z Twojej okolicy. Może będzie tam jakiś wysoki człowiek i pozwoli Ci się bujnąć na swojej maszynie. Porównasz jak "chodzi" campa i shimano itd.

#40 kr1zje

kr1zje
  • Użytkownik
  • 1165 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 październik 2007 - 20:32

Qba rama 50 dla osoby 190cm ? :roll: 50cm jest dla osoby najwyżej o niespełna 180cm, oczywiście przy raczej dłuższym mostku i siodle odsuniętym do tyłu :-P Jeżeli r9wojtek zaczyna jeździć to tak naprawdę nie będzie w pełni wiedział co jest dla niego wygodniejsze, campa czy sh. Przy takiej wadze koła to połowa sukcesu.
http://www.sklep.bik...roducts_id=1613
Te są fajne, ale 90kg żywej masy raczej nie wytrzymają :lol: 489pln

http://www.sklep.bik...roducts_id=1540
Zestaw Kół shimano ultegra/mavic cxp33/dt comp 750pln, mocny zestaw, powinny wytrzymać bez problemów.

Zestaw Kół shimano ultegra/mavic open pro/dt comp 700pln, to samo co wyżej tylko nieco inna obręcz, o nieco niższym profilu i lżejsza o ile się nie mylę.

Do tego wypadałoby dobrać fajną ramę, ale to już sprawa indywidualna bo nie wiem jaką chcesz geometrie ramy, sylwetkę jaką chcesz przybrać, itp.