Skocz do zawartości


Zdjęcie

Problem Po Założeniu Kół (Zipp 303)


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 maj 2016 - 06:34

Witam serdecznie, mam taki o to problem - wczoraj zalozylem Zippy do mojego rowerka i ku mojemu zdziwieniu kiedy zakrece tylnim kolem (rower na stojaku) lancuch ciagnie pedaly (obracaja sie razem z kolem). Kiedy zatrzymam ręką pedały lancuch i tylna przerzutka chce zwariowac. tylne kolo tez jakby cieżej chodzilo, mam wrażenie, że piasta jest jakby za mocno scisnieta. Natomiast problem nie wystepuje kiedy zdejme kolo z roweru, zdejme kasete i przekrece w powietrzu. Wtedy wszystko ladnie sie kreci i nie ma zadnych oporów. Dodam, że wypróbowałem już 2 nowe kasety i problem nadal występuje. O co tu chodzi ?

ps. dodam jeszcze ze odebralem je tydzien temu z serwisu. Mieli mi podregulować luz w piaście bo kolo mi latalo na boki jakies 2 mm. Bocznego luzu juz nie ma, ale za to jest problem ktory opisalem powyzej :(

#2 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 maj 2016 - 07:16

Za mocno skrecone lozyska.
Poluzuj troche nakretke, 1/4 do pol obrotu.
Na sucho jak zlikwidujesz ten min luz, to po zamknieciu zacisku wlasnie sie tak dzieje.
Nawet Zipp mowi , ze tak ma byc.

#3 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 maj 2016 - 07:40

Tą małą srubką co jest przy bębenku ? A czy koło wtedy nie będzie mialo bocznych luzów na piaście?

#4 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 maj 2016 - 08:28

Nie przy bębenku tylko z drugiej strony piasty. Tą tak ?

Dołączona grafika

#5 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 maj 2016 - 10:40

Tak, to jest srubka zaciskajaca gwintowana nakretke kontrujaca luzy na lozyskach.

Jak ja poluzujesz, to odkrec nakretke o 1/4 obrotu, zakrec srubke i zaloz kolo do ramy i sprawdz, czy problem ustal.

Jak nie, to przekrec o kolejne 1/4 obrotu.

Mam to samo rozwiazanie juz od ponad 3 lat i przyzwyczailem sie, ze od czasu do czsu, trzeba to podregulowac.

Od tego roku zupelnie zmienili konstrukcje swoich piast, przod i tyl.



#6 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 maj 2016 - 11:52

Stokrotne dzięki :)

#7 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 27 maj 2016 - 13:13

Regulację najlepiej przeprowadzić na kole zamontowanym w ramie. Jeżeli bębenek zaciąga to sprawdziłbym czy cienka podkładka która powinna być miedzy wewnętrznym lożyskiem bębenka a lożyskiem piasty jest na swoim miejscu, łatwo ją przeoczyć/zgubić przy serwisie.

#8 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 maj 2016 - 15:04

Poluzowalem srubke ale nie moge odkrecic nakretki. Mam uzyc jakis kombinerek czy to powinno sie delikatnie robic?

#9 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 maj 2016 - 15:05

Tak to wyglada :

Dołączona grafika

#10 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 maj 2016 - 15:12

Łopatologicznie, prosze o wyrozuniałość :) Ktorą czesc (nakrętke) musze przekrecic o tą 1/4, tą pierwszą od lewej ze zdjecia poniżej ?

Dołączona grafika



#11 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 27 maj 2016 - 15:59

Non Drive Clinch Nut.

Ta srebrna srubka to Set Screw. Ona zaciska Clinch Nut na gwincie zapobiegajac samoistnemu odkrecaniu/dokrecaniu sie.

Wykrec wiecej srubke. Jak nie mozesz reka odkrecic nakretki, to przyloz do srubki imbusa i lekko mloteczkiem puk puk.

Bo jak to mowi stare przyslowie "bez mlota to nie robota" :)





Dodaj odpowiedź