Skocz do zawartości


Zdjęcie

Mikroregulacja Di2...?


20 odpowiedzi w tym temacie

#1 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 27 maj 2016 - 09:17

CZy istnieje mozliwosc mikroregulacji w Di2? Po nacisnieciu guzika mamy mozliwosc regulacji, ale co w przypadku gdy klikciecie w jedna strone to za duza a w druga to za mało? Czy mozna to jakos doregulowac?  :mellow:



#2 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 2444 postów
  • SkądPoznań

Napisano 27 maj 2016 - 09:28

Przód sam się dostosowuje do położenia tylnej przerzutki.


7602ede9d85aa0ebmed.png

 

Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

"Oni [w Sky] nazywają  to marginal gains, wszystko co jest dozwolone w granicach zasad, jest możliwe. TUE mieszczą się w tych zasadach. Jeśli w dalszym ciągu z jednej strony będzie się mówić o etyce w kolarstwie, a z drugiej strony tak postępować, to jest to działanie obłudne." Pat McQuaid


#3 ASSASSING

ASSASSING
  • Użytkownik
  • 107 postów
  • Skądinternet

Napisano 27 maj 2016 - 10:18



#4 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • SkądBergen

Napisano 27 maj 2016 - 13:18

Jedno kliknięcie to około 0.2mm, nie ma opcji żeby to było za dużo czy za mało. Jeżeli regulacja nie daje rezultatu to na twoim miejscu sprawdziłbym hak przerzutki.

#5 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 27 maj 2016 - 16:12

 

Dzieki za filmik, czyli mikroregulacji nie ma :(

 

Jedno kliknięcie to około 0.2mm, nie ma opcji żeby to było za dużo czy za mało. Jeżeli regulacja nie daje rezultatu to na twoim miejscu sprawdziłbym hak przerzutki.

 

Hak prosty, przerzutka prosta. Nie mam problemu z tym, ze przelozenie nie wskakuje, ale z dzwiekiem. Nie da sie tak idealnie ustawic przerzutki tylnej jak w przypadku przerzutki z linką, gdzie jestem w stanie wcelowac w idealne ustawienie, tak aby calosc dzialala bardzo cicho...



#6 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • SkądBergen

Napisano 27 maj 2016 - 23:07

Masz 11 biegów? Jeżeli tak to cicho nie będzie :)



#7 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4546 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 maj 2016 - 12:44

To jest własnie mikroregulacja i musi pasować nie ma innej opcji że nie działa dobrze , posmaruj Rohlofem łańcuch i będzie cicho, poza tym to są koła zębate i łańcuch więc jak ma być cicho ? 



#8 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 475 postów

Napisano 28 maj 2016 - 13:50

Masz 11 biegów? Jeżeli tak to cicho nie będzie :)

To jakaś reguła, że 11-speed jest głośniejsze niż 10-speed ?

#9 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • SkądBergen

Napisano 28 maj 2016 - 16:38

Shimano 11sp pracuje zauważalnie głośniej (odgłos pracy łańcucha na kasecie) od swojego odpowiednika 10sp, szczególnie gdy jest nowe, "niedotarte". 

 

Ps. to moja osobista opinia, nie reguła :) 



#10 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 513 postów
  • Skądxx

Napisano 28 maj 2016 - 17:06

ja zauważyłem głośniejszą pracę łańcucha w przypadku korby 11s



#11 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 28 maj 2016 - 20:36

Masz 11 biegów? Jeżeli tak to cicho nie będzie :)

 

tak, 11 speed

 

 

To jest własnie mikroregulacja i musi pasować nie ma innej opcji że nie działa dobrze , posmaruj Rohlofem łańcuch i będzie cicho, poza tym to są koła zębate i łańcuch więc jak ma być cicho ? 

 

moze byc cicho, wystarczy porownac dzwiek Dura-Ace z konca lat 90-tych, ale u mnie gdy wszystko bylo nowe bylo zauwazalnie ciszej, oczywiscie lancuch nasmarowany odpowiednimi srodkami ;)



#12 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1635 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 29 maj 2016 - 07:36

Ale akurat w tym przypadku nie za bardzo :)

Wczoraj regulowałem rower z nową di2 ultegry i zależnie od koronki z tyłu część biegów była cichsza a część głośniejsza.



#13 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 99 postów

Napisano 29 maj 2016 - 12:38

Ale akurat w tym przypadku nie za bardzo :)

Wczoraj regulowałem rower z nową di2 ultegry i zależnie od koronki z tyłu część biegów była cichsza a część głośniejsza.

 

wychodzi na to, że TTTM :)



#14 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 745 postów
  • SkądBergen

Napisano 29 maj 2016 - 14:22

Sacza sytułejszyn ;)



#15 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 29 wrzesień 2016 - 16:16

Podpytam tutaj, żeby nie mnożyć tematów. Zastanawiam się nad zmianą napędu i nie wiem czy w ogóle warto iść w elektrykę. Na zmianę przełożeń obecnie nie narzekam, jedynie czego czasami mi brakuje to możliwość zmiany podczas sprintu.

 

I tutaj moje pytanie - czy na elektronicznej grupie da się bez problemu zmienić przełożenie z tyłu gdy idziemy 'na maxa' na stojąco? Czy wszystko wchodzi w takiej sytuacji płynnie, bez zawahania, bez zgrzytania, bez obawy że coś przeskoczy nie tak? Przy mechanicznych obecnie to jedyne czego mi brakuje.



#16 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1635 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 30 wrzesień 2016 - 06:35

Przerzutki di2 nie lubią pracy pod obciążeniem. Tył dostaje luzów na pantografie przód "rozkłada nogi", pęka wózek.
Jeśli sparujesz przód z korbami 34/50 to ryzyko rozwalenia przy siłowych zrzucaniach jest bardzo duże. Wymieniłem takich przerzutek kilkanaście. Tyły buntuja się rzadziej ale i tak luz na pantografie jest wyczuwalny (jakby sprężyna miała luz). Nowa ultegra ma łącznik pantografu z wózkiem z jakiegoś tworzywa...

#17 Kryjan

Kryjan
  • Użytkownik
  • 31 postów

Napisano 30 wrzesień 2016 - 09:40

Przerzutki di2 nie lubią pracy pod obciążeniem. Tył dostaje luzów na pantografie przód "rozkłada nogi", pęka wózek.
Jeśli sparujesz przód z korbami 34/50 to ryzyko rozwalenia przy siłowych zrzucaniach jest bardzo duże. Wymieniłem takich przerzutek kilkanaście. Tyły buntuja się rzadziej ale i tak luz na pantografie jest wyczuwalny (jakby sprężyna miała luz). Nowa ultegra ma łącznik pantografu z wózkiem z jakiegoś tworzywa...

 

Dzięki. Przód raczej pod obciążeniem rzadko ruszam, tył znacznie częściej. Jeśli tak często się uszkadzają w takich warunkach to raczej dla mnie ta opcja odpada.

 

A jak ich praca pod obciążeniem? Czy we wspomnianych warunkach radzą sobie płynnie i 'tylko' łapią od tego luzy, czy też może mają problemy?



#18 lewajs

lewajs
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 01 październik 2016 - 07:36

Podpytam tutaj, żeby nie mnożyć tematów. Zastanawiam się nad zmianą napędu i nie wiem czy w ogóle warto iść w elektrykę. Na zmianę przełożeń obecnie nie narzekam, jedynie czego czasami mi brakuje to możliwość zmiany podczas sprintu.

I tutaj moje pytanie - czy na elektronicznej grupie da się bez problemu zmienić przełożenie z tyłu gdy idziemy 'na maxa' na stojąco? Czy wszystko wchodzi w takiej sytuacji płynnie, bez zawahania, bez zgrzytania, bez obawy że coś przeskoczy nie tak? Przy mechanicznych obecnie to jedyne czego mi brakuje.


"Na maxa" wiesz jak się powinno zmieniać biegi ?
No chyba, że jesteś jakimś prosem i potrzebujesz tego na sprinty, ale raczej pros by nie siedział na forum i nie pytał czy iść w elektronikę.
Sam posiadam Ultegrw di2 i ma juz zrobione 5-6 tys, z przodu mam 50/34 i zadnych luzow nie mam ani z przodu ani na tylnej przerzutce. Pozdrawiam :)

W twoim życiu liczy się najpierw samochód, później rower, a na końcu ja.

Kelly nawet nie mrugnął okiem. Na jego twarzy nie pojawił się choćby cień uśmiechu.

– Pomyliłaś kolejność. Na pierwszym miejscu jest rower. 

 


#19 mburs

mburs
  • Użytkownik
  • 331 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 październik 2016 - 19:53

Bawiłem się elektryką 6700, co prawda nie bardzo długo, ale miałem wrażenie, że mój Chorus 11sp zmienia lepiej pod dużym obciążeniem.



#20 xander122

xander122
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 28 październik 2016 - 12:11

Jak to jest z tą regulacją?

Wchodząc w opcję regulacji np na 7 biegu reguluję położenie wózka na 7 biegu czy przesuwam na całym zakresie?





Dodaj odpowiedź