Skocz do zawartości


Zdjęcie

Patenty Na Przelozenie Linki Wewnatrz Ramy


25 odpowiedzi w tym temacie

#1 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 28 maj 2016 - 20:39

Ostatnio mialem sytuacje w ktorej wymieniajac linke wyciagnalem ją z wnetrza ramy mając pewnosc, ze istnieje oryginalne prowadzenie, niestety pomylilem sie i stracilem kupę czasu na trafianie w dziurke i wylapytanie linki  :angry:

 

Moze macie jakies sposoby, patenty na taką przypadłosc?  :rolleyes:



#2 cky

cky
  • Użytkownik
  • 302 postów

Napisano 28 maj 2016 - 20:44

Zanim wyciągnę linkę z ramy puszczam po niej taką rurkę

http://www.cyklomani...owy,id5403.html

tak aby wystawała sporo po obu końcach ramy, może też być cieńka rurka termokurczliwa.



#3 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 28 maj 2016 - 20:45

Gdzieś na YT widziałem... Bierzesz stary pancerz i wyciągasz z niego plastikowy rdzeń. Nasuwasz go na linkę, oczywiście gdy jest ona jeszcze w ramie, tak aby przeszedł na wylot po lince. Wcześniej odkręcasz przelotki. Potem wyciągasz linkę ale pozostaje w ramie ten rdzeń. Reszta jest już jasna.



#4 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 28 maj 2016 - 21:00

Można też użyć szprychy jako "haczyka", którym wyłowisz linkę albo skierujesz ją pod odpowiednim kątem, aby sama wyszła przez otwór.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#5 budka

budka
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • Skądz Internetu

Napisano 28 maj 2016 - 22:09

Co mnie zawsze denerwowalo to to ,ze niektore linki maja barylki z dwoch stron i trzeba jedna strone obciac, zeby przepchac i wtedy linka zaczyna sie rozdwajac itp. Od pewnego czasu na koniec obcietej linki/ barylki daje kropelke super glue, zeby wszystko trzymalo sie w kupie, a nastepnie te koncowke wkladam w smar. Przechodzi przez rame czy pancerz bez najmniejszych problemow.


  • SzefSzefow lubi to

#6 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2016 - 07:37

Można pomóc sobie magnesem.


  • bynon lubi to

#7 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 29 maj 2016 - 08:17

Dziękuję za odpowiedzi :)

 

O ile linka jest w ramie to nie ma większego problemu, ale jesli jej nie ma? Pozostaje jedynie łowienie linki za pomocą drutu? :huh:

 

 

Można pomóc sobie magnesem.

 

w jaki sposób?



#8 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2016 - 08:59

Zależnie od tego jak skonstruowane jest wyjście linki z ramy przy podsiodłówce. Koniec linki lekko zaginasz, wpuszczasz ją do ramy i przykładasz magnes, po czym przesuwasz magnes i wsuwasz jednocześnie linkę. Magnes prowadzisz po rurze do miejsca gdzie linka wychodzi z ramy.


  • SzefSzefow lubi to

#9 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 29 maj 2016 - 12:37

Zależnie od tego jak skonstruowane jest wyjście linki z ramy przy podsiodłówce. Koniec linki lekko zaginasz, wpuszczasz ją do ramy i przykładasz magnes, po czym przesuwasz magnes i wsuwasz jednocześnie linkę. Magnes prowadzisz po rurze do miejsca gdzie linka wychodzi z ramy.

 

Bardzo pomysłowe!

 

Muszę spróbować :)



#10 Vegeta

Vegeta
  • Użytkownik
  • 178 postów

Napisano 29 maj 2016 - 16:05

U mnie magnesy się nie spisały. Za pierwszym razem drut, czy szprycha (jak pisał mikroos). Ale się przy tym na wkurzałem. Teraz zostawiam starą linkę w ramię, potem początek starej łączę taśmą z końcem nowej i przeciągam.

#11 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 29 maj 2016 - 16:55

http://velo.pl/akces.../park-tool/ir-1:D



#12 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8543 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 maj 2016 - 17:11

Teraz zostawiam starą linkę w ramię, potem początek starej łączę taśmą z końcem nowej i przeciągam.

To również testowałem, choć z odwrotnym wynikiem :) To dobra metoda, o ile na całej długości kanalik ma odpowiednią szerokość i równe ścianki, a linka ma w miarę prosty przebieg - niestety nie zawsze ma, dlatego u mnie wygrała szprycha.

Z tego samego powodu IR-1 również nie zawsze się sprawdzi, pomimo absurdalnie wysokiej ceny, sugerującej maksymalną użyteczność.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#13 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 29 maj 2016 - 17:44

IR-1 używam na co dzień, sprawdza się w 80% przypadków, w następnych 10% używam zmodyfikowanego IR-1, z oszlifowaną końcówką która służy mi do zamontowania linera przez który na końcu przeciągam linkę, pozostałe 10% to przypadki beznadziejne które wymagają indywidualnego podejścia i masy przekleństw na producenta ramy przy okazji :D



#14 SzefSzefow

SzefSzefow
  • Użytkownik
  • 107 postów

Napisano 29 maj 2016 - 17:58

 

Shut-up-and-take-my-money.jpg

 

nie wiedzialem, ze taki zestaw istnieje :)



#15 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 29 maj 2016 - 18:19

Oczywiście nie muszę chyba dodawać że kopię IR-1 można zrobić za mniej niż 10 PLN, wystarczą dwa magnesy neodymowe i linka przerzutkowa ;)



#16 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2016 - 19:35

Wspaniały ten pomysł na prowadzenie linek wewnątrz ramy, nieprawdaż? :/ Szit jakich mało, jeden z najbardziej poronionych pomysłów marketingowców jaki znam :/

 

A mój patent to nitka przywiązania do linki i odkurzacz...

 

 



#17 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 1984 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 29 maj 2016 - 20:14

Dla mnie akurat wspaniały bez cienia ironii, bo rower bez pancerzy i linek wokoło ramy wygląda cudownie. Wczoraj koledze pomagałem przełożyć linkę tylnej przerzutki przez ramę (dolna rura + rura od tylnych widełek) i zajęło nam to jakieś 45 sekund. Mieliśmy profesjonalne narzędzie w postaci latarki w telefonie. Nie wiem o co krzyk tak prawdę mówiąc :) 



53608702113_1697d8a0bf_o.png 53120563481_c30890a179_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 49380949278_d7c6896025_o.png

248


#18 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 29 maj 2016 - 20:25

Byle by tylko nie miały wad konstrukcyjnych przez które przeciera się rama :)

Jeszcze nie jedna osoba nieświadoma na takim jeździ.

Nie chce was straszyć ;)


  • mikroos lubi to

logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#19 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 29 maj 2016 - 20:48

Cholerny marketing spowodował, że Wigry 3 miały wewnętrznie prowadzony przewód oświetlenia.

Kto by pomyślał, że w PRL liczy się marketing.

#20 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 29 maj 2016 - 20:49

Dla mnie akurat wspaniały bez cienia ironii, bo rower bez pancerzy i linek wokoło ramy wygląda cudownie...

 

Hmm, na takie problemy są o wiele prostsze rozwiązania: https://masterbikepl...jp-carousel-797





Dodaj odpowiedź