Skocz do zawartości


Zdjęcie

Żywotność Części Aluminiowych, Czyli Czy Warto Zmieniać Kierownicę Co Kilka Lat?

aluminium kierownica żywotność wymiana

48 odpowiedzi w tym temacie

#21 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1459 postów
  • SkądLegnica

Napisano 30 maj 2016 - 10:16

 

 

Piotrek, przeczytaj fragment o drzewie ;)

 

Nie bardzo łapię - o którym drzewie?



#22 gielu

gielu
  • Użytkownik
  • 119 postów

Napisano 30 maj 2016 - 18:19

Pracuje w chemii jeżdżę tam rowerem Alu już trzeci rok rama cały czas trzyma. Wydział surowców główny surowiec to Sól potasowa. Samochody u nas po dwóch latach nie nadają się nawet na złom bo mało stali w nich zostaje a rowerkiem po tym śmigam i nic się nie dzieje.

#23 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 1595 postów
  • SkądWałbrzych

Napisano 30 maj 2016 - 18:48

Aleś Cie porozstrząsali temat :D

Nie wiem co dokładnie autor tych słów (MB) miał na myśli, jaką intensywność eksploatacji itd. Ale tak powiedział, a znając jego doświadczenie wyścigowe, serwisowe itd. wierzę na słowo. Zresztą sam miałem ramę alu która pękła jak pisałem.

Sami pomyślcie: dlaczego skoro kierownice nie są zarysowane to i tak pękają? No właśnie, obciążenia... Tym bardziej jeśli rama w kluczowym punkcie jest zarysowana, to prędzej czy później tam pęknie. Na tej samej zasadzie gdy zawiążesz sznurkiem młode drzewo żeby prosto rosło, potem zapomnisz o tym sznurku, ono ten sznurek obrośnie i jak przyjdzie silny wiatr to pęknie w tym miejscu jak równo jak od linijki.

Tak samo kierownice lubią pękać przy obejmie mostka, właśnie tam gdzie gdzie poddawane są największym naprężeniom.

Sztyce w rowerach mtb są notorycznie wsuwane i wysuwane, zależnie od tego co się akuraj jedzie - zjazd, podjazd. I dlaczego nie pękają ani nie łamią się w miejscach gdzie są porysowane?

Co mają naprężenia od zaciśnięcia mostka na kierownicy do zarysowania aluminium?

Dokręcając klamkomanetki na kierownicy często rysuje się w tym miejscu kierownicę. Czy ona się od tego łamie? 

Ramy rowerów mtb, eksploatowanych zgodnie z przeznaczenem są obite, porysowane i podziobane od kamieni. Taka rama powinna rozsypać się w proszek od tylu uszczerbków w materiale. 



#24 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 901 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 30 maj 2016 - 19:24

Dobra, nic już nie piszę, niech moderator usunie każdy mój post z tego wątku ;)


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

#25 luki99

luki99
  • Użytkownik
  • 411 postów
  • Skąddolny slask

Napisano 30 maj 2016 - 20:38

Mi pękły śruby od korb (2x z mojej winy:D) i fragment karbonowej przerzutki przedniej - też z mojej winy za mocne dokręcenie śruby.

 

Jeżeli chodzi o ramy to nic nigdy nie pękło, z jednym rowerem stosowałem to czego robić się nie powinno jak pisał kolega wyżej - umyłem go raz w roku:D  to rower, który przejeździł 4 zimy (dojazdy do pracy) i wiadomo napęd / części wymieniałem no i amor umarł bo nigdy nikt do niego nie zaglądał ale sama rama jest ta sama. Po umyciu widać mase rys/pęknięć itd ale nie pękła, jeździ i wątpię, że pęknie :)



#26 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 01 czerwiec 2016 - 21:50

Kiery nigdy nie złamałem. Ale pękła aluminiowa rama Gianta po przejechanych 15-16 tys. km.

#27 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1459 postów
  • SkądLegnica

Napisano 01 czerwiec 2016 - 21:57

Kiery nigdy nie złamałem. Ale pękła aluminiowa rama Gianta po przejechanych 15-16 tys. km.

A można wiedzieć która rama? Pytam z ciekawości - nie przepadam za tą firmą, ale wydawało mi się

że ich alu ramy ( zwłaszcza do mtb ) to solidne rzeczy



#28 MaciekWawa

MaciekWawa
  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 02 czerwiec 2016 - 10:12

Kiery nigdy nie złamałem. Ale pękła aluminiowa rama Gianta po przejechanych 15-16 tys. km.

 

Ale pękła tak sama z siebie czy przy jakimś uderzeniu uszkodziłeś?



#29 RBT

RBT
  • Użytkownik
  • 69 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 02 czerwiec 2016 - 21:19

 

Ale pękła tak sama z siebie czy przy jakimś uderzeniu uszkodziłeś?

 
Pękła sama z siebie, żadnej kraksy czy dziury. Któregoś dnia zauważyłem pęknięcie na prawie połowie obwodu dolnej rury, tuż obok spawu łączącego rurę z główką.
To był piękny, klasyczny aluminiowy Peloton 7400! Wymienili na gwarancji na paskudnego, choć sztywniejszego OCR-a, na którym jeżdżę już z 15 lat i jak dotąd trzyma się świetnie.

#30 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 1699 postów
  • SkądSheffield

Napisano 03 czerwiec 2016 - 00:06

Technika wyrobu stopów aluminium też poszła mocno do przodu. Wystarczy popatrzeć jakie cuda robi Cannondale, żeby zobaczyć jaką drogę przeszło alu.


Dołączona grafikaLekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman Dołączona grafika

#31 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 901 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 03 czerwiec 2016 - 09:35

Dobra żartowałem :P

 

@Siara_iwj: prawdę mówiąc, często kusi mnie aby po zezłomowaniu ramy węglowej Treka (diabli wiedzą ile pociągnie, sztywność w węźle supportowym spada z roku na rok...) wejść w aluminium (z tym że widelec wziąłbym węglowy). Co byś polecił na chwilę obecną. Rozumiem, że Canonndale, a może coś jeszcze?


www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

#32 tybero

tybero
  • Użytkownik
  • 65 postów

Napisano 03 czerwiec 2016 - 11:51

Spacialized Allez.
Posiadam, fajna geometria, dobrze sie jezdzi, jest sztywno, choc ja duzo nie waze i nogi sprintera nie mam. Mi bardziej sie ten ksztalt ramy podoba niz Canonndala, stad moj wybor.

#33 kugel

kugel
  • Użytkownik
  • 1459 postów
  • SkądLegnica

Napisano 03 czerwiec 2016 - 13:00

Fakt, Cannon robi bardziej klasyczne ramki ( zero slopingu ), moim zdaniem to będzie mniej wygodne niż ramy Treka ALR. Strasznie drogie te ramy alu - za Treka czy Speca trza by dać pod 4 tyś., to już chyba lepiej Ritchey'a stalówkę kupić.

 

Astronom w dobrych cenach teraz Kona ładne ramy sprzedaje.

 

Dodatkowo Cannona samej ramy w Polsce nie idzie dostać. Pewnie za granicą się kupi, ale w razie reklamacji będą kłopoty.



#34 Helium

Helium
  • Użytkownik
  • 80 postów

Napisano 11 grudzień 2016 - 21:48

Rurki typu kiera sztyca itd pekają często  z winy użytkownika. Chodzi o nieużywanie klucza dynamometrycznego, oraz o sprawy dotyczące wyciągnięcia sztycy.(zbyt dużego) Poza tym, żeby tak przeciążyc kiere że doprawdzimy do jej peknięcia, to trzebaa naprawdę miec pecha. W MTB I  w Szosie mam kiery karbonowe I jakoś nie czuje się zagrożony z tego powodu ;-) Jeździłem tez na starych ramach Carbonowych I okreslił bym ten process wiotczeniem takaiej ramy. Coraz mniej fajnie się jeździ, najbardziej odczuwa się to  w mufie suportowej.


  • qzn lubi to

#35 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 312 postów
  • SkądReykjavík

Napisano 12 grudzień 2016 - 18:48

@ tytanowe kiery to są w ogóle ?



#36 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 5448 postów
  • SkądSzczecin/Poznań

Napisano 12 grudzień 2016 - 19:02

Niewiele ich jest, ale jak najbardziej są.


rowerplus-logo-2.png

#37 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1352 postów
  • SkądWLKP

Napisano 12 grudzień 2016 - 19:21

 

 

W MTB I  w Szosie mam kiery karbonowe I jakoś nie czuje się zagrożony z tego powodu 

O ile nie jest to karbom prosto z Chin :D



#38 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 877 postów
  • Skądśląskie

Napisano 13 grudzień 2016 - 19:20

Skąd te uprzedzenia do Chin? W kwestii elektroniki zaczynają rozdawać karty i to z wielkim rozmachem, przypuszczam że tak też będzie w innych segmentach :P

#39 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1352 postów
  • SkądWLKP

Napisano 13 grudzień 2016 - 19:57

Skąd? Z doświadczeń innych?

- on początkowo był bardzo zadowolony

Zbyt duża losowość, a testy homemade do mnie osobiście nie przemawiają.

 



#40 grzesiek32

grzesiek32
  • Użytkownik
  • 877 postów
  • Skądśląskie

Napisano 13 grudzień 2016 - 20:25

A przepraszam, ale kto to jest? I skąd wiadomo że to chińskie a nie np włoskie?



Dodaj odpowiedź



  

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: aluminium, kierownica, żywotność, wymiana