Skocz do zawartości


Zdjęcie

Koła Vinci


69 odpowiedzi w tym temacie

#41 mess

mess
  • Użytkownik
  • 1541 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 wrzesień 2016 - 12:06

koła szumią przyjemnie. Na kierownice odkąd zacząłem stosować owijke mavica glossy nie dość, że się nie brudzi zbytni, to jak się pobrudzi to szmatka z wodą usuwasz. Ale jeżeli jeździsz bez rękawiczek to nie wiem czy mogę polecić, raczej owijka do rękawiczek.



#42 wasto

wasto
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Skądwoj. Mazowieckie

Napisano 11 wrzesień 2016 - 19:06

Na zdjęciu rower Messa wygląda fajnie, na żywo jeszcze lepiej, ale najfajniej prezentuje się w ruchu. W okolicach 30km/h napisy na kołach zaczynają tworzyć okrąg i wrażenie jest, jakby jechał sporo szybciej.
Gratuluję Mess, niech się długo kręcą.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka



#43 jaroMKV

jaroMKV
  • Użytkownik
  • 227 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 05 grudzień 2016 - 17:41

Również stałem się posiadaczem kół Vinci Rapid 55 pod szytkę. Kontakt ze sklepem wzorowy, koła dobrze zapakowane, w komplecie klocki, instrukcja obsługi i parametry naciągu szprych. Gratis skarpetki pod kolor kół. Zaciski jednak słabe, zostawiłem z poprzednich kół. Same koła solidnie wykonane, obręcz dosyć szeroka i wygląda bardzo masywnie co mi się podoba :) 

W akcji jeszcze nie testowałem, i nie mogę się doczekać.

 

DSC 0346

 


  • glomo lubi to

#44 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 08 grudzień 2016 - 19:55

Również stałem się posiadaczem kół Vinci Rapid 55 pod szytkę. Kontakt ze sklepem wzorowy, koła dobrze zapakowane, w komplecie klocki, instrukcja obsługi i parametry naciągu szprych. Gratis skarpetki pod kolor kół. Zaciski jednak słabe, zostawiłem z poprzednich kół. Same koła solidnie wykonane, obręcz dosyć szeroka i wygląda bardzo masywnie co mi się podoba :)

W akcji jeszcze nie testowałem, i nie mogę się doczekać.

 

 

Obręcz faktycznie wygląda na fajnie masywną. Patrzyłem sobie na Twoje zdjęcia roweru z poprzednimi kołami i nie da się ukryć że rower zyskał 'to coś' ;). Tylko ten zwisający łańcuch i 'luźna' przerzutka na razie mocno psuje ogólny wygląd, ciągle wydaje się przez to jakby coś było nie tak ;p 

 

P.S. co to za kiera? Szukam czegoś o podobnym gięciu


  • jaroMKV lubi to

#45 jaroMKV

jaroMKV
  • Użytkownik
  • 227 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 08 grudzień 2016 - 20:00

Obręcz faktycznie wygląda na fajnie masywną. Patrzyłem sobie na Twoje zdjęcia roweru z poprzednimi kołami i nie da się ukryć że rower zyskał 'to coś' ;). Tylko ten zwisający łańcuch i 'luźna' przerzutka na razie mocno psuje ogólny wygląd, ciągle wydaje się przez to jakby coś było nie tak ;p 

 

P.S. co to za kiera? Szukam czegoś o podobnym gięciu

 

Wizualnie koła naprawdę mega. Ta masywność rzuca się w oczy. Kaseta czeka na założenie :)

Kierownica to chińczyk z alliexpress "TOOK". Jak na razie zero problemów. Wykonana solidnie, miałem obawy przed zakupem ale jak na razie niepotrzebnie.



#46 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 700 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 08 grudzień 2016 - 23:16

Jedynie kierownicy ani mostka bym nie kupił takiego noname z chin. Nie szkoda Ci zdrowia?

W sieci jest zatrzesienie pękających kierownic z chin i nawet FSA bardzo przestrzegało klientów żeby sprawdzać pochodzenie produktów (nie twierdzę że zupełnie bezinteresownie ale też nie twierdzę że zupełnie bez empatii)

 

Filmów i zdjęć sporo od takich FSA do zupełnie amatorskich jak ktoś skacze po oryginalnej kierownicy i nic , po takie gdzie staje na chińska i pach.

 

https://www.youtube....wT99N5quRzIH3IA



#47 jaroMKV

jaroMKV
  • Użytkownik
  • 227 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 09 grudzień 2016 - 07:30

shmoo, również miałem obawy. Z tym, że jednak to nie jest najtańszy model za 15 $. Niby wykonana z carbonu T800. Po otworzeniu paczki byłem miło zaskoczony, wykonana solidnie. Wiadomo, że początkowo podczas jazdy naprawdę uważałem mając w głowie myśl że może pęknąć. Aktualnie ma około 1 tys przebiegu. Ostatnio ją zdemontowałem aby obejrzeć i żadnych oznak zużycia czy pęknięć w newralgicznych miejscach. Też szukałem jednak sprawdzonego sprzedawcy.

#48 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1352 postów
  • SkądWLKP

Napisano 09 grudzień 2016 - 13:35

Filmów i zdjęć sporo od takich FSA do zupełnie amatorskich jak ktoś skacze po oryginalnej kierownicy i nic 

I nic dopóki nie przemyślimy, że przyłożone w ten sposób obciążenie jest dwukrotnie mniejsze niż te, które stosują markowi producenci do testów.

 

Nie zaśmiecajmy tematu.



#49 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 700 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 10 grudzień 2016 - 19:58

I nic dopóki nie przemyślimy, że przyłożone w ten sposób obciążenie jest dwukrotnie mniejsze niż te, które stosują markowi producenci do testów.

Czy możesz doprecyzować bo nie wiem co mam przez to rozumieć. Że testy amatorskie niczego nie dowodzą czy że chinczyk bubel czy jeszcze o co innego?



#50 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1352 postów
  • SkądWLKP

Napisano 10 grudzień 2016 - 21:19

Na innym forum chłopak to obliczył, tzn. energię wytworzoną przez tego testera (chyba 100kg) podczas upadku z wysokości 10cm, a ta jest jak widać i tak mniejsza. Wychodzi, że takie Enve do swoich testów przykłada ok. 2x większą energię i to nie w jednorazowym cyklu a wielokrotnym. Ten test Enve polega na spuszczeniu kierownicy z wysokości 1,5m z założonymi ciężarkami na końcach o wadze ok. 15kg. Taki upadek wytwarza właśnie ~2x większa energię na kierownicę niż ten test domowy z filmiku. Wnioski? Dość oczywiste.



#51 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 700 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 11 grudzień 2016 - 12:07

@Arni zachęcam do ponownego przeczytania mojego posta ze zrozumieniem i nie ucinania zdań w połowie podczas cytowania bo zupełnie wypaczyłeś sens wpisu robiąc później dygresje na zupełnie inny temat.

 

Filmów i zdjęć sporo od takich FSA do zupełnie amatorskich jak ktoś skacze po oryginalnej kierownicy i nic , po takie gdzie staje na chińska i pach.

 

Ma sugerować że chińczyk potrafi być tak słaby że wystarczy na niego stanąć i nie uważam tego ostrzegającego wpisu za zaśmiecanie tematu. Na dodatek jest napisane które testy są amatorskie a które nie.

@jaroMKV napisał że wybierał sprawdzonego producenta i wie na co się decyduje, więc wątek dotyczący bezpieczeństwa dla mnie jest zamknięty.



#52 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1352 postów
  • SkądWLKP

Napisano 11 grudzień 2016 - 19:23

Eee, przecież ja tylko potwierdziłem to co ty napisałeś, nie kumam o co ci chodzi, powaga.

A temat zaśmiecamy, bo nie rozmawiamy o kołach Vinci :)



#53 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 29 grudzień 2016 - 12:09

Panowie, który zestaw będzie lepszy, bo cena ta sama: Vittoria Qurano 46 czy Vinci Tore 50. Wiadomo, że Vittorię łatwiej będzie odsprzedać, bo jest znana i jej testy krążą po necie, o Vinci nic nie wiadomo.. A inne argumenty za którymś zestawem?

 

A z samego Vinci bralibyście Tore 50 czy Rapid 55 z ceramicznymi łożyskami?

 

No i ogólnie szytka czy oponka?



#54 beskidbike

beskidbike
  • Użytkownik
  • 740 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 31 grudzień 2016 - 11:53

Podstawowa kwestia moim zdaniem, to jeśli carbon, to tylko szytka z kilku względów. Przy oponie korzyści w stosunku do kół alu są niewspółmierne do kosztów.

#55 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 01 styczeń 2017 - 10:58

Panowie, który zestaw będzie lepszy, bo cena ta sama: Vittoria Qurano 46 czy Vinci Tore 50. Wiadomo, że Vittorię łatwiej będzie odsprzedać, bo jest znana i jej testy krążą po necie, o Vinci nic nie wiadomo.. A inne argumenty za którymś zestawem?

'

Osobiście byłbym za Vinci. Vittoria, pomimo że wygląda też masywnie to ma szerokość tylko 23mm. I stożek w przednim kole znacznie niższy (nazwa 46 jest myląca, bo przednie koło ma 42 mm), a mimo to wagowo cięższe od Vinci. Jak nie zależy na znanej marce to technicznie parametry przejawiają za Vinci. 

 

A z samego Vinci bralibyście Tore 50 czy Rapid 55 z ceramicznymi łożyskami?

 

No i ogólnie szytka czy oponka?

 

Do ścigania ogólnie szytka, a dalej to już zależy od budżetu ;)



#56 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 01 styczeń 2017 - 11:51

No właśnie mam wątpliwości, czy te techniczne parametry przemawiają za Vinci. Widziałeś gdzieś testy tych kół? Przykładowo hamowanie na zjazdach i odprowadzanie ciepła (opona nie wystrzeli?), wjazd w dziurę na asfalcie (Zipp robi takie testy jak i testy na ciepło), jazda na mokrej nawierzchni, powiewy boczne, sztywność, łatwość centrowania? Waga, o której piszesz jest istotna tylko w górach. Na terenach płaskich, czyli w większości Polski liczy się aerodynamika, chyba, że lubisz rwany styl jazdy i ciągle zwalniasz i przyśpieszasz, żeby zostawić za sobą przeciwnika. Znana marka to coś więcej niż prestiż, to jest to, że tysiące ludzi ma te koła i producent co roku wprowadza do swojego produktu poprawki, chodzi również o bezpieczeństwo na drodze.

 

Jakby Vinci dało do testów swoje koła jakiejś gazetce i wysłało do jakiegoś testera, który inne koła testuje (nie koniecznie w PL) to bym się nie zastanawiał.



#57 glomo

glomo
  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 01 styczeń 2017 - 12:13

No właśnie mam wątpliwości, czy te techniczne parametry przemawiają za Vinci. Widziałeś gdzieś testy tych kół? Przykładowo hamowanie na zjazdach i odprowadzanie ciepła (opona nie wystrzeli?), wjazd w dziurę na asfalcie (Zipp robi takie testy jak i testy na ciepło), jazda na mokrej nawierzchni, powiewy boczne, sztywność, łatwość centrowania? Waga, o której piszesz jest istotna tylko w górach. Na terenach płaskich, czyli w większości Polski liczy się aerodynamika, chyba, że lubisz rwany styl jazdy i ciągle zwalniasz i przyśpieszasz, żeby zostawić za sobą przeciwnika. Znana marka to coś więcej niż prestiż, to jest to, że tysiące ludzi ma te koła i producent co roku wprowadza do swojego produktu poprawki, chodzi również o bezpieczeństwo na drodze.

 

Jakby Vinci dało do testów swoje koła jakiejś gazetce i wysłało do jakiegoś testera, który inne koła testuje (nie koniecznie w PL) to bym się nie zastanawiał.

 

Mówiąc o technicznych parametrach miałem na myśli podstawowe parametry, które po prostu najłatwiej porównać biorąc dane podane na stronach producentów i są obiektywne (wymiary i profile obręczy, waga) i najbardziej wpływają na jazdę. I uważam, że w tym Vinci jest lepsze. Oczywiście, pozostałe parametry, o których piszesz też są bardzo istotne, ale w praktyce chyba nawet od Vittori nie wyciągniemy większości takich danych. To, które koła z podanych są lepsze niestety mogę podpowiedzieć tylko na podstawie danych jakie mam, reszta zawsze w pewnym stopniu pozostanie niewiadomą, chodź tak jak piszesz - znana marka to zawsze większa pewność przy niewiadomych aspektach.



#58 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1352 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 styczeń 2017 - 13:56

 

 

Waga, o której piszesz jest istotna tylko w górach.

Waga o której pisze, jest istotna głównie podczas przyspieszeń, a im ich więcej tym bardziej, a zatem jazda po płaskim gdzie mamy wiele zrywów tępa, niska waga obręczy jest jak najbardziej pożądana. W górach koło (koło w sensie całości, a nie samej obręczy) lżejsze o 100g ma tak samo istotne znaczenie jak 100g naszego brzucha choć to nie znaczy, że i na podjazdach nie robimy przyspieszeń.

 

Problem w tym, że nie jesteśmy w stanie wyłuskać z danych producenta, na czym zostały urwane gramy, czy na obręczy, czy na piastach, a zatem może się okazać, że koło cięższe jest kołem lepszym bo wagę daje relatywnie ciężka piasta, a obręcze są piórkowe.



#59 herbatniczek

herbatniczek
  • Użytkownik
  • 165 postów

Napisano 01 styczeń 2017 - 15:34

Jak ktoś się dowie, jaka jest waga obręczy, to może to się przyda dla porównania: http://www.wheelbuil...calculator.html

 

 

Enve Smart System 2.2 25mm Tubular Rim: 287g
Enve Smart System 2.2 25mm Clincher Rim: 424g
Enve Smart System 3.4 35mm Front Clincher Rim: 437g
Enve Smart System 3.4 45mm Rear Clincher Rim: 443g
Enve Smart System 3.4 35mm Front Tubular Rim: 372.0g
Enve Smart System 3.4 45mm Rear Tubular Rim: 393g
Enve Smart System 3.4 35mm Front Disc/CX Clincher Rim: 400g
Enve Smart System 3.4 45mm Rear Disc/CX Clincher Rim: 415g
Enve Smart System 4.5 48mm Front Clincher Rim: 469g
Enve Smart System 4.5 56mm Rear Clincher Rim: 489g
Enve Smart System 4.5 48mm Front Tubular Rim: 361.0g
Enve Smart System 4.5 56mm Rear Tubular Rim: 399g
Enve Smart System 4.5 AR 49mm Front Disc Clincher Rim: 440g
Enve Smart System 4.5 AR 56mm Rear Disc Clincher Rim: 450g
Enve Smart System 4.5 AR 48mm Front Disc Tubular Rim: 388.0g
Enve Smart System 4.5 AR 56mm Rear Disc Tubular Rim: 396g
Enve Smart System 5.6 54mm Front Clincher Road Disc Rim: 450g
Enve Smart System 5.6 63mm Rear Clincher Road Disc Rim: 470g
Enve Smart System 6.7 60mm Front Clincher Rim: 520g
Enve Smart System 6.7 70mm Rear Clincher Rim: 545g
Enve Smart System 6.7 60mm Front Tubular Rim: 488.0g
Enve Smart System 6.7 70mm Rear Tubular Rim: 531g
Enve Smart System 7.8 71mm Front Clincher Rim: 541g
Enve Smart System 7.8 80mm Rear Clincher Rim: 578g
Enve Smart System 7.8 70mm Front Clincher Road Disc Rim: 514g
Enve Smart System 7.8 78mm Rear Clincher Road Disc Rim: 549g
Enve Smart System 8.9 85mm Front Clincher Rim: 645.0g
Enve Smart System 8.9 95mm Rear Clincher Rim: 656g
Enve Smart System 8.9 85mm Front Tubular Rim: 573g
Enve Smart System 8.9 95mm Rear Tubular Rim: 579g
Enve Smart System 650c 48mm Front Clincher Rim: 431.0g
Enve Smart System 650c 56mm Rear Clincher Rim: 444g
 
Zipp 202 Tubular Rim : 315g
Zipp 202 Firecrest Clincher Rim : 414g
Zipp 303 Firecrest Carbon Clincher Rim : 500g
Zipp 303 Firecrest Tubular Rim : 352g
Zipp 404 Firecrest Carbon Clincher Rim : 525g
Zipp 404 Firecrest Tubular Rim : 453g
Zipp 404 650c Firecrest Carbon Clincher Rim: 495g
Zipp 808 Firecrest Carbon Clincher Rim : 638g
Zipp 808 Firecrest Tubular Rim : 552g

 



#60 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 1352 postów
  • SkądWLKP

Napisano 01 styczeń 2017 - 17:02

Tajwańskie Mega Composite:
58mm, szer. 25mm, tubular - 490g
Zipp 404 - 58mm/25,25 - 453g
Dużo i mało.



Dodaj odpowiedź