Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Wybór Roweru] Dema Czy Sensa


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 TTomix

TTomix
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 05 czerwiec 2016 - 15:42

Cześć, planuję kupić swoją pierwszą szosę. Do wydania mam max 3500 zł no i znalazłem 2 oferty:

 

http://allegro.pl/de...6244008093.html

 

http://allegro.pl/se...5749129796.html

 

Ewentualnie w grę wchodzi jeszcze Kross Vento 4.0 na Tiagrze z 2014 za ok 3500 zł, ale nie specjalnie podoba mi się jego kolorystyka :/

 

I teraz pytanie czy warto pchać się w rowery z zagranicy (SENSA) oraz czy 3350 jak na 105 z 2014 to nie za mało? Dobrze by było gdyby ktoś mi jeszcze powiedział czy jest jakaś zasadnicza różnica między Tiagrą z 2016 i 105 z 2014 :)

 



#2 jaroMKV

jaroMKV
  • Użytkownik
  • 234 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 05 czerwiec 2016 - 17:37

Ten pierwszy to nie jest pełna 105 - brak hamulców i korby. Czyli dwóch najdroższych rzeczy z tej grupy nie wliczając klamomanetek. Raczej taki chwyt marketingowy z ta 105 :)

 

A po drugie pierwszy rower ma dwie tarcze z przodu, a drugi trzy. Nie wiem gdzie mieszkasz ale trzy tarcze z przodu w szosie to hmmm... trochę nie bardzo ma to sens :)



#3 TTomix

TTomix
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 05 czerwiec 2016 - 17:43

Mieszkam na Podkarpaciu, podjazdy są, ale nie jakieś ostre, nie ma tragedii także 3 pewnie nie będzie potrzebna :) Czyli te 2 raczej odpadają. A co do krossa. Czy opłaca się dawać ok 600 zł więcej za Vento na Tiagrze czy może lepiej wziąć 3.0 z Sorą. Czy poza jednym biegiem (który najpewniej przy braku doświadczenia raczej nie będzie potrzebny) i możliwością rozbudowy zauważę jakieś zasadnicze różnice? :)



#4 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 07:47

Rozbudowa z 9 na 10 koronek z tyłu niesie za sobą znacznie większe koszty niż 600pln...klamka, kaseta, przerzutka, owijka, będziesz miał dwie różne klamki ? jak nie to, tylko klamki kosztują 600pln...mam 9 i bardzo chciałbym mieć 10, na 9 da się jeździć, ale na 10 masz lepsze zestopniowanie, tzn ze nie będziesz miał dużych różnic kadencji przy zmianie biegów, a to dość istotna kwestia....



#5 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 06 czerwiec 2016 - 08:55

na 9 da się jeździć, ale na 10 masz lepsze zestopniowanie, tzn ze nie będziesz miał dużych różnic kadencji przy zmianie biegów, a to dość istotna kwestia....

 

Zawsze mnie to bawi jak amatorzy piszą o korzystniejszym zestopniowaniu 10 względem 9, podczas gdy jeszcze kilkadziesiąt lat temu zawodowcy jeździli na 5... magia marketingu.



#6 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:02

Ubawiłeś mnie do łez, korzystamy z technologii dostępnej na dzień dzisiejszej...dla amatora złe zestopniowanie będzie bardziej dokuczliwe niż dla prosa, bo pros ma znacznie więcej mocy i kadencja mu nie robi różnicy. Mi osobiście brakuje 16 w kasecie 12/25, a w 12/23 brakuje mi 25, w 11/30 brakuje 28, wszystkie na 9, pytania ??? Nie chcesz nie korzystaj, jeździj na koniu do roboty, albo z buta, bo kiedyś tak było...co za bzdury...

 


  • Greek lubi to

#7 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:10

Mylisz się, amator nie odczuje żadnej różnicy między 9 a 10. To jest takie typowe egocentryczne myślenie "ja odczuwam, to każdy na pewno tez MUSI mieć 10-kę".

 

"dla amatora złe zestopniowanie będzie bardziej dokuczliwe niż dla prosa, bo pros ma znacznie więcej mocy i kadencja mu nie robi różnicy." -  LOL... a teraz odwracanie kota ogonem :)))

Ty widze jesteś jednym z tych dla których  "czarne" i "białe" zawsze zamieniają się miejscami w zalezności od tego poktóej stronie w dyskusji jesteś  :)))

 

Facet planuje kupić pierwszą szosę, nie odróżni Clarisa od Tiagry, ale nieee... musi miec 10, bo "jest lepiej zestopniowana" :)))



#8 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:19

Nikt nic nie musi, zmiana z 9 na 10 przy tanim rowerze jest nieekonomiczna, warto wziąć pod uwagę ten aspekt przy zakupie...

 

Autor wątku w poście #3 pyta czy wziąć sorę czy tiagrę (9 lub 10 koronek), więc odpowiadam, natomiast Ty nie pomogłeś koledze w żaden sposób...

 

Resztę Twojej wypowiedzi pominę, bo nie zasługuje na komentarz...


  • Greek lubi to

#9 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:28

Jeśli zdecyfujesz się na tiagrę 10-rzędową, to rozważ 11 rzędową 105-kę. 11 rzędów zapewnia lepsze stopniowanie niż 10 rzędów.

...Jak zdecydujesz się na 11-rzędową kasetę, to pomyśl, czy nie lepiej kupić coś 12-rzędowego.


Wg mnie, specjalnie nie warto przejmować się tymi przełożeniami i upgradeami.
Jak Ci się szosa znudzi, to ją opchniesz i kupisz to co Ci się podoba.
Wydaje mi się, że upgrade jest na tyle kosztowny, że często nie opłaca się go robić, tylko lepiej sprzedać rower i kupić taki jaki chcesz.

Sam mam starszą 10 rzędową 105 i na ustawkach bez problemu objeżdżają mnie na ośmio i dziewięcio rzędowych sorach ;)

Oczywiście to tylko moja opinia jak każda inna.

#10 TTomix

TTomix
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:43

A jak wygląda sprawa z klamkami? Czy w Tiagrze będą wygodniejsze niż w sorze? Z tego co widzę to Tiagra ma wewnętrzne prowadzenie kabli, a czy poza tym są jakieś różnice w wygodzie ich użytkowania?

#11 TTomix

TTomix
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:50

Rozbudowa z 9 na 10 koronek z tyłu niesie za sobą znacznie większe koszty niż 600pln...klamka, kaseta, przerzutka, owijka, będziesz miał dwie różne klamki ? jak nie to, tylko klamki kosztują 600pln...mam 9 i bardzo chciałbym mieć 10, na 9 da się jeździć, ale na 10 masz lepsze zestopniowanie, tzn ze nie będziesz miał dużych różnic kadencji przy zmianie biegów, a to dość istotna kwestia....


Vento 4.0 na Tiagrze jest ok 600 zł droższy od 3.0 na sorze :)

#12 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:50

Tiagra ma inne "zrzucanie", pod klamką, a sora ma pod kciukiem (utrudniony dostęp w dolnej pozycji), ja osobiście się przyzwyczaiłem, ale też nie mam wyjścia, zmiana z 9 na 10 (czyli z sora na tiagra) jest moim zdaniem bardzo nieekonomiczna, ja bym teraz nie wziął nic innego niż 10. 11 jest już znacznie droższa w użytkowaniu, droższy łańcuch, kasety itp. 10 to taki złoty środek.



#13 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:51

Dlatego nie ma się nad czym zastanawiać...



#14 TTomix

TTomix
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 09:55

Hamulec w sorze też nie chodzi w 2 płaszczyznach?

#15 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 10:01

Zmiana biegów w górę odbywa się standardowo, jeśli to masz na myśli...a wracając do Twojej poprzedniej wypowiedzi, to że ktoś nas objeżdża to nic nowego ;) natomiast jedna koronka więcej bez zmiany blatu to szalenie istotna kwestia, jak Ci pociąg odjeżdża pod górkę, a masz do wyboru zabawę na przednim blacie + zmiana koronek z tyłu, to chyba lepiej kliknąć raz z tyłu i mieć nadzieję, że górka się szybko skończy ;) w tri i czasówkach dobre zestopniowanie kasety to gwarant sukcesu.



#16 TTomix

TTomix
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 10:05

Co do zrzucenia to w sorze z 2016 nie wygląda tak samo jak w Tiagrze?

#17 adamos79

adamos79
  • Użytkownik
  • 151 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 10:06

W 2016 faktycznie jest takie samo jak w tiagrze...



#18 TTomix

TTomix
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 10:26

Z tym że 4.0 z 2016 kosztuje ok 4 tyś. Wersja z 2015 kosztuje jakieś 500 zł mniej, ale tam jest Tiagra 4600... Więc czy jest sens dopłacać? Bo pewnie musiałbym jeszcze chwilę poczekać jakbym miał 4 tyś wydać :/

#19 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 10:29

Że tak zapytam. Widziałeś tribany z decathlonu ?
model 520 lub 540.

#20 TTomix

TTomix
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 10:58

Tak jeszcze btw co do Vento 4. W jednym ze sklepów ( http://www.goride.pl...40-2016.html?b4) przy rozmiarach jest napisane że S to rama 50 cm a M to 53 cm. Natomiast na stronie krossa w geometrii jest napisane że w S długość rury górnej wynosi 54 cm a w M 56 cm. Więc czym się kierować przy wyborze tej ramy?





Dodaj odpowiedź