Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Klamkomanetka] Tiagra St-4700 - Dziwne Działanie


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 szakunec

szakunec
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 22:43

Nie mogę wrzucić biegu lewą klamkomanetką, gdyż ta nie reaguje. Dopiero gdy ją wcześniej "trzepnę" zmiana jest możliwa. Ale gdy zrzucę bieg, sytuacja wraca do początku. Zawsze muszę wcześniej energicznie walnąć klamkę i dopiero mogę zmienić bieg. Ten model tak ma, trzeba coś podregulować czy manetka jest uszkodzona. Dla jaśniejszego zobrazowania filmik:

 

https://www.youtube....h?v=YwWapwENWIo



#2 dixidi

dixidi
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 06 czerwiec 2016 - 22:51

Ten typ tak nie ma, zdecydowanie należy reklamować, wielokrotnie miałem do czynienia z tymi klamkami jak i wyższymi i niższymi modelami Shimano i nawet podstawowy model Claris tak nie działa , niestety trafił się Tobie uszkodzony egzemplarz.



#3 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2016 - 07:58

Jeśli masz dostęp do sprzedawcy bezpośrednio to niech Ci powie co jego zdaniem jest przyczyną. Jeśli rower jest nowy to w ogóle nie powinno być żadnej dyskusji co do wymiany. 



#4 a_mich5

a_mich5
  • Użytkownik
  • 52 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 08:05

Miałem tak w Sorze po sezonie pracy- wd40 i sprężone powietrze na zmianę kilka razy do środka mechanizmu i problem znikł.



#5 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 07 czerwiec 2016 - 08:11

Możliwe że smar stwardniał i skleja mechanizm, zazwyczaj dzieje się tak w wiekowym sprzęcie, wtedy jest normalne.



#6 OpaQ

OpaQ
  • Użytkownik
  • 185 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 07 czerwiec 2016 - 09:07

Jak piszą koledzy, może być to stwardniały smar, ale to przecież nowa klamka.

 

Czasami zdarza się, że oś trzymająca cały mechanizm, jest zbyt mocno skręcona i wystarczy ją delikatne poluzować, żeby dąć więcej luzu sprężynie odbijającej.

 

Dodatkowo, może właśnie brakować smaru i dlatego chodzi to w ten sposób.

 

Możesz profilaktycznie, co nie będzie miało wpływu na ewentualną gwarancję, obrócić rower i wkroplić dosłownie 1-2 kropelki smaru do łańcucha np PTFE, na górną część mechanizmu i zobacz czy to nie pomoże.

 

Ale, jeżeli kupiłeś rower w sklepie, wymień i tyle.

 

 

 



#7 szakunec

szakunec
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 09:11

Dzięki za wszystkie odpowiedzi. Rower jest nowy, prosto z pudła. Mogę go zwrócić, ale nie chce mi się go pakować, no i to był ostatnia sztuka.

Właśnie wróciłem z serwisu. Według serwisanta prawdopodobnie podwinęła się zbyt luźna linka. Będzie to robił, ale dopiero pod koniec tygodnia, więc muszę czekać.



#8 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 13:18

Nic się nie podwinęło, tylko zapadka nie zaskakuje. Ciasno spasowana, gęsty smar lub jego brak. Ktoś już opisywał identyczny przypadek.



#9 szakunec

szakunec
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 13:24

 

A jak się skończył tamten przypadek? Można to naprawić?



#10 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 07 czerwiec 2016 - 15:39

Nie pamiętam już gdzie to było ale skończyło się wymianą klamkomanetki na gwarancji.



#11 szakunec

szakunec
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 11 czerwiec 2016 - 08:55

Odebrałem rower z serwisu. Klamkomanetka naprawiona. Trzeba było wymienić jakąś uszkodzoną część, a jako że nie ma części zamiennych, była dorabiana z innej klamkomanteki. Trochę rzeźba, ale najważniejsze działa. Oby jak najdłużej.



#12 zuczek222

zuczek222
  • Użytkownik
  • 431 postów

Napisano 11 czerwiec 2016 - 12:41

Powinieneś wymienić na nową w ramach gwarancji a nie uskuteczniać druciarstwo. Przez takie grzebanie tracisz gwarancje.



#13 szakunec

szakunec
  • Użytkownik
  • 14 postów

Napisano 11 czerwiec 2016 - 13:46

Powinienem, ale wiązało się to z dużymi utrudnieniami dla mnie. Co do tej gwarancji, to niekoniecznie.



#14 an2rez

an2rez
  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 12 sierpień 2016 - 15:51

Mam ten sam problem. Wygląda na to, że ten typ tak ma. W serwisie oprócz mojego roweru był jeszcze jeden taki sam z uszkodzoną lewą klamką. Pytałem w innym serwisie i sporo tego wraca. Znalazłem w sieci temat na forum gdzie takie same uszkodzenie opisuje jeszcze kilka osób. Serwisanci którzy odpowiadali na tamte posty twierdzili, że tiagra 4700 i zeszłoroczna 105 5700 mają tę usterkę często. Najgorsze jest to, że oddałem rower do serwisu na gwarancji i trzymają go tam już 3 tygodnie (te dobre sklepy pewnie wiecie które). Masakra jakaś. Skoro wiadomo, że sprzęt jest lipny to chyba producenci i dystrybutorzy rowerów powinni się umówić z shimano, że jest jakaś partia klamek jest do wymiany na gwarancji i powinna być dostępna od ręki, a formalności mogłyby być załatwiane między nimi nie obciążając klienta tak długim oczekiwaniem na rower.

Ogólnie wygląda na to, że trzeba unikać tego sprzętu. Nie znalazłem nic na temat 3 rzędowej wersji tej klamki. Może jest lepsza?

Pozdrawiam.





Dodaj odpowiedź