zmiana tarczy z 53 na 50
#2
Napisano 11 kwiecień 2010 - 20:11
przerzutka też bez problemu powinna to obsłużyć - ja zmieniałem z 50 na 53 i nie było żadnego problemu..
PS. Masz tam w Toruniu taki teren, żeby na 50 jeździć? Czy lubisz dużą kadencję?
#4
Napisano 11 kwiecień 2010 - 20:24
przerzutka też bez problemu powinna to obsłużyć - ja zmieniałem z 50 na 53 i nie było żadnego problemu..
Shimano z tego co wiem nie rozróżnia tematu 50z/53z. Campagnolo z lat <2009 włącznie produkowało przerzutki CT dla korb 50z. W 2010r, patrząc na katalog obaczyłem że Campa robi już wspólną konstrukcję opisując krótko i konkretnie: "Same geometry for the compact or standard crankset"
Nadmienię jednak że zmieniarki Campa CT, mimo teoretycznej niekompatybilności w pełni obsługują blat 53z. Sam mam tak w bajku. Bez najmniejszych problemów.
#5
Napisano 11 kwiecień 2010 - 20:32
prescot zerknij w dokumentację Shimano bo mają oznaczenia literowe dla blatów i wtedy się wszystkiego dowiesz, chodzi o zgranie małego blatu z dużym. Ma to wpływ na zmianę biegów, ale z tego co pamiętam, dotyczy to dużych tarcz 54z i więcej czyli w tym wypadku powinno być ok.
#6
Napisano 11 kwiecień 2010 - 20:36
prescot, jak na tamten teren, to nie jest to aż tak znowuż dziwne. Nie omachałbyś się - mnie trochę męczyło na 50-34, 12-27 i tyłek bolał, ale w wygodniejsze siodełko zainwestuję dopiero po kołach ;> Ja jeżdżę amatorsko, czasu na to mam stosunkowo niewiele i praca też ciężka fizycznie, więc wolę się pomęczyć na ciężkich przełożeniach i krószych, męczących trasach.
#8
Napisano 18 kwiecień 2010 - 15:17
no to kupiłem sobie 50 marki BBB na 130 mm, 9-10 przełożeń
jak na razie tarcza sprawuje się pięknie, bardzo dobre wykonanie no i pasuje do ultegry w wersji SL
cena tylko troszkę.... w harfa harryson 169 PLN ale najważniejsze że jestem zadowolony
A byłu tu zajrzeć,
http://www.allegro.p...6_50_52_54.html nieco taniej :mrgreen:
#9
Napisano 18 kwiecień 2010 - 15:37
A byłu tu zajrzeć,
http://www.allegro.p...6_50_52_54.html nieco taniej :mrgreen:
oglądałem stronglighta i gdybym jeszcze raz miał kupować wybrałbym droższą BBB, która nie ustępuje oryginałowi czyli shimano, a stronglight to po prostu wytoczony i wyfrezowany kawałek metalu
#11
Napisano 19 kwiecień 2010 - 06:56
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
#12
Napisano 19 kwiecień 2010 - 08:24
proste pytanie:
czy tarcza shimano 50z (w moim przypadku ultegra 6600 SL) będzie kompatybilna do korby shimano w układzie 53z x 39z
jeżeli tak to chętnie taką kupię tzn 50z
jakiś czas temu bawiłem się w zmienianie tarcz, przerzutka 105 (FD-5600-F) obsługiwała u mnie bez problemu, małe tarcze: 39, 42, 44, duże tarcze: 48, 50, 52, 53, 56
było też tak że jeździłem 48/52 i 50/53, też bez problemu
tarcze kupowałem firmy stronglight, tylko 44 miałem jakąś droższą, a 56 stary dure-ace.
A byłu tu zajrzeć,
http://www.allegro.p...6_50_52_54.html nieco taniej :mrgreen:
właśnie takich używałem
#13
Napisano 19 kwiecień 2010 - 08:30
oglądałem stronglighta i gdybym jeszcze raz miał kupować wybrałbym droższą BBB, która nie ustępuje oryginałowi czyli shimano, a stronglight to po prostu wytoczony i wyfrezowany kawałek metalu
a gdyby ktoś Ci zamontował taką tarczę, nie mówiąc jakiej firmy to byś powiedział po komforcie jazdy jakiej firmy masz tarczę ? :-) długo jeździłem na tych tarczach i nie widziałem też jakiegoś wzmożonego zużywania się łańcucha czy coś w tym stylu...
#14
Napisano 19 kwiecień 2010 - 10:40
oglądałem stronglighta i gdybym jeszcze raz miał kupować wybrałbym droższą BBB, która nie ustępuje oryginałowi czyli shimano, a stronglight to po prostu wytoczony i wyfrezowany kawałek metalu
a gdyby ktoś Ci zamontował taką tarczę, nie mówiąc jakiej firmy to byś powiedział po komforcie jazdy jakiej firmy masz tarczę ? :-) długo jeździłem na tych tarczach i nie widziałem też jakiegoś wzmożonego zużywania się łańcucha czy coś w tym stylu...
nazwałeś mnie snobem?
a czy po podjeździe w morderczym tępie na wyścigu zmieniałeś kiedyś z małej na dużą?
to o czym pisze powyżej prozor, prezentowana tarcza stronlighta nie ma kołków i wyżłobień podnoszacych łańcuch, a to się w opisanej sytuacji bardzo przydaje - działa precyzyjnie i szybko
i uwierz mi nie mam samych markowych szpejów, mam tylko sprawdzone na wyścigach a nie w lajtowej turystyce
w ten sposób wiele markowych juz wyeliminowałem
powtórzę : jedną i drugą tarczę miałem w ręku i stronglight (prezentowana na aukcji) chowa się do BBB
#15
Napisano 25 kwiecień 2010 - 00:14
nazwałeś mnie snobem?
a czy po podjeździe w morderczym tępie na wyścigu...
i uwierz mi nie mam samych markowych szpejów, mam tylko sprawdzone na wyścigach a nie w lajtowej turystyce...
co tu dużo mówić, zaimponowałeś mi tymi wyścigami i morderczym tempem ale sprawdź najpierw te tarcze które tak krytykujesz w praktyce, w porównaniu do tarcz shimano 105 nie widziałem różnicy ale oczywiście mogę się mylić
#16
Napisano 27 kwiecień 2010 - 06:36
przy podmianie tarcz ważne jest kupno tarczy z odpowiednim rozstawem śrub.. dla korb kompaktowych jest to często 110, dla zwykłych 130 - na to jedynie zwróć uwagę..
przerzutka też bez problemu powinna to obsłużyć - ja zmieniałem z 50 na 53 i nie było żadnego problemu..
bardzo Ci dziekuję za tę radę, kupiłem tarcze według Twoich wskazówek w układzie 50/42 i pasowały do mojej ultegry idealnie
mialeś również rację z przerzutką - wszystko pracuje aż miło, nawet zauważyłem wiekszą kulturę pracy przy zmianie przełożenia z przodu, pewnie na skutek mniejszego skoku pomiędzy tarczami
w każdym razie jeszcze raz dziekuję i pozdrawiam
#17
Napisano 27 kwiecień 2010 - 13:31
Sam się martwiłem przy zmianach u mnie z 50-34 na 53-39, ale też jestem zadowolony i u mnie również lepiej się sprawuje praca przerzutki(łatwiej ją też ustawić), co mnie początkowo dziwiło ;]
Cieszę się, że jesteś zadowolony
A jeśli chodzi o wybór tarcz, ten stronglight rzeczywiście nie wygląda zachęcająco.. Nie jeżdżę w żadnych wyścigach, ale sam bym się też decydował na tarcze z profilowanymi ząbkami(Shimano, BBB, FSA) mimo wększej ceny. Profilowane zęby to fajna sprawa i duże ułatwienie w korzystaniu zwłaszcza pod dużym obciążeniem - wiem, wiem.. nie powinno się wtedy zmieniać biegów, ale jak inaczej nieraz wbić się za tira? ;P
#18
Napisano 27 kwiecień 2010 - 14:00
A jeśli chodzi o wybór tarcz, ten stronglight rzeczywiście nie wygląda zachęcająco.. Nie jeżdżę w żadnych wyścigach, ale sam bym się też decydował na tarcze z profilowanymi ząbkami(Shimano, BBB, FSA) mimo wększej ceny...
to może ja jeszcze się wtrące nieproszony :-)
żeby wyjaśnić o co mi chodziło, to nie tyle co o cenę, bo element roweru który może służyć przez wiele sezonów przy regularnej wymianie łańcucha, i kosztuje 169zł nie jest raczej uznawany za drogi, jedynie o to że coś ładnie wygląda albo coś brzydko wygląda bez sprawdzenia w praktyce, i tyle :-)
no i oczywiście nie miałem zamiaru nikogo obrażać !
#19
Napisano 27 kwiecień 2010 - 21:18
W sumie wybór byłby zależny pewnie od pilności potrzeby i pieniędzy w danym momencie, więc kto wie, co bym wtedy wziął ;>
#20
Napisano 27 kwiecień 2010 - 21:46
mialeś również rację z przerzutką - wszystko pracuje aż miło, nawet zauważyłem wiekszą kulturę pracy przy zmianie przełożenia z przodu, pewnie na skutek mniejszego skoku pomiędzy tarczami
Na skutek nowych, niezajechanych krawędzi wnoszocych łańcuch. Shimano nazywa je Hyperdrive. To one wespół z FD pozwalają nam tak szybko zmieniać przełożenia.
Nigdy nie zapomnę mych starych blatów w korbie. Aby zarzucić na 50z musiałem (w korbie dwutarczowej) zarzucać trzeci, nieistniejący blat aby przerzutka wniosła łańcuch na 50'tkę, po czym szybko zrzucić na środek aby łańcuch nie zeskoczył za korbę. Po zmianie tarcz problem przestał istnieć.