Na tym rowerze, nie bedziesz robił rekordowych wyników, tylko ma być początkiem z rowerem szosowym , wiec nie przykładał bym aż tak drobiazgowej uwagi co do centymetra w długości rury poziomej. Rower na pewno jest dla osób wysokich.
Prośba O Opinię O Szosówce.
Started By
kishoth
, 17 cze 2016 12:59
22 odpowiedzi w tym temacie
#22
Napisano 19 czerwiec 2016 - 21:01
Sprawdź spawy, działanie klamkomanetek, przerzutek, mech. korbowego. Zmierz długość korb. Dla Twojego wzrostu powinny mieć co najmniej 175mm lub lepiej 180. Zakręć kołami, powinny kręcić się lekko i cicho. Ewentualnymi luzami się nie przejmuj, są łatwe do usunięcia. Sprawdź stan łożysk sterowych - delikatnie przechylając rower zobacz czy kierownica płynnie, bez zaskoków, kładzie się z jednej strony na drugą. Zablokuj hamulcem przednie koło i próbując przepychać rower naprzemiennie w przód i do tyłu sprawdź czy nie czuć luzów (również łatwe do skasowania, lecz przy luźnych sterach trudniej wyczuć wybite łożyska). Ustaw wysokość i pozycję siodła. Usiądź, złap za klamkomanetki na lekko ugiętych łokciach. Patrząc w dół, kierownica w tej pozycji powinna zakrywać oś przedniej piasty. Złap za dolny chwyt, przedramię w poziomej pozycji (równolegle do podłoża) nie powinno dotykać kolana przy udzie w maksymalnym uniesieniu.